MlodzikP Opublikowano 24 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 Witam wszystkich, Mam od jakiegoś czasu problem z check engine, błąd 015A i 015B, wymieniłem sondę na nową oryginalna. Wszystko wydawało się być ok, ale tylko przez 3dni. Po wymianie sondy faktycznie obroty już nie skaczą, ale problem powrócił. Czy ktoś ma jakąś radę? Będę wdzięczny za odpowiedzi Pzdr PM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 24 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 Jakie to dokładnie auto i jaki jest przebieg? LPG jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MlodzikP Opublikowano 24 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 (edytowane) Forester 2.0 benzyna XT, przebieg 190.000, 2015r Edytowane 24 Lipca 2022 przez MlodzikP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 24 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 3 godziny temu, MlodzikP napisał: Witam wszystkich, Mam od jakiegoś czasu problem z check engine, błąd 015A i 015B, wymieniłem sondę na nową oryginalna. Wszystko wydawało się być ok, ale tylko przez 3dni. Po wymianie sondy faktycznie obroty już nie skaczą, ale problem powrócił. Czy ktoś ma jakąś radę? Będę wdzięczny za odpowiedzi Pzdr PM To nie jest błąd świadczący o uszkodzonej sondzie, tylko jest problem ze składem mieszanki paliwo-powietrze. Przyczyn może być wiele: nieszczelny dolot, nagar na zaworach dolotowych, niesprawne wtryskiwacze, przepływomierz itd. Ponadto, po wymianie sondy należy zresetować adaptacje poprzez odłączenie akumulatora na chwilę. Poza tym trzeba wyczyścić przepustnicę, zwykle jest bardzo brudna, co utrudnia prawidłową adaptację. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 24 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 Jak wyżej; mycie przepustnicy i przepływomierza potem akumulator na min 5 minut OFF, albo reset z OBDII i wtedy dopiero dalsza diagnostyka. To już jest przebieg przy którym przepływomierz umiera... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 24 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2022 Jak koledzy wyżej. Trzeba zajrzeć w dolot czy nie ma za dużo syfu w kolektorze i na zaworach. To auto na bezpośrednim wtrysku i niestety takie rzeczy się dzieją. Musisz zrozumieć, że błąd od sondy może wynikać z faktu, że działa ona dobrze ale jej wskazania są dalekie od oczekiwanych przez sterownik silnika. Jeśli skład spalin jest niewłaściwy to sterownik wskazania sondy zinterpretuje jako jej awarię. Auto do ASO i kompleksowa diagnostyka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się