Jump to content

Lampy Lift z Legacy III do OBK II 2001 - konkret pytania


Qubu666-Baja

Recommended Posts

Witam panowie. kręcę się od jakiegoś czasu, około tematu "wrzutki" lamp liftowych z Legacy III do Outback II.

Początkowo napaliłem się na przeróbkę Xenonów OEM (HID oryginalny z wersji UK- nawet wątek otwarty jeszcze jest w tej sprawie, bo tematu nie odpuszczam :) )

Miały być "flaki" z Xenona UK do lampy lift Legacy III.  (Ostateczna wersja "przeróbki marzeń" tych lamp, będzie zawieszona na czas nieokreślony...)

W założeniu lampy miały być zgodne ze sztuką i prawem. (Wstawianie soczewek nie wchodzi w grę,bo już teraz mam założone i teraz chciałem mieć lampy na częściach oryginalnych)

Wracam więc do prostszego rozwiązania z bólem, czyli lampa "lift" z żarówką.

Jakiś czas temu kupiłem lampy Lift z Legacy i wszystko pięknie. Faceta pytałem, czy "na bank" są lampy z homologacją na Europę, oraz dopytałem czy w 100% świecą na "naszą" stronę. Pytałem kilka razy i za każdym razem facet mówił "tak" . Byłem w rozjazdach, nie miałem czasu odebrać lamp około miesiąc. Po tym czasie podłączam lampy... K...a!

są z "angola"!

okres na oddanie minął, wiosna idzie, od przeglądu facet mi macha z daleka z uśmiechem, kiedy mnie widzi na drodze. trzeba działać! Ok! nie ma paniki.  No to działam...

Pytania:

 

- czy lift Legacy III był tylko w UK (lampy xenon vel HID tylko tam były, więc może?). Tak szczerze to wydaje mi się- to istotne, że były ,ale tych lamp na "naszą" stronę jest tak mało, że może kilka razy tylko je widziałem na allergo.

 

Swoje "trefne lampy" ;) kupiłem od dawcy, który miał kierownicę po stronie lewej na 100%, bo na to specjalnie patrzyłem (żeby się właśnie nie naciąć. W rozmowie tez gościa pytałem, czy lampy które kupuję, są od tego Legacy ze zdjęcia. Potwierdził, że tak... :/).

Więc pytanie się kolejne rodzi:

 

- w Niemczech można jezdzić np na światłach symetrycznych z USa, to może np w Szwajcarii full legal jazda jest gdy mamy różne rodzaje lamp (raczej science fiction, ale różne cuda się zdarzają). Ma ktoś wiedzę na ten temat? wydaje mi się , że dawca lamp był ze Szwajcarii. (To takie pytanie wynikające z głodu wiedzy i w sumie przestroga na przyszłość)

 

- mam co mam. Lampy są fajne, ale UK, no to przeróbka... Pierwsza myśl, to "odbłyśniki trzeba obniuchać ze starszych wersji Outback. Domyśliłem się , że wielu śmiałków chciało mieć te lampy liftowe w "naszej" wersji i się w sumie nie pomyliłem, bo znalazłem wątek na... forum Subaru ( które forum jest OEM ;) bo zgłupiałem, że jest jakieś drugie ;P -jest jakieś wytłumaczenie? :)  tamte to podróba? :D)

 

https://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=20113

 

Z wpisów, które tam są , to "z widzenia" rozpoznałem "Liptona", więc swojaki...

teraz tak:

- czy mogą się zgłosić panowie z tego wątku (lub też inni, którzy posiadają wiedzę w tym zakresie)?

 

Pytania do wątku z linku:

- którą wersję starych lamp kupić, żeby odbłyśnik pasował "od strzała" , bez cięć itd . Czy w ogóle jest taka opcja tj wyciągam "nasz" odbłyśnik ze starej lampy, wkładam do lifta UK, sklejam ,montuję i jazda, ciesząc się "naszymi lampami"?

- Temat wątka jest o rozklejeniu lamp, ale w jakim celu były rozlejane? (tam nie ma odp)

Rozklejenie było w celu podmiany klosza na nieporysowany, czy przeróbki lamp na "naszą stronę"?

Domyślam się , ze nikt by nie zostawiał angielskiego odbłyśnika i podmieniał tylko klosz, dla sportu (ale nie wiem, czy np ktoś właśnie "dla sportu" tego nie robił będąc w UK :) )

 

- czy ma ktoś z was zdjęcia odbłyśnika zwykłej lampy z tego rocznika (wzorem tej rozklejonej lampy z wątku w linku)?

porównałbym " na oko"

 

Pytań i wątpliwości wiele. mam nadzieję, że znacie na nie konkretne odpowiedzi.

Ps. Czego to się nie robi dla swojego Subaru... Teraz dotarło do mnie to, że w samochodzie mam 2x lampy, w chałupie 2x liftowe , 1x UK z Xenonnem HiD i jak dokupię 2x

lampy- dawczynie, to mam 7 lamp!!! :D do jednego samochodu. Oświeci mnie w końcu...

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

Odnośnie tego nadziania się na lampy UK w samochodzie spoza UK... już obrzydzenie mnie bierze jak jadę nocą po trasie Lubelskie Małopolskie i dziesiątki razy mijam się z autami z przeciwka, które mają nasze tablice, a światła świecą byle gdzie, a nie tam gdzie trzeba. Ludzie po prostu mają to gdzieś, kwit podbija im kumpel na stacji diagnostycznej, a oni zadowoleni bo kupili lampkę na Allegro za połowę ceny po zderzeniu ze zwierzątkiem. To samo tyczy się montażu żarówek LED z gniazdem H7, z jego perspektywy super sprawa, z mojej, trudno określić co on oświetla bo na pewno nie jezdnię i prawe pobocze. 

Podusmowując, gość, który Ci sprzedał lampy MYŚLAŁ, że ma co ma, a w rzeczywistości było inaczej, tym bardziej, że auto szło na części. 

Powodzenia w znalezieniu odpowiedzi, śledzę wątek bo ciekawy. ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Orear napisał:

 

Powodzenia w znalezieniu odpowiedzi, śledzę wątek bo ciekawy. ;)

A dzieki, dzięki. Dobrze że jakieś hobby jest, bo przynajmniej od normalnej roboty się trochę człowiek może oderwać myślami(fizycznie, jak czas pozwala to jak najbardziej). 

 

Ogólnie plan mam zawsze prosty na różne modyfikacje. Najpierw Was pytam, bo po co wyważać drzwi otwarte na oścież. Jednak, jeżeli nic się nie rusza , bo jednak często jest tak, że jakieś przeróbki wymagające ingerencji, nawet w wersji "light", odrzucają ludzi (czas, narzędzia, pył, smród, łapska brudne), wtedy rękawy trzeba zakasać, tanie części trzeba znaleźć i fru... Kupię jakieś lampy przednie,mega taniochy, z połamanymi uchwytami, obudowa czy przezroczystym, frontowym plastikiem. Coś czuję, że trzeba będzie samemu rozwiązać zagadkę "czy odbłyśnik sprzed lifta ,pasuje do lampy liftowej 1:1. 

Oczywiście relacja będzie, po przeróbce, żeby każdy mógł sobie pokombinować.

Ps Mógłbyś wrzucić zdjęcie, jak wyglądają na lampie oznaczenia homologacyjne? (Żeby nie sprzedali mi znowu lampy UK ;P)

Tak w ogóle jaka lampę masz? (Liftowej pewnie nie ,bo już na jedno z powyższych pytań byłaby odp)

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

@Orear to nawet nie kwestia jakichś zderzeń ze zwierzątkiem, ale u mnie lampy już naprawdę ledwo świecą i nie mogę znaleźć żadnych używanych, chyba że znikają zanim na nie trafię. W każdym razie zaczynam już kombinować z lampami UK i jakimś ich dostosowaniem do naszych przepisów (nie zamierzam jeździć na UK), bo już naprawdę się męczę jeżdżąc w nocy. Podejrzewam, że tak jak mówisz są i tacy, którzy będąc w podobnej sytuacji wrzucą lampy UK i mają wszystko gdzieś. Na przegląd najwyżej wkładają stare lampy. Ja chciałbym mieć wszystko jak trzeba i już od kilku lat szukam i szukam lamp EU w dobrym stanie i nic. Dodam, że szukam lamp sprzed liftu, bo po pierwsze ponoć poliftowe nie pasują, a po drugie poliftowe mi się wybitnie nie podobają.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z lampami sprzed liftu ogólnie nie ma problemu, no ale też trzeba uważać na wersję UK, żeby nie wcisnęli bubla. 

Najlepsze jest to, że sprzedawcy piszą lampa "Europa", ale nikt nie pisze, czy kontynentalna czy nie :D Dokładnie, jak z bankami i umowami z "*" - kto kumaty, to się nie złapie na haczyk ;)

Ps Lipton a powiedz mi, co to za forum było? Ty tam buszowaleś nawet w tamtym wątku z linku ;) to oficjalne forum było? 

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@Qubu666-BajaNie przywołałeś mnie, a ja jakoś dopiero dziś ponownie zajrzałem do tego wątku:) Tamto forum to było (jest) największe nieoficjalne forum Subaru (tzw. kreska - spójrz na adres, a to nazywano kropką - dawno już nie widziałem, żeby ktoś tak się do tego odnosił), kiedyś ruch tam był większy niż obecnie. Warto więc tam też zawsze poszperać. Wielu użytkowników udzielało się swego czasu tu i tam, a i wątki z pytaniami zakładano równolegle. Teraz jakby większość przeniosła się już na stałe tutaj, choć mam wrażenie, że są tam użytkownicy, których tutaj nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Dzięki za odpowiedź. Właśnie tam buszowałem w poszukiwaniu informacji i miałem zakodowany Twój nick w głowie (chyba kilka razy w innym wątku prowadziliśmy konwersację, dlatego. )

Obecnie, temat "liftingu" przymroziłem (trochę czasu teraz nie miałem na przeróbki etc) .

Na bank go "ugryzę", jak "ugryzę" to tradycyjnie napiszę na forum,czy można na częściach OEM, z dwóch lamp zrobić, bez większego bólu, lampę świecącą prawidłowo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 10.02.2022 o 03:57, Qubu666-Baja napisał:

Jakiś czas temu kupiłem lampy Lift z Legacy i wszystko pięknie. Faceta pytałem, czy "na bank" są lampy z homologacją na Europę, oraz dopytałem czy w 100% świecą na "naszą" stronę. Pytałem kilka razy i za każdym razem facet mówił "tak" . Byłem w rozjazdach, nie miałem czasu odebrać lamp około miesiąc. Po tym czasie podłączam lampy... K...a!

są z "angola"!

 

 

 

 

 

 

aktualizacja tematu. Lampy jednak nie są z angola i wiem już to na sto procent. Dlaczego takie zamieszanie wyszło? (myślę, że to fajna wskazówka dla wszystkich co szukają używanych lamp i mają takie same dylematy)

Zmatowiałe klosze lamp były na tyle, że zakłamywały kształt rzucanego snopa światła na ścianę, na tyle, że nie było widać odpowiedniego załamania na naszą stronę    czyli  _/.  Trzeba było zweryfikować ttemat. Zabrałem zasilacz 12v od komputera i lampy, do plecaka, kiedy jechalem na przegląd. sprawdziłem z diagnostą lampy, żeby ostatecznie coś ustalić i wiedzieć, jak dalej działać w sprawie.  Na maszynie załamanie światła (prawa lampa) pokryło się z tym na maszynie ;) jest dobrze ;) problem z głowy. Lampa świeci prawidłowo tzn jet dostosowana do naszego ruchu.  Kolejny temat rozwiązany.

Ps Dzieki za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...