Jump to content

Problem z Klimatyzacja


Marek sti

Recommended Posts

Posted

Witam.

Może ktoś mi tu pomoże z moim subaru. 

Mam problem z Klimatyzacja która chodzi przez jakieś 10 minut i potem kompresor już się nie załącza. Wystarczy wyłączyć przycisk a/c i ponownie włączyć i klima zaczyna znowu chłodzić. Również się załączy jeśli się wyłączy cały nawiew na off i ponownie włączy na Auto. 

Wymieniłem już kompresor, osuszacz że skraplaczem oraz zawór rozprężny i nic to nie dało. 

Macie jakis pomysł? 

Z góry dziękuję 

Posted

No tak można powiedzieć. Ale zgaszę klimę i ponownie odpalę i chodzi znowu przez Minute. Czyli jakby Klima jest jakby sprawna ale coś ja rozłącza. A podpiolem pod kompa i nie ma możliwości zczytac błędu klimatyzacji, bo chyba cały ECU klimy to ten panel sterujący 

Posted

Był jakiś rok temu podobny problem chyba też w STI albo w WRX. Nie pamiętam jak się to skończyło. Poszukać trzeba dobrze. Tam chyba pomogła regulacja sprzęgła od kompresora. Wyjęta została podkładka, albo dołożona. Ale znów Ty kompresor wymieniales, mimo to i tak przerwę bym na nim sprawdził.

Posted

Nowy nowy, nowka sztuka. 

Po prostu po jakiś 10 min nie zostaje już załączony. Sprawdziłem lampka ze nie idzie prąd na sprzęgło kompresora 

Posted
8 minut temu, Marek sti napisał:

Nowy nowy, nowka sztuka. 

Po prostu po jakiś 10 min nie zostaje już załączony. Sprawdziłem lampka ze nie idzie prąd na sprzęgło kompresora 

No to jeszcze zostaje Ci sprawdzenie czujnika temperatury parownika. Nie wiem gdzie w GH ale we wcześniejszych subarakach kostka od niego była widoczna za schowkiem. Podaje on 12V wtedy gdy ma chłodzić. A układ ma zadanie utrzymanie temperatury parownika od chyba 1.5 do 4.5 stopni (coś koło tego). Trzeba to jeszcze sprawdzić. 

Posted

Problem znaleziony 

To był przekaźnik sprężarki, wystarczyło stuknąć i chodzi

Dzięki za poradę dla Pawels1 i dla wszystkich za rozkminianie tematu 

Ohh taki happy jestem:) 

Wymieniłem cały system na nowy ale co tam, pochodzi następne 10 lat hehe

Posted
Problem znaleziony 
To był przekaźnik sprężarki, wystarczyło stuknąć i chodzi
Dzięki za poradę dla Pawels1 i dla wszystkich za rozkminianie tematu 
Ohh taki happy jestem:) 
Wymieniłem cały system na nowy ale co tam, pochodzi następne 10 lat hehe
Najważniejsza się diagnostyka zawsze, a tutaj niestety poległa. Kto zadecydował aby Ci wymienić sprężarkę?
Trzeba była najpierw tu zaglądnąć :)
Posted
8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Najważniejsza się diagnostyka zawsze, a tutaj niestety poległa. Kto zadecydował aby Ci wymienić sprężarkę?
Trzeba była najpierw tu zaglądnąć :)

A taki jeden pierdola co się Marek nazywa. Zła diagnoze postawiłem ponieważ zrobiłem mierzenie wysokiego i niskiego ciśnienia, i wyszło tylko dwa bary różnicy między jednym a drugim. Dlatego podejrzenie padło na kompresor że słaby jest.co się okazało że w urządzeniu do nabijania klimy,przy sprawdzaniu ciśnienia w trakcie pracy, trzeba zamknąć zawór niskiego ciśnienia zeby działał tylko w jedną stronę, no i dlatego błędna diagnoza. No nic się nie stało, skraplacz po 11 latach trzeba wymienić i przy tym zawór, a sprężarka to już tak przy okazji.

Posted
2 godziny temu, pawels1 napisał:

nie stukaj tylko wymien  

Oczywiście zamówiłem nowy w subaru 

  • 4 months later...
Posted

Witam. 

Pomóżcie jaki zawór serwisowy kupić. 73058PA010 Valve. Nie mogę znaleźć w Polsce. Podpowie ktoś jaki zamiennik. 

Dziękuję 

 

Posted

Witam. Ponawiam pytanie. Jaki zaworek serwisowy jest w klimatyzacji. Czy ktoś zna wymiary? Oryginału nie mogę znaleźć w Polsce. Może zamiennik? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...