Skocz do zawartości

Regulacja zaworów w ez30D 3.0 2004-2008


Dzixd

Rekomendowane odpowiedzi

Mam małą zagwozdkę.

Robię UPG w silniku h6 i właśnie zatrzymałem się na regulacji zaworów.

Czy szklanki na wydechowych i te malutkie "czapeczki" na ssących, które służą do regulacji luzu można w ASO bez problemu dobrać? Czy można szlifować? Bo używanych nie widziałem nigdzie do kupienia. 

 

Na ssących większość ma o 0,05 mm , kilka nawet o 0,10mm za mały luz,  a wydechy to już nawet o 0,15mm za ciasne. 

 

Niestety nie dopilnowałem sprawy w warsztacie zajmującym się głowicami, :rolleyes: bo dałem głowice bez wałków i bez szklanek, i zaczęli mi kit wciskać, że muszą na nowo rozpinać zawory żeby luz wyregulować, bo (uwaga) chcieli zbierać materiał z główek zaworów za nie ze szklanek...

 

I jeszcze pytanko odnośnie samego sprawdzania luzu na ssących:

Sprawdzamy na środku szklanki czy na boku, bo w serwisówce jest to mało czytelnie pokazane gdzie jest low lift cam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten silnik chodzi na LPG to nie kombinuj tylko rozepnij zawory i szlifuj trzonek zaworowy o te 0,15 raz że wyjdzie dużo taniej a 2

nie braknie zakresu na regulację w przyszłości. Oczywiście ma to być robione na maszynie do szlifowania zaworów aby płaszczyzna była idealne

prostopadła.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jak ten silnik chodzi na LPG to nie kombinuj tylko rozepnij zawory i szlifuj trzonek zaworowy o te 0,15 raz że wyjdzie dużo taniej a 2
nie braknie zakresu na regulację w przyszłości. Oczywiście ma to być robione na maszynie do szlifowania zaworów aby płaszczyzna była idealne
prostopadła.


Ten akurat nie chodzi na LPG.
Przebiegu ma ponad 300k i trochę rudej, więc raczej na części pójdzie za dwa lata, więc o przyszłą regulację się nie martwię

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dzixd sądzę, że masz wystarczającą wiedzę aby poradzić sobie bez pomocy, ale podpowiem jak to robiłem ja :)

Możesz pewnie zamówić odpowiednie popychacze w ASO na podstawie podanych w serwisówce numerków, ale ja podszedłem jak większość...

 

Pomierzyłem wartości luzu zanim to wszystko pozdejmowałem, opisałem poszczególne części a następnie zdemontowałem i zmierzyłem mikrometrem grubość tych "podpór" (czy jak to zwał). Te które mogę zamienić miejscami aby wartości były odpowiednie pozamieniałem a resztę do szlifu o niezbędne wartości.

 

Odnośnie zapisów w serwisówce to jest to ustawianie czytelne i z tego co pamiętam to jak ustawiasz poszczególny cylinder to pozycja nie jest prosta do pomyłki :) Po za tym serwisówka mówi o dość szerokim błędzie 23 stopnie +/- 30 ?:)

 

PS. Nie szlifowałbym poniżej 2mm grubości tych "podpór"

1.thumb.JPG.6933d9bcd8b3e66cd1ce58a3ee1df338.JPG

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sobie poradziłem własnym sumptem.
na szklanki od wewnątrz dremel z kamieniem do 0,02mm różnicy a potem pasta zaworowa i polerowanie do określonej wartości.

"Czapeczki" na ssących robiłem po zewnętrznej, podobnym sposobem jak szklanki czyli zjechać do różnicy 0,02mm i na pastę zaworową. Na jednej głowicy udało się czapeczki pozamieniać i luz ustawiony

Łącznie roboty na 4 godzinki.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...