Dzixd Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Mam małą zagwozdkę. Robię UPG w silniku h6 i właśnie zatrzymałem się na regulacji zaworów. Czy szklanki na wydechowych i te malutkie "czapeczki" na ssących, które służą do regulacji luzu można w ASO bez problemu dobrać? Czy można szlifować? Bo używanych nie widziałem nigdzie do kupienia. Na ssących większość ma o 0,05 mm , kilka nawet o 0,10mm za mały luz, a wydechy to już nawet o 0,15mm za ciasne. Niestety nie dopilnowałem sprawy w warsztacie zajmującym się głowicami, bo dałem głowice bez wałków i bez szklanek, i zaczęli mi kit wciskać, że muszą na nowo rozpinać zawory żeby luz wyregulować, bo (uwaga) chcieli zbierać materiał z główek zaworów za nie ze szklanek... I jeszcze pytanko odnośnie samego sprawdzania luzu na ssących: Sprawdzamy na środku szklanki czy na boku, bo w serwisówce jest to mało czytelnie pokazane gdzie jest low lift cam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Jak ten silnik chodzi na LPG to nie kombinuj tylko rozepnij zawory i szlifuj trzonek zaworowy o te 0,15 raz że wyjdzie dużo taniej a 2 nie braknie zakresu na regulację w przyszłości. Oczywiście ma to być robione na maszynie do szlifowania zaworów aby płaszczyzna była idealne prostopadła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Jak ten silnik chodzi na LPG to nie kombinuj tylko rozepnij zawory i szlifuj trzonek zaworowy o te 0,15 raz że wyjdzie dużo taniej a 2 nie braknie zakresu na regulację w przyszłości. Oczywiście ma to być robione na maszynie do szlifowania zaworów aby płaszczyzna była idealne prostopadła.Ten akurat nie chodzi na LPG. Przebiegu ma ponad 300k i trochę rudej, więc raczej na części pójdzie za dwa lata, więc o przyszłą regulację się nie martwięWysłane z mojego mądrzejszego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2021 @Dzixd sądzę, że masz wystarczającą wiedzę aby poradzić sobie bez pomocy, ale podpowiem jak to robiłem ja Możesz pewnie zamówić odpowiednie popychacze w ASO na podstawie podanych w serwisówce numerków, ale ja podszedłem jak większość... Pomierzyłem wartości luzu zanim to wszystko pozdejmowałem, opisałem poszczególne części a następnie zdemontowałem i zmierzyłem mikrometrem grubość tych "podpór" (czy jak to zwał). Te które mogę zamienić miejscami aby wartości były odpowiednie pozamieniałem a resztę do szlifu o niezbędne wartości. Odnośnie zapisów w serwisówce to jest to ustawianie czytelne i z tego co pamiętam to jak ustawiasz poszczególny cylinder to pozycja nie jest prosta do pomyłki Po za tym serwisówka mówi o dość szerokim błędzie 23 stopnie +/- 30 ?:) PS. Nie szlifowałbym poniżej 2mm grubości tych "podpór" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Już sobie poradziłem własnym sumptem.na szklanki od wewnątrz dremel z kamieniem do 0,02mm różnicy a potem pasta zaworowa i polerowanie do określonej wartości. "Czapeczki" na ssących robiłem po zewnętrznej, podobnym sposobem jak szklanki czyli zjechać do różnicy 0,02mm i na pastę zaworową. Na jednej głowicy udało się czapeczki pozamieniać i luz ustawiony Łącznie roboty na 4 godzinki. Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się