JX6 Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 (edytowane) Witajcie Waszmościowie! Jak w temacie- po zalaniu Pb98 (przypadek?) na Orlenie ( zasadniczo leję 95) po kilku minutach stałej jazdy powyżej 110-120 km/h wywaliło błąd P0302. Po zatrzymaniu, ale nawet nie wyłączeniu check zniknął, powyżej tych prędkości problem wraca, podczas jazdy do tych prędkości jakby nie było problemu. Regulacja zaworów raczej nigdy ( przebieg 209k, auto bez gazu), świece i przewody pewnie też nie. Ktoś miał coś podobnego? O czym to może świadczyć? Kompresja? Od czego/gdzie w 3M zacząć? Gdzieś czytałem, że wpływ może mieć EGR- też mam czasem problem P2441. Edytowane 29 Listopada 2020 przez JX6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 Jeżeli nie masz informacji kiedy były ostatni raz wymieniane świece to niezależnie od tego co aktualnie dzieje się za samochodem świece warto wymienić. Czy w momencie zapalenia się checka występują jakiekolwiek nieprawidłowości: spadek mocy, drgania, szarpnięcie, cokolwiek ? Na początek diagnostyki odepnij klemę na 10 minut. ECU się zresetuje. Potem podłącz, odpal auto i przejedź się parę kilometrów i najlepiej rozpędź auto do prędkości przy której błąd występował. Mała szansa, że cokolwiek się zmieni, ale ta próba nic Cię nie kosztuje. P2441 to zacięcie zaworu powietrza wtórnego. Ten zawór otwiera się tylko na kilkanaście sekund po rozruchu zimnego silnika. Po dogrzaniu katalizatora system się wyłącza i to cała jego rola. W tych silnikach te zawory i pompa to jeden z najczęściej psujących się elementów. Na początku błąd pojawia się sporadycznie, ale z czasem będzie częściej, aż padnie całkowicie. Na początek można wyczyścić zawór. Ja to zrobiłem i od roku nie mam problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JX6 Opublikowano 29 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 (edytowane) Tak, szarpnie kilka razy, moc skacze i wtedy wchodzi check. Reset ECU robię ze względu na "dziurę w gazie" między obrotami 2200-3500 średnio raz w miesiącu (też do zrobienia, może załatwię to tuningiem, bo za wgranie programu chcą 1k netto, bez gwarancji skuteczności) teraz w związku z P0302 też zrobiłem- bez efektu. Tak, świece i przewody i tak chciałem zmienić. Oby to był to. P.S. Jeżeli to świeca/przewód, to nie dziwne jest to, że do prędkości ok. 110 km/h błąd nie wyskakuje? Edytowane 29 Listopada 2020 przez JX6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 18 godzin temu, JX6 napisał: świece i przewody pewnie też nie. To wymień świece i sprawdź. Ty chyba masz 4 cewki ,nie przewody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JX6 Opublikowano 30 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 37 minut temu, respect napisał: To wymień świece i sprawdź. Ty chyba masz 4 cewki ,nie przewody? Tak, cewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2020 Zacznij od świec , potem można zamienić cewki miejscami i zobaczyć kod błędu- najtańszy sposób na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się