Skocz do zawartości

Awaria pompy powietrza wtórnego ?Miga kontrolka cruise, brak tempomatu.


Tomforju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent forek SG 2006  i 171 kkm. Nagle i zupełnie niespodzianie to coś , co na foto ( czerwony kolor)jakiś wentylator, sprężarka(?) się właczyło i nie chciało wyłączyć - nawet po wyjęciu kluczyka. Pomagało tylko odłaczenie klemy. Do tego żółty silniczek na desce i zielone mruganie cruise - tempomat nie do uruchomienia. Znalazłem od tego przekaźnik, wymieniłem - deska bez zmian , sie skubana dalej świeci. Pytanie :

1. co to jest to na czerwono ?

2. czy dobrze zrobiłem z wymiana przekaźnika, który - jak mniemam - sie zawiesił ?

3. czy wystarczy np. wykasować błąd z pamięci i będzie wsio oki?

Dodam, że teraz  nie namierzyłem  pracy wentylatorka (?), i nie wiem, kiedy to ma działac i od czego toto jest....

To coś znajduje sie przy kielichu amortyzatora od strony kierowcy przy przekaźnikach i bezpiecznikach.

Takie to coś.png

to coś.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pompa wtórnego powietrza, coś ala ekologicznego którego zadaniem jest przy uruchamianiu zimnego silnika dogrzewanie katalizatora.  Uruchamia się tylko gdy silnik jest zimny, błąd po skasowaniu pojawi się ponownie przy kolejnym uruchomieniu auta z zimnym silnikiem .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ładny czysty silnik SG, u mnie tam syf i malaria.

Pompa powinna się załączyć na kilkanaście- kilkadziesiąt sekund na zimnym silniku.

 

Jest to niepotrzebny dodatek ekologiczny sprawiający liczne problemy: nieszczelność zaworów, zacinanie się zaworów, awaria wentylatora-pompy powietrza.

W turbo się to wyprogarmowuje z ECU, niestety w NA jest tak badziewny ECU że jest to operacja trudna i kosztowana, i mało kto to robi...

 

Koniecznie przeczytaj i może popraw tytuł na bardziej pasujący do problemu. ;-)

 

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomforju zmienił(a) tytuł na Awaria pompy powietrza wtórnego ?Miga kontrolka cruise, brak tempomatu.
Cytat

Jaki ładny czysty silnik SG, u mnie tam syf i malaria.

Ja też tak mam:upside-down-face_1f643-small:, a to foto z netu, żeby części rozpoznać :D

Cytat

Koniecznie przeczytaj i może popraw tytuł na bardziej pasujący do problemu. ;-)

Dzięki - przeczytałem...I myślałem, że to banalna historia za parę groszy. Niestety, chyba jednak nie. Czyli wykasowanie błędu nic nie pomoże,  to nie przekaźnik? 

Edytowane przez Tomforju
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wogóle dzieki Wam serdecznie za odpowiedzi. Wiem przynajmniej co to to...Ale dalej jeżdżę z błędem, a nie znoszę, jak mi coś tam miga jak kierunkowskaz i się jeszcze coś świeci na żółto. Przekaźnik wymieniłem i faktycznie, jak zasugerował artaa, znalazłem go na aukcji z opisem dla legacy. Czy jest jakiś prosty sposób na tą bolączkę  dla SG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tomforju napisał:

Czyli wykasowanie błędu nic nie pomoże,  to nie przekaźnik? 

Pomoże o tyle że błąd nie wróci aż do zgaszenia silnika, więc można pojechać w trasę z działającym tempomatem.

Jak masz szczęście i układ dopiero "umiera" to może po skasowaniu parę/kilkadziesiąt razy odpalić bez błędu, jak padł to błąd będzie zawsze po zimnym odpaleniu.

 

Generalnie dobra rada, w Subaru wyjazd bez interfejsu BT np ELM, i komórki z np. Torque to słaby pomysł... ;-)

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to dopiero początek  padania pompy to może  spuszczenie wody z niej pomoże. Problemem tej pompy jest zbieranie się  w niej wody przez nieszczelne elektrozawory. Na samym spodzie pompy jest śruba,  po jej odkręceniu  powinna zlecieć  woda. A tak wygląda  w środku moja której  już  nie udało  się  uratować :

20210626_104030.jpg

20210626_104035.jpg

20210626_090657.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ja mam NA więc ją mam, jutro idę sprawdzić wodę.

I może trochę WD40 wcisnę...

 

Jak znajdziesz ją jeszcze to wstaw, ja jutro też zobaczę czy mam naklejkę, to będzie dla potomnych jakich szukać u innych marek.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jutro zabieram się za pompę....

Cytat

Na samym spodzie pompy jest śruba,  po jej odkręceniu  powinna zlecieć  woda. 

Jeśli jęszcze mogę ją uratować....

Cytat

Jesli to dopiero początek  padania pompy to może  spuszczenie wody z niej pomoże.

Dzięki wszystkim za pomoc, a szczególnie artaa ipsx82 (mocno pomocne te fotki :drool:)...

Dam znać jaki wynik....a jak marne , to

Cytat

ta pompa to zło  wcielone którego  trzeba się  pozbywać :evil2:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...