Skocz do zawartości

Nie idzie odczytać ECU - Impreza WRX GG 2.0T


BarrFarr

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem interfejs Tactrixa Openport 2.0, posiadam również kabel VAG KKL 409.1 bodajże na chipsecie CH340 (nie rozbierałem więc nie jestem pewien chociaż jak kupowałem pisało że to wersja FTDI 232RL) i za chiny nie mogę się połączyć ani przez ECUFlash ani ECU Explorer i odczytać ROMu.

 

Autko to Impreza WRX Wagon 2.0T z pierwszej połowy 2001.

 

Przez kabelek Tactrix i KKL łączy się z RR Loggerem, działa również przez kabelek KKL i FreeSSM i można posprawdzać poszczególne sensory po złączeniu zielonych kostek, auto normalnie wchodzi w tryb testowy (miga lampka CEL oraz załącza się wentylator).

 

Mam dwa pytania do obeznanych w tym temacie:

 

  • Czy na tych złączach do flasha gdzie trzeba zrobić zworkę(biała  wtyczka) powinno być jakieś napięcie? Sprawdzałem miernikiem ustawianym na prąd stały i raz po raz mignęły na ułamek sekundy jakieś wartości ale nie większe od 0,5V a tak to cały czas jest 0.
  • Rozumiem że do odczytu i zapisu ROMU ECU jest wymagane spięcie obydwu kostek tzn. zielonej i białej? Jeżeli tak to czy auto po zwarciu obydwu kostek powinno nadal pracować w trybie testowym? Bo właśnie w taki sposób mi się uruchamia po przekręceniu zapłonu niezależnie czy ten flash block jest zwarty czy też nie...
Edytowane przez BarrFarr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, z tego co pamiętam, to ja mam białą  wtyczkę spiętą na stałe i mogę wtedy odczytywać dane, a zieloną spinam (zrobiłem sobie przełącznik) jak chcę zapisać nowy rom w ecu. A dodałeś do ecuflash pliki z definicjami? 

Edytowane przez Pifpaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wgrywałem definicje bezpośrednio do katalogu Ecuflash/rommetadata.

Co by nie było wypróbowałem na dwóch różnych laptopach i nadal to samo :/ 

Możliwe że okablowanie gdzieś już zaśniedziało między ECU a OBD lub masa komputera jest do poprawy.

Będę szukać dalej jak znajdę czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie z Tactrixem powinieneś dostać białą wtyczkę ze zworką, pod deską masz flash connector, w który wpinasz wtyczkę, spinasz zielone kostki i wio. Białych nie ruszasz.

W EcuFlashu musisz ustawić właściwą wersję komunikacji (16-bit), jak zainstalowałeś sterowniki i do VAGa KKL pod FreeSSM jednocześnie ze sterownikami do Tactrixa to nie ma szans na połączenie. Wywal wszystko w trybie awaryjnym, zrestartuj laptopa i zainstaluj tylko sterowniki od Tactrixa i zadziała.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności próbowałem samego Tactrixa z zainstalowanymi sterownikami. Nie odpalałem instalacji VAG KKL razem a sterowniki odinstalowałem (wiem jak to robić - na codzień pracuje w IT ;P)Do Tactrixa nie miałem dołączonych flash connectorów, zakupiłem produkt używany - oryginalny z "drugiej ręki". Nie wygląda jak te podróbki z Ali ma taką pomarańczowa/złotą nalepkę z logo. Jedynie biała wtyczka wyglądała jak flash jumper więc ją zwarłem. Zielona kostka jest tylko jedna, oprócz niej mam przewód masowy w czarno- czerwonym kolorze idący zaraz obok, wygląda na to że była na nim druga zielona kostka i została zerwana. Po zwarciu tej zielonej kostki z tą masą auto wchodzi w tryb testowy. Nie za bardzo wiem natomiast co masz na myśli pisząc że w ECUflash trzeba wybrać tryb ECU 16bit zamiast 32bit. Tam do wyboru mam tylko pojazd, który wybieram z listy czyli non-USDM Subaru Impreza WRX 2001-2005. Nie ma tam żadnej opcji 16bit.

Edytowane przez BarrFarr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biała wtyczka jest do odczytu. Ma dwa kable, które zwierasz ze soba np spinaczem default_wink.png Ta zielona jest do zapisu, ona właśnie wprowadza auto w tryb testowy.

Zielona spinasz tuż przed zapisem. Do odczytu jej nie używasz.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy... Chyba właśnie odwrotnie jak piszesz. Nawet soft ecuflash sugeruje, że żeby pobrać z ecu rom to trzeba spiąć obydwie kostki i uruchomić auto w trybie testowym. Biała wtyczka to natomiast flash block.

Edytowane przez BarrFarr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mogłem coś pomerdać. Jak mówiłem, białą wtyczkę mam zwartą na stałe, a zieloną na przełącznik. Jak wgrywam sobie modyfikację softu, to klikam tylko przełącznik. W sofcie sobie grzebię kilka razy w miesiącu :)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb serwisowy na kneflu opis w wątku strona 32

 

W zależności od modelu bywają białe wtyczki na 4 pin i niebieskie wtyczki na 3 pin. Zwora łączy dwa kable.

Natomiast wtyk zielony jest na jednym kablu, przy kolumnie kierowniczej jest to wtyczka na 2 piny normalna praca - Rozpięta (jedn kabel) i dalej w wiązce głównej na tym kablu jest druga wtyczka również zielona 1 pin (okolice schowka, z przejściem przez tunel na skrzynię) która normalnie powinna być spięta. Ale spotkałem instalację w której było ona rozłączona, objawiało się brakiem możliwości wejścia w tryb serwisowy.

By się do niej dostać trzaaa pruć silnik nawiewów.

 

DSC_2739.thumb.JPG.3a6934202c6fa5ab81776ff67a6776c5.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc opiszę jeszcze raz:

Zielona kostka u mnie jest jedna pod kierownicą, nie ma natomiast drugiej zielonej z masą do spięcia. Trzeci konektor od strony pasażera jest oraz jest spięty dwoma zielonymi kostkami dzięki czemu auto odpala się w trybie serwisowym po wpięciu tej kostki pod kierownicą z luźnym przewodem od masy.

Tryb testowy działa - załącza się i wyłącza co chwilę wentylator chłodnicy a także działa mi tryb diagnostyczny w freessm za pomocą kabla VAG.

Problem więc nie dotyczy tego że nie mogę wprowadzić auta w tryb testowy.

Po zwarciu białej 3 pinowej wtyczki flash a dokładniej 2 pinów, które się w niej znajdują nadal nie idzie odczytać ECU.

Po czym więc poznać czy zworka w konektorze flash działa?

Nawet jeżeli by jednak nie działała powinienem móc odczytać rom. Więc myślę że albo mój ECU nie jest zgodny(model WRX jest z 2001 a nie 2002 roku) albo coś robię nie tak...

 

Pytanie z innej beczki. Czy jest na forum ktoś z WLKP najlepiej okolic Poznania- Piły z innym interfejsem Tactrixa, który mógłby oczywiście odpłatnie spróbować to odczytać ROM za pomocą swojego sprzętu?(Jakby co to piszcie PW). Tamten interfejs oddaję skoro nie działa ale nie będę kupował nowego za 170$, za duże ryzyko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ci sie wyswietla w Ecuflash? Jakie masz errory? Wiem ze niektorzy podawali 12V na biala wtyczke, bo Ecuflash pokazywal low voltage error. Sama procedura odczytu tez nie jest taka prosta :) ja juz nabralem wprawy, ale Sunchronizacja kliku w programie i przekręcenia zapłonu wymaga treningu

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam przy sobie loga ani screena ale na pewno na dole jest pokazany wykryty interfejs jako "openport 2.0"

W logach pokazywało się jako ostatnie info tylko "interface close".

Brak innych errorów przy wczytywaniu sterowników, sprawdzaniu sum kontrolnych czy też złym napięciu.

RomRaider Logger się łączy bezproblemowo.

W EcuFlash jest na pasku na dole tylko info o wybranym modelu auta oraz podłączonym interfejsie nie widziałem tam ECU ID ani pola w którym by się to miało znajdować.

W Romraider owszem jest takie info na pasku na dole wyświetlane.

Nie mam pojęcia co było kiedyś robione w tym aucie, jakby był nawet robiony EcuTek to chyba by się pokazało info że jest komputer zablokowany? Tak? Żadnej takiej informacji w programie niestety nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem ten interfejs Tactrixa więc jak już to jedynie będę mógł próbować zczytać ROM za pomocą kabla VAG KKL i jakiejś starszej wersji Ecuflash. Czytałem że niekiedy trzeba było przerobić lekko ten interfejs ale w internecie niestety nie znalazłem ani zdjęć ani schematów tej przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...