Olleo Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Poniewaz od jakiegos czasu szyber mi sie dobrze nie domykal, a ostatnio nawet przestal sie dobrze otwierac, to nie wytrzymalem i dobralem sie do niego. Troche powstalo balaganu: Troche mi zeszlo, ale w koncu doszedlem, co sie dzieje. Otoz pod sufitem sa dwie szyny-prowadnice, po ktorych przesuwany jest szyberdach. Sam szyber przykrecony jest do 4 "suwakow" - 2 przednich, nienapedzanych, ktore oprocz prowadzenia szyberka maja na celu tez opuszczanie owiewki oraz 2 tylnych, pchanych i ciagnietych przez silnik. To z tymi dwoma ostatnimi jest problem. Suwak taki, to skladany mechanizm przymocowany do dwoch elementow metalowych "obutych" w plastik, ktore wlasnie jezdza w prowadnicy: Problem w tym, ze te plastiki, w ktore te elementy sa "obute", po 8.5 roku zaczely sie rozpadac (na zdjeciach widac plastiki polamane oraz to, co odlecialo): W efekcie po stronie pasazera jest luz (tak 1cm) i nie do konca domyka szyber, a po stronie kierowcy plastikowy element jezdzi po metalowym pare cm w te i we wte, wiec zaczyna otwierac znacznie pozniej, niz po stronie pasazera i szyberek sie blokuje: I teraz sprawa do dealerow Subaru: Jak jeszcze nie wiedzialem, co jest nie tak z szyberkiem, to w ASO (Baltycka) powiedziano mi tak: - Odda pan rano auto, a do wieczora powinno byc gotowe. Trzeba rozebrac cala podsufitke, wiec kosztowac bedzie to 500zl. Poniewaz wprawe w rozbieraniu podsufitki juz mam (oprocz plastiku z zegarkiem i schowkiem na okulary - cos mi jeszcze go trzymalo, jak odkrecilem wszystkie sruby) ;-) oraz problem jest zdiagnozowany, to pytania sa trzy: 1. Czy problem w ogole da sie naprawic (czyli rozebranie prowadnic i wymiana suwakow na nowe), w sensie czy takie plastiki, lub nowe suwaki sa dostepne? 2. Czy moge dostarczyc bez podsufitki, a potem sam ja zalozyc? 3. Jesli 1 i 2 na TAK, to ile to bedzie kosztowalo? Pozdrawiam =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Albo nikt sie nie przejal, albo nikt z dealerow nie czytal. A liczylem na przyklad na Andrzeja Kopera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Sprobuj go na PW "zaatakowac", bo moze zajety na pryklad promocja Nowej Imprezy My 08 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Olleo, nie możesz zadzwonić, podjechać, czy wysłać maila do serwisu? Forum nie jest od tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Nie pamietam rozbieranego szyberdachu w Foresterze :!: w Legacy starych tak , dosc często kapało na siedzenia więc temat znam.Cos sie dowiem jutro to dam znac na PW PozdrAK ps.Juz mysle o felgach do nowej Imprezy i jak wydech dostosowac Jak nie bedzie WRX to przelożę wszystko z MY 07 (silnik , skrzynie i dyfer) ale moze jakiś do mnie trafi MY08 to na Cynie V zaprezentuje....mozliwości :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Odkopię temat, żeby nie zakładać nowego. Szyberdach mi się co prawda otwiera i zamyka, ale jedna strona jakby opadła i po zamknięciu jego poziom nie licuje się z dachem. Wygląda na to, że to co chodzi po prowadnicy opadło. Domyślam się, że wytarła się właśnie jakaś część z tworzywa. Pytanie - czy te części są dostępne? Czy można zdemontować szyberdach od góry, żeby nie zdejmować podsufitki? (odkręcić samą szybę, która wydaje się być przymocowana do 4 wózków) Czy wtedy będzie dostęp do tych dingsów, żeby coś naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi