Skocz do zawartości

FORESTER SG 2.0 X, luzy zaworowe i wyprawa


Peter_Ch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem tu nowy tak więc chciałem się przywitać za wszystkimi.

 

Od 2 dni jestem posiadaczem Forestera SG 2.0 z 2005 roku z sinikiem EJ204, VIN auta: JF1SG5LW46G066927, LPG w miejscu koła zapasowego. Nie był kupiony przypadkowo ale do wyższego celu - o tym poniżej

 

Chciałbym się Was podpytać jak w tym samochodzie wygląda sprawa z regulacją luzów zaworowych. Z tego co czytam to w tych silnikach są 3 rodzaje regulacji czyli zwykłe śruby w starszych modelach, potem płytki i na końca szklanki o różnych wysokościach. Specjalnie podałem VIN auta by było wiadomo jaki konkretnie posiadam model.

 

Choć w aucie praktycznie nie jest nic do zrobienia (żadnych luzów w zawieszeniu, napędy sprawne, wydech spoko, o dziwo auto nawet nie ma korozji i silnik pracuje świetnie) to przymierzam się nim na wyjazd do Teheranu w okolicy lipca 2020 więc podjąłem decyzję że robię wszystko od nowa - budżet teoretycznie nie ograniczony ale bez sensu by przekroczył cenę auta - wszystko trzeba robić by miało sens, dla tego też napisałem tergo posta

 

Za 2 tygodnie wyrwiemy z niego silnik i poradźcie jak zabrać się za regulację zaworów i jak się do tego przygotować, bo jeśli płytki to pasuje mi znać średnice a jak szklanki o zmiennej wysokości to gdzie je kupić ? Czy tylko ASO ? Czy osłony zaworów to papierowa uszczelka, gumowa uszczelka czy loctite ??

 

Oprócz regulacji zaworów wrzucam nowe świece + cewki, pójdzie nowy komplet sprzęgła, nowe tarcze z bębnami, klocki szczęki itp. Widzę delikatny wyciek na przekładni kierowniczej w miejscu gdzie wchodzi drążek kolumny kierowniczej więc i to ogarniemy jeśli to simmering. 

Zamówię też pełny rozrząd gates'a z pompą wody i zmienię przy okazji termostat (gorące kraje niech się chłodzi ;)))) Przy rozrządzie oczywiście wszystkie simmeringi na wałkach i wale

 

Potrzebuję też jakąś płytę pod silnik i jakiś sprytny uchwyt na koło zapasowe tak by zamontować go na haku auta i móc korzystać z bagażnika odchylając to koło. Jak w tym aucie wygląda mocowanie trumny na dachu ? Nie mam tych przetyczek w poprzek dachu a relingi są trochę inne jak Jeepie którego kiedyś miałem więc nie wiem czy mi podpasują te z Jeepa bo sobie jest zostawiłem zanim go sprzedałem

 

Jak wygląda sprawa z częściami zamiennymi do tych samochodów - przy samochodach niemieckich często jest to  sachs, luk, beru, trw, lemforder itp .... subaru nie jest mi znane a widzę że zamienniki jakie można stosować to mają jakieś dziwne nazwy typu Japanparts, Ashika itp ... jakiej jakości są te części czy warto sobie tym zawracać głowę ? Bo było by głupio wywalić oryginalne sprzęgło z okazji wyjmowania silnika i wsadzić nowy badziew ;)))

 

Sprawa diagnostyki

 

Czy zostaje tylko ten prymitywny interface na ELM327 z allegro za 100 a poza tym drogi oryginał subaru by ogarnąć coś więcej niż skasowanie błędów silnika ? Adaptacja przepustnicy, poduchy, kalibracja skrętu kiery itp ... da się to czym zrobić bo chyba nie KTS ;)))) Oczywiście uprzedzę pytania - nic mi się nie świeci wszystko jest ok, auto bezwypadkowe, wszędzie 80 - 120 mikronów więc nie musze niczego kasować ale ... chcę to mieć do auta którym jeżdżę

 

Temat boxerów jest mi troszkę znany, od 14 lat w garażu gości 911 Carrera 4 (przelotnie był też Boxsterek 2,5). Czasami przy nim sobie grzebię, nie trzeba regulować zaworów a świece i cewki wyjmuję w 5 minut tak więc lekko inaczej niż to jest w subaru ;)))

 

Trochę się rozpisałem, czekam na jakieś cenne uwagi od forumowiczów, może pomożecie nowemu koledze z forum i coś doradzicie czego unikać co nie robić a co robić itp ....

 

pozdrawiam

 

Piotr

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory to szklanki, można szlifować, można kupić nowe, można pozamieniać miejscami. 

Trochę strzałem w kolano był zakup tego forka z tym silnikiem i z LPG. Będziesz często robił luzy, lepszym wyborem jest EJ20F, ma wzmocnione gniazda zaworowe. Trzeba było zaglądnąć tutaj wcześniej. 

 

Co do interfejsu to kup sobie kabel VAG KKL. Powinien Ci wystarczyć. ELM jest do pupy, przydaje się jedynie jak masz stacje multimedialną, albo w trasie chcesz sobie zobaczyć na błędy jak się pojawią. Do diagnostyki ten kabel o którym wspomniałem.

 

Tak na przyszłość, jest to forum importera marki, tutaj na forum nikt Ci oficjalnie nie poradzi innego serwisu czy "sklepu" z cześciami niż ASO. Więc po szklanki udaj się do ASO ;)

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Trochę strzałem w kolano był zakup tego forka z tym silnikiem i z LPG.

No bez przesady nie strasz kolegi, bo nie będzie spał po nocach. Wiadomo, że EJ20F jest lepszy pod LPG, ale EJ204 też da radę tym bardziej, że to SOHC i koszt regulacji zaworów to 600-800 zł, zamiast w DOHC 2500 PLN :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kriskristoffers napisał:

No bez przesady nie strasz kolegi, bo nie będzie spał po nocach. Wiadomo, że EJ20F jest lepszy pod LPG, ale EJ204 też da radę tym bardziej, że to SOHC i koszt regulacji zaworów to 600-800 zł, zamiast w DOHC 2500 PLN :)

Co bym nie wygooglował ale EJ204 ma dwa wałki w głowicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy SG5 jak wynika z z VIN to nie SOHC 125KM jak w SF? W SG9 158KM już inny wolnyssak siedzi to wiadomo.
SG5 to oznaczenie silnika 2.0, a SG9 to 2.5. Polift 2.0 też ma oznaczenie SG5 i to EJ204 DOHC, tak samo jak EJ202 SOHC w przedlifcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że polift wolnyssak ma oznaczenie SG5, myślałem, że wszystkie te brzydkie to SG9 default_biglol.gif

SG9 to silnik 2.5 turbo i wolnossak ze stanów. I ładne przedlifty i brzydkie polifty default_smile.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kriskristoffers napisał:

brzydkie to SG9 :biglol:

 

13 godzin temu, skwaro napisał:

brzydkie polifty default_smile.png

 

Przepraszam, że mało merytorycznie, ale czuję się w obowiązku zdementować powyższe stwierdzenia. Nieprawdą jest jakoby :OO:

 

Edytowane przez jacekw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dyskusja się ożywiła tyle że na temat jaki silnik posiadam.

Akurat pech chciał że to to 2005 rok czyli przełom przedliftowego i poliftowego więc trudno było określić typ silnika, przepraszam za zamieszanie

 

A więc ustalmy jedno:

 

To wersja POLIFTOWA z nowszą przednią lampą i lampami typu lexus z tyłu, silnik to DOHC, 116KW, bez TURBO, wolnossak

 

Czyli rozumiem że regulacja szklankami a pełny wykaz ich grubości w service manualu, który sobie już pobrałem z linka z tego forum. Można szlifować od strony nieutwardzanej od trzonka zaworu, zamieniać miejscami bądź kupić nowe albo i używane jak będą mieć odpowiedni wymiar, który akurat mi podpasuje ?

 

Z tym spaniem po nocach za regulację w okolicy 2500 PLN to wiadomo że nie jest to tanio ale pamiętajcie że skoro decyduję się rwać motor z auta to po to by zrobić kompletnie wszystko, rozrząd sprzęgło itp i mieć to auto na parę kolejnych ciekawych wypraw tak więc kolega mechanik oczywiście weźmie za tę robotę w okolicach 2000 PLN ale będę za tę kwotę miał zrobiony w zasadzie cały samochód a nie tylko luzy zaworowe. Oczywiście zakup części zostaje po mojej stronie

 

Odnośnie brzydkich poliftów to tyle się naszukałem by kupić takiego z tą nową lampą a teraz okazuje się że są brzydkie ;) mi tam się podoba natomiast ten zielony kolor jaki na sobie nosi to jakaś masakra wygląda jak G. w lesie ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Ogarnąłem już większość auta wraz z luzami zaworowymi i silnik wylądował już w aucie, ale mam pytanie odnoście tego VAK KKL, o którego pytałem na początku

 

Czy w/w interfejsem jestem w stanie ogarnąć ABS i AIRBAG ? Mam takiego VAG-KKL który został mi z jakiegoś bmw e39/46, jest co prawda na rs 232 ale mam przejściówkę rs232 na usb z chipsetem prolific, która mi działała z tamtym autem więc powinno być ok.

 

Jaki soft ogarnie moduły ABS i AIRBAG i AIRCON. - FreeSSM, Rom Raider ??? Generalnie najbardziej chodzi mi o te moduły bo sterownik silnika, wraz z danymi rzeczywistymi od biedy ogrania EL327, skrzyni automatycznej nie mam, więc i sterownika nie ma, w sumie w tym aucie to za wiele sterowników nie ma. Rozumiem że auto nie posiada CAN czyli nie ma też Gateway itp ??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...