Skocz do zawartości

Subaru Legacy IV 2009 by venft


venft

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Długo zwlekałem z założeniem własnego wątku ale stwierdziłem, że najwyższa pora przedstawić swoje daily.

Po sprzedaży SAABa zacząłem rozglądać się za kolejnym samochodem. Patrzyłem po Foresterze SG bo bardzo podoba mi się jego bryła ale w tamtym czasie ciężko mi było znaleźć coś dla siebie. Zacząłem się również rozglądać za Legacy i wpadła mi w oko jedna sztuka. Umówiłem się w jeden dzień na oględziny zarówno Forestera jak i Legacy i ostatecznie skończyło się na Legacy który w porównaniu do oglądanego Forestera był dużo ciekawszym samochodem.

Legacy zakupiłem w lipcu 2019r. z przebiegiem 99600 km. Auto sprowadzone ze Szwajcarii ale udało mi się potwierdzić autentyczność przebiegu w pobliskim ASO Subaru. Zaraz po zakupie, przy przebiegu 99713 km auto trafiło do ASO Subaru na duży serwis (przewidziany przy 100kkm) aby ze spokojną głową cieszyć się samochodem. Do tej pory nigdy mnie nie zawiódł, bez problemu pokonał trasę nad Bałtyk oraz do Chorwacji z przyczepą.

 

Trochę szczegółów o samochodzie:

Subaru Legacy IV generacji 

Silnik benzynowy 2.0R o mocy 150KM 

Skrzynia manualna

Rok 2009

Przebieg obecnie to 123000 km (będę co jakiś czas edytował post)

 

 

Prace serwisowe / mechaniczne:

- wymiana rozrządu, olejów przekładniowych i silnikowego, ustawienie zbieżności przy przebiegu 99713 km

- wymiana oleju (Shell Helix 5w30) oraz filtrów przy przebiegu 113kkm

- wymiana węża klimatyzacji między kompresorem a grodzią (przegryziony przez kunę) 

- zrobiona konwersja sprzęgła na jednomasę (poskładane na częściach ori subaru) przy przebiegu 116kkm

- wymiana tarcz i klocków hamulcowych przy przebiegu 125kkm

- wymiana oleju (Shell Helix 5w30) oraz filtrów przy przebiegu 125kkm

- wymiana akumulatora Varta przy przebiegu 125kkm

 

Prace wizualne:

- przyciemnienie szyb tylnych folią Maguel GX 15%

- założenie tłumików przelotowych WM

- dołożenie dokładki zderzaka EZ-LIP

- wymiana oświetlenia wnętrza na żarówki LED Vision

- wymiana żarówek świateł mijania na Philips WhiteVision Ultra

- grill pomalowany HyperDip'em

- zmieniona gałka zmiany biegów na "STI"

 

Planuję:

-zmianę felg na lato / ewentualnie dystanse i zmiana koloru PlastiDip'em w kolor Brass Monkey lub Punisher Grey

- zmiana kolektora na różnoodległościowy

- być może zmiana radia na 2din

- odświeżenie lakieru (źle nie jest ale zawsze może być lepiej)

- konserwacja podwozia na wiosnę

 

 

 

IMG_20200829_184401.jpg

IMG_20200829_184345.jpg

IMG_20191013_163654.jpg

IMG_20191013_163727.jpg

PSX_20201126_134142.jpg

PSX_20200424_205041.jpg

IMG_20210116_205126.jpg

IMG_20200821_194157.jpg

Edytowane przez venft
  • Super! 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wóz! Świetnie wygląda. Felgi w Brass Monkey moga dobrze wyglądać, ale myślę, że złote by naprawdę dobrze siadły. Byle nie czarne ;) Brakuje mi tu nagrania brzmienia z tymi końcówkami :D Sam mam końcowy zmieniony na WM, ale tylko jeden i jestem ciekawy jaka jest różnica w brzmieniu przy tym samym silniku. Oby tak dalej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Dymian napisał:

Bardzo fajnie się prezentuje!

 

O jakim DMC jest ta przyczepa? I jak sobie z nią radzi 2.0?

Przyczepa dość mała i DMC ma 1600kg więc razem z DMC auta mieszczę się w 3,5t.

Jeśli chodzi o radzenie sobie to.. nie jest źle bo uciągnąć potrafi i 100 spokojnie po prostej można lecieć w komfortowych warunkach, natomiast fakt faktem, że przy większych wzniesieniach była potrzebna redukcja (najgorsze wzniesienie na autostradzie w chorwacji to redukcja do 3..).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 3 to nie jest jeszcze źle- będąc małym brzdącem, ale z motoryzacją już zaznajomiony, jak zobaczyłem jak autosan na wycieczce szkolnej w górach schodzi do 1...:thumbup:

 

A co do przyczepy 1600- ja już "kociokwiku" dostaję z przepisami.

Jak się ma 1600kg ciągnięte na B przy zapisie o masie DMC holownika o 1.33 większej jak masa przyczepy? Oczywiście wiedząc, że w dowodzie holownik ma wpisane z 1900kg na haku przyczepy z hamulcem.

Mnie uczono, że maksymalny zestaw na B do 2000kg DMC holownika i 1500kg przyczepy (idealne zastosowanie archaicznego, ale wciąż obowiązującego zapisu o stosunku 1.33)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, venft napisał:

Szczerze mówiąc to nigdy nie słyszałem o współczynniku 1.33.

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/warunki-techniczne-pojazdow-oraz-zakres-ich-niezbednego-wyposazenia-17009712/dz-3-roz-4

 

§  14. 7. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...