Skocz do zawartości

Naprawa szyberdachu w Forester s-Turbo MY'99


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz od jakiegos czasu szyber mi sie dobrze nie domykal, a ostatnio nawet przestal sie dobrze otwierac, to nie wytrzymalem i dobralem sie do niego. Troche powstalo balaganu:

pict0152ah1.th.jpg

Troche mi zeszlo, ale w koncu doszedlem, co sie dzieje.

 

Otoz pod sufitem sa dwie szyny-prowadnice, po ktorych przesuwany jest szyberdach. Sam szyber przykrecony jest do 4 "suwakow" - 2 przednich, nienapedzanych, ktore oprocz prowadzenia szyberka maja na celu tez opuszczanie owiewki oraz 2 tylnych, pchanych i ciagnietych przez silnik. To z tymi dwoma ostatnimi jest problem. Suwak taki, to skladany mechanizm przymocowany do dwoch elementow metalowych "obutych" w plastik, ktore wlasnie jezdza w prowadnicy:

pict0153lf9.th.jpg

Problem w tym, ze te plastiki, w ktore te elementy sa "obute", po 8.5 roku zaczely sie rozpadac (na zdjeciach widac plastiki polamane oraz to, co odlecialo):

pict0157wz0.th.jpgpict0158lc5.th.jpg

W efekcie po stronie pasazera jest luz (tak 1cm) i nie do konca domyka szyber, a po stronie kierowcy plastikowy element jezdzi po metalowym pare cm w te i we wte, wiec zaczyna otwierac znacznie pozniej, niz po stronie pasazera i szyberek sie blokuje:

pict0154bc7.th.jpgpict0155vc1.th.jpg

 

I teraz sprawa do dealerow Subaru:

 

Jak jeszcze nie wiedzialem, co jest nie tak z szyberkiem, to w ASO (Baltycka) powiedziano mi tak:

- Odda pan rano auto, a do wieczora powinno byc gotowe. Trzeba rozebrac cala podsufitke, wiec kosztowac bedzie to 500zl.

 

Poniewaz wprawe w rozbieraniu podsufitki juz mam (oprocz plastiku z zegarkiem i schowkiem na okulary - cos mi jeszcze go trzymalo, jak odkrecilem wszystkie sruby) ;-) oraz problem jest zdiagnozowany, to pytania sa trzy:

 

1. Czy problem w ogole da sie naprawic (czyli rozebranie prowadnic i wymiana suwakow na nowe), w sensie czy takie plastiki, lub nowe suwaki sa dostepne?

2. Czy moge dostarczyc bez podsufitki, a potem sam ja zalozyc?

3. Jesli 1 i 2 na TAK, to ile to bedzie kosztowalo?

 

Pozdrawiam =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam rozbieranego szyberdachu w Foresterze :!: w Legacy starych tak , dosc często kapało na siedzenia więc temat znam.Cos sie dowiem jutro to dam znac na PW

PozdrAK

ps.Juz mysle o felgach do nowej Imprezy i jak wydech dostosowac :mrgreen: Jak nie bedzie WRX to przelożę wszystko z MY 07 (silnik , skrzynie i dyfer) ale moze jakiś do mnie trafi MY08 to na Cynie V zaprezentuje....mozliwości :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopię temat, żeby nie zakładać nowego.

 

Szyberdach mi się co prawda otwiera i zamyka, ale jedna strona jakby opadła i po zamknięciu jego poziom nie licuje się z dachem. Wygląda na to, że to co chodzi po prowadnicy opadło. Domyślam się, że wytarła się właśnie jakaś część z tworzywa.

 

Pytanie - czy te części są dostępne? Czy można zdemontować szyberdach od góry, żeby nie zdejmować podsufitki? (odkręcić samą szybę, która wydaje się być przymocowana do 4 wózków) Czy wtedy będzie dostęp do tych dingsów, żeby coś naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...