xeriner0098 Posted April 18, 2021 Share Posted April 18, 2021 Witam Was, posiadam Legacy czwartej generacji, z silnikiem 2.0, 165 koni, z fabryczną instalacją gazową. Jakiś czas temu zaobserwowałem falowanie obrotów na biegu jałowym. Przy zatrzymywaniu się, wciskaniu sprzęgła, spadają one prawie do zera, przy dłuższym postoju utrzymują się różnie, od 800, do 2000 obrotów. Zdarza się również samoczynne wzrastanie obrotów do 3-4 tysięcy w momentach gdy nie naciskam pedału gazu. Raz zdarzyło się, że na desce pojawił się check engine. Czyściłem już przepustnicę, nic nie pomogło. Postanowiłem sprawdzić auto za pomocą skanera obd, pojawił się błąd czujnika położenia przepustnicy, z tego co wiem w tym aucie jest przepustnica elektroniczna i kompletnie nie mam pomysłu gdzie szukać tego czujnika. Czy jest on wymienny, czy należy wymienić całą przepustnicę? Szukałem w internecie, ale nie znalazłem nigdzie samego czujnika. Może ktoś z was ma wiedzę co powinienem zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Wiktor Posted April 18, 2021 Share Posted April 18, 2021 Sprawdź styki na przepustnicy, przy pedale gazu. A jak wszystko ok to czuj ok pewnie do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mnobody Posted April 18, 2021 Share Posted April 18, 2021 Czujnik musi być na przepustnicy. Wpisz w google obrazkach "przepustnica" do twojego modelu, a w drugiej zakładce "czujnik położenia przepustnicy" i będziesz widział który to. Tutaj znajdziesz po numerze VIN https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Subaru Pedał gazu ma swój własny potencjometr, on też czasem zaciera się. Więc tak jak kolega wyżej napisał: czyszczenie styków (kostek) czujnika przepustnicy i pedału gazu. Też po czyszczeniu można adaptację przepustnicy zrobić, może coś pomoże. Jak nie, to wymiana czujnika przepustnicy i/lub pedału gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeriner0098 Posted April 18, 2021 Author Share Posted April 18, 2021 A w jaki sposób przeprowadzić adaptację przepustnicy? No i jak wyczyścić te styki? Są jakieś preparaty? Rozumiem również że pedał gazu należałoby wymontować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now