Skocz do zawartości

Błąd P0302 w SG 2.0 158 KM


JX6

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Waszmościowie!
Jak w temacie- po zalaniu Pb98 (przypadek?) na Orlenie ( zasadniczo leję 95) po kilku minutach stałej jazdy powyżej 110-120 km/h wywaliło błąd P0302. Po zatrzymaniu, ale nawet nie wyłączeniu check zniknął, powyżej tych prędkości problem wraca, podczas jazdy do tych prędkości jakby nie było problemu.

Regulacja zaworów raczej nigdy ( przebieg 209k, auto bez gazu), świece i przewody pewnie też nie.
Ktoś miał coś podobnego? O czym to może świadczyć? Kompresja?<_< Od czego/gdzie w 3M zacząć?

Gdzieś czytałem, że wpływ może mieć EGR- też mam czasem problem P2441.

Edytowane przez JX6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz informacji kiedy były ostatni raz wymieniane świece to niezależnie od tego co aktualnie dzieje się za samochodem świece warto wymienić. 

Czy w momencie zapalenia się checka występują jakiekolwiek nieprawidłowości: spadek mocy, drgania, szarpnięcie, cokolwiek ? 

Na początek diagnostyki odepnij klemę na 10 minut. ECU się zresetuje. Potem podłącz, odpal auto i przejedź się parę kilometrów i najlepiej rozpędź auto do prędkości przy której błąd występował. Mała szansa, że cokolwiek się zmieni, ale ta próba nic Cię nie kosztuje. 

 

P2441 to zacięcie zaworu powietrza wtórnego. Ten zawór otwiera się tylko na kilkanaście sekund po rozruchu zimnego silnika. Po dogrzaniu katalizatora system się wyłącza i to cała jego rola. W tych silnikach te zawory i pompa to jeden z najczęściej psujących się elementów. Na początku błąd pojawia się sporadycznie, ale z czasem będzie częściej, aż padnie całkowicie. Na początek można wyczyścić zawór. Ja to zrobiłem i od roku nie mam problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, szarpnie kilka razy, moc skacze i wtedy wchodzi check.
Reset ECU robię ze względu na "dziurę w gazie" między obrotami 2200-3500 średnio raz w miesiącu (też do zrobienia, może załatwię to tuningiem, bo za wgranie programu chcą 1k netto, bez gwarancji skuteczności) teraz w związku z P0302 też zrobiłem- bez efektu.

Tak, świece i przewody i tak chciałem zmienić. Oby to był to.

 

P.S.
Jeżeli to świeca/przewód, to nie dziwne jest to, że do prędkości ok. 110 km/h błąd nie wyskakuje?

Edytowane przez JX6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...