sasturppe Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 hej, jestem po wymianie oleju ale... przed wymiana sprawdziłem bagnet i tam sucho, ani nawet czubek bagnetu nie był mokry od oleju nie mówiąc o poziomie pomiędzy min i max teraz pytanie, dlaczego nie zaświeciła mi kontrolka niskiego stanu oleju, czy ona nie powinna juz zaświecić przy poziomie w granicach MIN ? kontrolka jest sprawna ponieważ przy starcie silnika swieci sie test kontrolek w tym olejowa pytanie dotyczy FORKA 2,0 XT 2003 r. przebieg 240 k z góry dzięki za odpowiedzi pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 To jest kontrolka ciśnienia oleju, nie poziomu. Poziom musisz sprawdzać manualnie, regularnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 12 minut temu, sasturppe napisał: kontrolka jest sprawna ponieważ przy starcie silnika swieci sie test kontrolek w tym olejowa Jest to kontrolka CIŚNIENIA oleju. Forester nie posiada kontrolki poziomu oleju, olej należy sprawdzać ręcznie i należy to robić często Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasturppe Opublikowano 8 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 2 minuty temu, koziolek napisał: Jest to kontrolka CIŚNIENIA oleju. Forester nie posiada kontrolki poziomu oleju, olej należy sprawdzać ręcznie i należy to robić często OKI, wielkie dzięki za info - a tak na zakończenie tematu mogę sie jeszcze dowiedzieć jaka ilość oleju mogę nie spodziewać na dolewke przy tym motorku - powiedzmy na 10 k ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 Zależy w jakim stanie jest silnik, jeśli miarka oleju jest sucha to już brakuje w silnika 1,5 litra oleju. Zużycie małe to pół litra na 10 tyś, zużycie duże to pół litra na tysiaka km, dolej oleju na max i obserwuj. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 5 minut temu, sasturppe napisał: jaka ilość oleju mogę nie spodziewać na dolewke przy tym motorku - powiedzmy na 10 k ? 0-10l Zależnie od jego stanu. Dolej do max, jeździj i obserwuj. Między znacznikami na bagnecie jest 1 litr, lepiej utrzymywać stan powyżej połowy. U siebie musiałem dolewać 1l co 3-4 tys. km od przebiegu mniej więcej 170 tys. km, tyle że to był ej255. Przy sprzedaży miał około 250 tys. km, zużycie oleju się nie zwiększyło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasturppe Opublikowano 8 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 OK bede obserwowal, póki co podziękował raz jeszcze za informacje do następnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 15 minut temu, sasturppe napisał: OK bede obserwowal, póki co podziękował raz jeszcze za informacje do następnego... Wyrób se nawyk sprawdzania oleju, nawet jak silnik go nie zużywa. Silnik turbo potrafi wyssać bardzo szybko olej, np przy awarii turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 oj tam oj tam. Mój pali 0,8 na 1000km i jest OK - tyle ze trzeba sprawdzać często. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się