Jump to content

subaru impreza AWD 2.0 GH 2008r. rozrząd urwany


bp79
 Share

Recommended Posts

Witam,

właśnie urwał mi się rozrząd i nie wiem co mnie czeka po rozebraniu silnika, lub nie rozbierać a założyć pasek i sprawdzić czy nic się nie stało?

Czy ktoś ma już takie doświadczenie silnik jak w temacie

Link to comment
Share on other sites

Mała szansa że zawory są całe.

 

powinieneś jeśli chcesz zakładać pasek to sprawdzić jak obraca się silnik bez ciśnienia (wykręcić świece)

 

Sprawdzić opór na wale korbowym oraz na wałkach.

 

Ustawić na wałkach pozycje zawory zamknięte i przez otwór świecy nabić ciśnienie.

 

Jeśli okazało by się że jest wszystko ok to zakładać rozrząd i znów kręcić silnikiem teraz już na synchronizacji, jeśli silnik obraca się z należytym oporem czyli niewielkim (opór głownie na górze silnika) wkręcić świece. teraz powinieneś mieć duży opór przy suwie sprężania powinieneś słyszeć delikatne syczenie (jeśli coś będzie nie tak to opór będzie nie miarowy będziesz mieć przy suwie sprężania inny dźwięk)

 

 

ważne:

bez wykręcania świec możesz nie wyczuć momentu podpierania się zaworu o tłok gdy zaczniesz kręcić silnikiem.(po to najpierw wykręcamy świece)

 

 

Edited by SubaruLPG
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

dzięki tak zrobię.

jesli bedzie trzeba robić remont silnika to kupować używany czy remontować a jesli tak to gdzie mogę to zrobić ?

Link to comment
Share on other sites

dzięki tak zrobię.
jesli bedzie trzeba robić remont silnika to kupować używany czy remontować a jesli tak to gdzie mogę to zrobić ?
Zdania są podzielone zawsze. Jakby to było turbo to bym remont robił, ale wolnossaka bym wymienił.

Jeśli wał ustawisz na znaku to wydaje mi się że tłoki są równo w połowie skoku. Więc wałkami pokrecisz i możesz właśnie sprawdzić czy trzymają ciśnienie. W co wątpię.
Link to comment
Share on other sites

ok dzieki chłopaki oczywiście sam tego nie zorbie nie mam aż takiego doświadczenia jest on u mechanika w miarę uczciwego i wie co robić jak bede wiedział to się z nim podziało to napiszę. Wiadomo że jak pasek sie urwał to silnik się wyłączył ale nie było słychać i czuć niczego podejrzanego wiec byłem w wielkim szoku zważywszy na fakt że pasek był wymieniany w 2019 i było tylko przejechana 35000 km chodz pasek był z 2017 bo juz na niego zerkałem w co ważne pasek w bardzo dobrej kondycji. Nie wiem czy tylko był pasek wymieniany czy cały zestaw z napinaczem i pompą, bo pasek był tak urwany jak by siła na niego mocno wywierał. ale to i tak nie ma teraz znaczenia.

jedno mam tylko pytanie gdzie kupić silnik bo na tą chwilę nie znalazłem 

Link to comment
Share on other sites

no to jestem niestety pokrzywione wszystko i jeszcze na dodatek mechanik stwierdził ze silnik juz był rozbierany i on nie da mi gwarancji wiec szukam nowego silnika bo wyjdzie taniej, biorąc pod uwagę fakt że pasek był w bardzo dobrym stanie i nie zna przyczyny dla której on się zerwał.

Link to comment
Share on other sites

przyczyną mogło być np ukruszenie się zaworu czy świecy.

pasek sam bez przyczyny się nie zerwał, chyba że posiadał wadę produkcyjną co wątpie bądź ktoś pasek źle składował np położył coś ciężkiego na pasku powodując jego zagniecenie przełamanie wewnątrz wzmocnienia z włókna szklanego/kewlarowego.

 

W niektórych silnikach paski od rozrządu wyglądają prawie jak paski od osprzętu ale nie w EJ20.

 

Szukaj silnika najlepiej który jest w karoserii  wtedy będziesz mógł go chociaż odpalić i osłuchać

 

Link to comment
Share on other sites

Witam,

co do oporów na pompie to ich nie ma, marki paska w tym momencie nie podam, moge tylko dodać że przed tym zdarzeniem (2-miesiace) urwał mi się pasek od alternatora który rozpryska sie po całym silniku ale nie jest to ostry element i pasek rozrzadu był w osłonie wiec nie powinno był sie tam nic znaleśc a mechanik który to rozbierał był poinformowany o alternatorze i nie zauważył żadnych śladów paska. Na to chwile znalazłem jeden silnik w cenie 3500 zł z przebiegiem 280000 km.

Link to comment
Share on other sites

koło pasowe od wału było dobre?

pasek od osprzętu zerwał się z jakiej przyczyny? (starości)

 

Jeśli pasek się zrywa od osprzętu to może dojść do niekontrolowanego przyspieszenia wału,ponadnormatywnego obciążenia synchronizacji rozrządu.(moja prywatna opinia)

W silnikach 1.9-2.0D z grupy VAG rozrządy potrafiły się sypać od niewłaściwej wymiany filtra paliwa.(pewnie dla niektórych osób brzmi to jak żart ale takie są fakty)

Cieknący olej napędowy po podstawie filtra powodował niszczenie się paska od osprzętu a ten potrafił podczas zerwania wkręcać się w rozrząd...

 

W przypadku skrzyń AT wymianę rozrządu można wydłużać (na własną odpowiedzialność) gdyż rozrząd pracuje w warunkach bliżej ustalonych/przewidywalnych (ma na ogół mniejsze przeciążenia sam hydrokinetyk wygładza amplitudy)

 

W przypadku manuala można zredukować bieg za ostro by w kolejnej fazie pacnąć hamulec z pełną siłą bez wciśniętego sprzęgła. taka technika zaowocuje potężnymi obciążeniami na układ synchronizacji silnika.

 

pozostałe elementy rozrządu zostały sprawdzone?

 

ja bym zwrócił uwagę na napinacz czy się nie rozszczelnił jeśli tak było to mógł nie dojść do końca swojego zakresu.(brak właściwego ciśnienia/wywieranego nacisku)

 

Cena za silnik jest według mnie ok, jednak dobrze by było mieć możliwość osłuchania silnika przed zakupem. byłbym skłonnym dopłacić do silnika pare set złotych aby go sprawdzić.

Wolałbym uniknąć sytuacji kiedy trupa wkładam do karoserii tylko po to by przekonać się że trzeba go wyjąć i dogłębnie przeserwisować.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze jedna różnica w układzie napędu rozrządu między AT a manualem. Wspomniałeś o łagodniejszej pracy całości. W przypadku gdy mamy skrzynie ręczna na około koła pasowego paska rozrządu jest oslona, prowadnica czy jak to nazwać. Generalnie zapobiegać ma ona przeskoczeniu paska. Ustawia się ją przyrządem, takim dystansem. W przypadku skrzyni automatycznej tego nie ma. Czyli niewiele trzeba aby przeskoczył rozrząd. Pytanie do autora, była u ciebie ta blaszka?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam chwile mnie nie było ale już silnik nowy, stary do zabawy bedzie, silnik lepiej działa niż ten stary chodz teoretycznie ma wiekszy przebieg i to o 100000 wiec tak sie zastanawiałem ile miał faktycznie tamten, chodz jest różnica bo ten jeździł na benzynie wiec jesli to miałbybyc ten problem to jest potwierdzenie moich obaw że gaz niszczy silnik tzn zaworki pewnie warto wymienić na przystosowane do pracy na gazie.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bp79 napisał:

Witam chwile mnie nie było ale już silnik nowy, stary do zabawy bedzie, silnik lepiej działa niż ten stary chodz teoretycznie ma wiekszy przebieg i to o 100000 wiec tak sie zastanawiałem ile miał faktycznie tamten, chodz jest różnica bo ten jeździł na benzynie wiec jesli to miałbybyc ten problem to jest potwierdzenie moich obaw że gaz niszczy silnik tzn zaworki pewnie warto wymienić na przystosowane do pracy na gazie.

Nie do końca.... Sytuacja od rodziców dobrego kolegi. Escort, dawno dawno temu. Kupiony jako 3 latek i tak sobie go trzymali. Przy przebiegu ok 70-80 tys pękł blok, no to spawali, pękł znowu więc wymienili silnik. I co się okazało że ten silnik który wsadzili z przebiegiem niewiadomym ale nie małym na pewno, jeździł lepiej niż ten wylulany od nowości praktycznie. 

Nie mniej dobrze że jeździ a jeszcze lepiej że jest lepiej:)

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...