Jump to content

Legacy III EJ201 AT - przeskakiwanie tylnych kół podczas mocnego skrętu + migający POWER


Jimmy_Jim
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

W Legacy podczas mocnego skręcania prawo/lewo czuć jak przeskakują po asfalcie tylne koła, nie wiąże się to z żadnymi stukami itd..( trochę tak jak by w e36 był zaspawany dyfer :D ) podczas jazdy do tylu czasem dochodzi do tego dźwięk jakby szorowania? podobne do tego jak by klocek tarł o tarcze z niedużym naciskiem lecz to nie są hamulce. 

 

Kolejna przypadłość to czasami migający się POWER, kiedy już zacznie migać to np. auto z miejsca nie ma siły ruszyć po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca (gdy power się nie miga auto rusza bez problemu) oraz po wrzuceniu N lub P auto chyba nie do końca jest na "luzie" czuć że silnik jest wciąż lekko obciążony i dopiero po wyłączeniu zapłonu np na N czuć że w chyba w skrzyni coś odpuszcza i auto jest dopiero na "luzie" zaczyna się swobodnie toczyć, co nie ma miejsca na pozycji N i odpalonym silniku z towarzyszącym migającym POWER.

Link to comment
Share on other sites

Selenoid(y) Ci padły najprawdopodobniej. Migający POWER sygnalizuje błąd skrzyni biegów. Zrób "sekretnego żółwika" ze skrzynią i wymruga Ci ona konkretne kody błędów, którymi się tutaj z nami podzielisz. Opis jak to zrobić:

https://www.subaruforester.org/threads/at-temp-light-flashing-how-to-read-code.237225/

 

Przeskakiwanie kół po asfalcie to prawdopodobnie Duty C (Transfer) Selenoid. To obciążenie to przy odrobienie szczęścia to samo (spięty "na sztywno" napęd).

Link to comment
Share on other sites

No... sama część kosztuje koło 3-4 stówek, jeśli masz doświadczenie z mechaniką to jesteś ją zazwyczaj w stanie sam wymienić, nie trzeba wyciągać skrzyni z auta.

Tutaj możesz trochę podejrzeć jak to wygląda (nie wiem jak to wygląda w IIIce):

 

Link to comment
Share on other sites

Lokalizacja zaworu zależy od skrzyni. Jeśli to TZ10 jak w filmie wyżej to będzie w dupce skrzyni jeśli TZ1A (filtr z boku skrzyni) to powinien być pod miską skrzyni, razem z całą resztą zaworów. U Siebie wymieniałem bo nie spinało napędu. Zawór się zablokował.

Możesz jeszcze wpiąć bezpiecznik FWD, powinno rozpiąć wtedy napęd. Jeśli nie rozepnie to na 99% uszkodzony zawór.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Lokalizacja zaworu zależy od skrzyni. Jeśli to TZ10 jak w filmie wyżej to będzie w dupce skrzyni jeśli TZ1A (filtr z boku skrzyni) to powinien być pod miską skrzyni, razem z całą resztą zaworów. U Siebie wymieniałem bo nie spinało napędu. Zawór się zablokował.

Możesz jeszcze wpiąć bezpiecznik FWD, powinno rozpiąć wtedy napęd. Jeśli nie rozepnie to na 99% uszkodzony zawór.

Skrzynia to na pewno tz1 ale nie wiem teraz jaka dokładnie ale ma filtr z boku, dziś włożyłem bezpiecznik na fwd i jak ręką odjął tylko raz się zdążyło że też zaczął migać power i spięło napęd z powrotem.. masz jakiś schemat który to selenoid ? I gdzie zamawialeś ?

Link to comment
Share on other sites

Zawór zamawiałem w ASO. Tylko tam dostępny jest bez problemów. Czekasz 3 tygodnie i jest do odbioru. Ja mam skrzynie starszą bez filtra z boku, więc zawór jest w dupce skrzyni.
https://www.jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/ tutaj poszukaj swojego rocznika znajdziesz serwisówke dla swojego rocznika. Do skrzyni w dziale "diagnostic section" znajdziesz to co potrzebujesz, m.in lokalizację zaworu, oraz kroki aby to zdiagnozować na pewno. Czy to zawór czy też może po prostu gorszy styk w obwodzie.


Tu masz film wymiany zaworu, tylko jeśli się dobrze orientuje nie ma potrzeby wyjmowania całego bloku zaworowego ze skrzyni. Jak wklepiesz "4eat torque bind" wyskoczy Ci więcej filmów na YT z tym problemem.
Powodzenia
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
W dniu 6.01.2020 o 21:35, ewemarkam napisał:

Zawór zamawiałem w ASO. Tylko tam dostępny jest bez problemów. Czekasz 3 tygodnie i jest do odbioru.

 

 

W dniu 6.01.2020 o 12:42, BelegUS napisał:

No... sama część kosztuje koło 3-4 stówek

 

 

Wracam znów do tematu, od założenia tego wątku jeździłem z wpiętym bezpiecznikiem fwd i tylko czasem dawał o sobie znać ten selenoid z reguły off on silnika i po problemie, do dziś.. objawy przeskakiwania kół i migającego power jest już nieustannie i teraz moje pytanie do was, znacie może dokładny numer katalogowy tego selenoidu ? Nie jestem w stanie wjechać do garażu i unieruchomić auto na jakiś czas.. potrzebował bym zamówić i z częścią w ręku zrobić to w jeden dzień

Link to comment
Share on other sites

Ale po telefonie do ASO na pewno dobiorą Ci właściwy zawór. Podasz tylko VIN, powiesz który zawór i po sprawie. Nie zamawiaj przez serwisy skrzyń biegów, bo oni albo dorwą Ci zza oceanu z doliczonym podatkiem czy cłem albo po prostu doliczą marże.

 

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_3/automatic_transmission/at_control_valve/illustration_4/

Ale patrząc na to z linku to ni jak nie wygląda to jak na tym filmie wyżej. Zostaje faktycznie telefon do ASO i po rozmowie z doradcą serwisowym uda się dorwać właściwy zawór.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...