marc120 Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 Witam, wszystkim. Problem dotyczy Imprezy z 2004 roku 2.0 125 km. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym, czasem są wyższe, potrafią się utrzymywać na poziomie do półtora tysiąca na rozgrzanym silniku. Czasem gdy zjeżdżam z góry bez gazu na biegu również ma podwyższone obroty, ale nie zawsze, czasem jest ok. Gdy puszczam pedał gazu na biegu potrafi mocno szarpnąć. Wczoraj wyskoczył mi check engine. Po podłączeniu przenośnego testera wyskoczył błąd taki, jak widać na zdjęciu. Podłączyłem Delphi. W parametrach na pierwszy rzut oka nie widzę nieprawidłowości. Rzucił mi się w oczy natomiast park/neutral i włącznik biegu jałowego - gdy jest na biegu pokazuje prawidłowo ale wystarczy troszkę mocniejsze drganie drążka i parametr skacze. W związku z powyższym moje pytanie - czy to normalne, czy może fakt ten oznacza, że czujnik biegu jałowego jest do wymiany? Może jakieś inne pomysły? Z góry dziękuję za pomoc. Ps. Nie zawsze mam czas odpowiedzieć w miarę szybko, proszę o wyrozumiałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 2 godziny temu, marc120 napisał: czy może fakt ten oznacza, że czujnik biegu jałowego jest do wymiany? Czujnik może i jest do wymiany, to w sumie dość częsta usterka. Ale na problemy z obrotami wpływu raczej nie ma. Ja bym stawiał na zabrudzony silnik krokowy przy przepustnicy i jednocześnie kanał powietrzny w którym krokowiec siedzi. Jeśli po czyszczeniu nic się nie zmieni to warto podstawić drugi zawór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 11 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 Brałem pod uwagę również silnik krokowy, tym bardziej, że wcześniej zmieniałem uszczelki pod kolektorem dolotowym, przepustnicą i oring oryginalny pod krokowcem. Ktoś się orientuje ile kosztuje nowy oryginał? Widziałem, że na Aliexpress są zamienniki po około sto zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek687 Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 Widzę, że u mnie w Forku 2.0 125km jest identyczny problem. Po puszczeniu gazu występuje szarpnięcie oraz czasami obroty są podwyższone. Błąd wyskakuje ten sam, P0519. Wymieniłem silnik krokowy na inny, czyszczenie poprzedniego nie wpłynęło na poprawę. Wyczyszczona została przepustnica, a dwa dni temu również wymieniłem czujnik biegu jałowego. Niestety nic nie pomogło. Już nie wiem gdzie szukać problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek687 Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 I dodatkowo też został wymieniony czujnik spalania stukowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 11 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 Ja myślę, że jeżeli to nie krokowy, to gdzieś musi łapać lewe powietrze i pewnie trzeba będzie wszystkie uszczelki wymieniać. Mi chyba zostały jeszcze tylko te pod wtryskami. Na szczęście OE nie jest drogie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek687 Opublikowano 12 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2022 14 godzin temu, marc120 napisał: Ja myślę, że jeżeli to nie krokowy, to gdzieś musi łapać lewe powietrze i pewnie trzeba będzie wszystkie uszczelki wymieniać. Mi chyba zostały jeszcze tylko te pod wtryskami. Na szczęście OE nie jest drogie. Spróbuję tak zrobić. Widziałem że kilka postów było na ten temat, ale nikt nie napisał rozwiązania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek687 Opublikowano 12 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2022 @marc120 Mógłbyś wypisać te wszystkie uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 12 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2022 Ja zmieniłem dwie uszczelki pod kolektorem dolotowym (lewa +prawa strona silnika) uszczelka pod przepustnicą, oring silnika krokowego i dodatkowo dałem uszczelkę metalową egr-u na silikon. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 8 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 Napiszę, jak sytuacja wygląda po wymianie czujnika biegu jałowego, może komuś się to przyda - założyłem czujnik OE, samochód o wiele mniej szarpie przy puszczaniu gazu i dodawaniu. Po odłączeniu akumulatora i nauczeniu wolnych obrotów, te są tylko lekko podniesione i tylko czasem. Ogólnie jest o wolę lepiej póki co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się