Skocz do zawartości

Felgi i opony A/T


durst

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry forumowicze. Do rodziny trafił niedawno kolejny Subarak - XV 2018. Zastanawiałem się, czy w PL ktoś już bawił się w montowanie do XV zestawu kół/opon o nieco bardziej terenowych możliwościach na styl amerykański. Koledzy zza wielkiej wody mają oczywiście rozmach - schodzą często do 15" i montują opony od trucka typu BFGoodrich KO2. Ja aż tak szaleć bym nie chciał - planuję felgę 17" + lekkie ATki typu Falken Wildpeak 215/60/17. Czy ktoś miał może do czynienia z tymi oponami? Recenzje zbierają co najmniej bardzo dobre.

 

Kolejna kwestia to same felgi. Wiele fajnych felg, które można zaobserwować na wszelakich redditach/forach jest w PL niedostępnych lub ich cena jest bardzo wysoka (np. kmc km708). Osobiście zastanawiam się nad Sparco Terra, choć moim zdaniem nie są najpiękniejsze i wydaje mi się, że lepiej wyglądają w mniejszych rozmiarach. Inną opcją zdają się być Sparco Assetto Gara, choć również nie jestem przekonany, bo wolałbym koło, które ma więcej "mięcha". Obydwie posiadają natomiast opcję kolorystyczną "bronze", co jest przeze mnie mile widziane.

 

Jakieś sugestie? Ktoś już testował takie setupy? :D

 

image.thumb.png.dbedb7a6c6561353d5b0dd65b6c6ffc9.png

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, durst napisał:

Dzień dobry forumowicze. Do rodziny trafił niedawno kolejny Subarak - XV 2018. Zastanawiałem się, czy w PL ktoś już bawił się w montowanie do XV zestawu kół/opon o nieco bardziej terenowych możliwościach ...

Witaj, gratuluję wyboru auta ;)

Myślę, że w powyższym temacie szczególnie pomocne mogą okazać się dwa wątki:

oraz

znajdziesz tam informacje o "szaleńcach" na BFG K02, oraz na lżejszych oponach typu AT :)

Dowiesz się również, że wybierając opony większe - 225/65/17 dostajesz w gratisie 0,5'' liftu ;)

Felgi to też temat rzeka, ja osobiście mocno zastanawiałem się nad Sparco Pro Corsa - większość Sparco ma ten plus że od wewnętrznej strony żebrowanie jest płaskie i nie ma miejsca gdzie może się nabić błoto. Ostatecznie skończyło się na felgach Subaru dedykowanych dla XV - nie miałem już siły czytać o ET, pierścieniach centrujących i typach zacisku hamulca czy oby na pewno się zmieści :)

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez keyman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@keyman dzięki, dziś oddam się lekturze wątków, które podrzuciłeś, bo w końcu mam chwilę czasu :) 

 

Co do opon 225/65/17 - jasne, że zdaje sobie sprawę z lifta, w forku mam 215/65/16 więc jest analogiczna sytuacja ;) Tu jednak wolałbym zostać bliżej serii, m.in. w celu uniknięcia jakichkolwiek obcierek opon lub zwiększonego bujania przy prędkościach autostradowych w zakrętach. 


Niekonieczne nazwałbym jeżdżących na BFG K02 "szaleńcami" - to w sumie zależy do czego komu samochód służy - na wyprawy w bardziej hardkorowy teren typu Subariady z pewnością takie opony nie zaszkodzą!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, durst napisał:

@keyman dzięki, dziś oddam się lekturze wątków, które podrzuciłeś, bo w końcu mam chwilę czasu :) 

 

Co do opon 225/65/17 - jasne, że zdaje sobie sprawę z lifta, w forku mam 215/65/16 więc jest analogiczna sytuacja ;) Tu jednak wolałbym zostać bliżej serii, m.in. w celu uniknięcia jakichkolwiek obcierek opon lub zwiększonego bujania przy prędkościach autostradowych w zakrętach. 


Niekonieczne nazwałbym jeżdżących na BFG K02 "szaleńcami" - to w sumie zależy do czego komu samochód służy - na wyprawy w bardziej hardkorowy teren typu Subariady z pewnością takie opony nie zaszkodzą!

 

BFG KO2 225/65/17 nie trze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
8 godzin temu, LaBus napisał:

Oprócz tego dorzuciłem zawieszenie Ironmana, które znacznie polepsza prześwit i kąt natarcia.

Napisz coś więcej bo to ciekawe. Jeszcze jakiś czas temu nie było żadnych sensowych zestawów do XV, teraz faktycznie widzę że jest.

Jakie różnice w stosunku do seryjnego zawieszenia (twardość, bujanie na boki itd)? Jak wygląda temat homologacji takiego zawieszenia?

Edytowane przez keyman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw fajny, na pewno twardszy nie czuję dużej różnicy przy skręcie i prowadzeniu. Bujania na boki nie ma. Zaletą jest fakt, żę jak załadujesz auto np. na subariadę nic nie siadło. 

Co do homologacji:

 

Ironman 4x4 gains formal approval for its 4x4 suspension kits to be legally installed in Germany and the rest of Europe.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, LaBus napisał:

IMG_7366.thumb.JPG.14159ef16cfdf9fc56a33b8e7be05332.JPG

 

Mam wrzucone  225/65/17 AT Yokohamy przy pełnym skręcie nic nie ociera.  Oprócz tego dorzuciłem zawieszenie Ironmana, które znacznie polepsza prześwit i kąt natarcia.

 

XV na tym zawiasie wygląda ŚWIETNIE!!! I równie świetnie sobie radzi poza czarnym.

A najfajniejsza na nim jest "powłoka antyzadrapaniowa" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...