Skocz do zawartości

Peter_Ch

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Forester SG, Porsche 996C4, Porsche 955 Turbo S

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Peter_Ch

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Napisz mi proszę jaki rozmiar opony? 215/70R16 na seryjnej stalowej 16 ? PLUS dystanse 25 mm tak by schować w nie szpilki przód i tył ? Czy jednak 225/70R16 ?
  2. Hej Mam szybkie pytanie o zasadę jakimi rządzi się system chłodzenia silnika w wersji z A/C Wentylatory są dwa main i sub, w skrzynce bezpieczników pod maską są 3 przekaźniki, jeden od wentylatora main, drugi od sub a trzeci przekaźnik to przekaźnik trybu załączania wentylatorów tylko pytanie jak i kiedy zmienia się tryb z włączoną A/C i z wyłączoną A/C. Czy wentylatory posiadają 2 biegi i kręcą się oba naraz, czy jednak drugi mniejszy wentylator sub załącza się tylko jak jest potrzebny. Pytam dla tego bo ostatnio na letnim wypadzie do Andory po krętych drogach jadąc dość powoli na reduktorze zauważyłem że zaczyna mi się przegrzewać auto. Owszem było w cieniu pewnie ze 40 st upału ale nie mniej jednak wskazówka dość niebezpiecznie podskoczyła do góry. Zauważyłem że jak tylko wyłączę klimatyzację to temperatura od razu spada i oscyluje na środku skali czyli normalnie. Tak więc dzieje się to tylko wtedy kiedy mam załączoną klimatyzację i jadę dość wolno po górach. Dodam że mam założoną stalową płytę pod silnikiem, która nie ma za wielu otworów więc może być zaburzony przepływ powietrza w komorze silnika (jest przecież spory kolektor wydechowy i katalizator zamknięty pod stalową osłoną), nie mam jak tego nawet sprawdzić zdejmując tę osłonę bo u nas nie ma tak wysokich temperatur a działo się to tylko w wielkim upale, toteż dla tego chciałem zacząć od sprawdzenia jak działa system wentylatorów i czy mam wszystko sprawne
  3. Witam Ogarnąłem już większość auta wraz z luzami zaworowymi i silnik wylądował już w aucie, ale mam pytanie odnoście tego VAK KKL, o którego pytałem na początku Czy w/w interfejsem jestem w stanie ogarnąć ABS i AIRBAG ? Mam takiego VAG-KKL który został mi z jakiegoś bmw e39/46, jest co prawda na rs 232 ale mam przejściówkę rs232 na usb z chipsetem prolific, która mi działała z tamtym autem więc powinno być ok. Jaki soft ogarnie moduły ABS i AIRBAG i AIRCON. - FreeSSM, Rom Raider ??? Generalnie najbardziej chodzi mi o te moduły bo sterownik silnika, wraz z danymi rzeczywistymi od biedy ogrania EL327, skrzyni automatycznej nie mam, więc i sterownika nie ma, w sumie w tym aucie to za wiele sterowników nie ma. Rozumiem że auto nie posiada CAN czyli nie ma też Gateway itp ?? pozdrawiam
  4. Witam Proszę o wycenę płyty pod silnik i osobno pod dyfer do forester SG 2005r, face lift, 2.0 XT, MT, EJ204, skrzynia manual (5) wykonanie: kompozyt, aluminium, stal to co jest dostępne dla porównania plus grubości i ewentualna waga pozdrawiam Piotr
  5. Widzę że dyskusja się ożywiła tyle że na temat jaki silnik posiadam. Akurat pech chciał że to to 2005 rok czyli przełom przedliftowego i poliftowego więc trudno było określić typ silnika, przepraszam za zamieszanie A więc ustalmy jedno: To wersja POLIFTOWA z nowszą przednią lampą i lampami typu lexus z tyłu, silnik to DOHC, 116KW, bez TURBO, wolnossak Czyli rozumiem że regulacja szklankami a pełny wykaz ich grubości w service manualu, który sobie już pobrałem z linka z tego forum. Można szlifować od strony nieutwardzanej od trzonka zaworu, zamieniać miejscami bądź kupić nowe albo i używane jak będą mieć odpowiedni wymiar, który akurat mi podpasuje ? Z tym spaniem po nocach za regulację w okolicy 2500 PLN to wiadomo że nie jest to tanio ale pamiętajcie że skoro decyduję się rwać motor z auta to po to by zrobić kompletnie wszystko, rozrząd sprzęgło itp i mieć to auto na parę kolejnych ciekawych wypraw tak więc kolega mechanik oczywiście weźmie za tę robotę w okolicach 2000 PLN ale będę za tę kwotę miał zrobiony w zasadzie cały samochód a nie tylko luzy zaworowe. Oczywiście zakup części zostaje po mojej stronie Odnośnie brzydkich poliftów to tyle się naszukałem by kupić takiego z tą nową lampą a teraz okazuje się że są brzydkie mi tam się podoba natomiast ten zielony kolor jaki na sobie nosi to jakaś masakra wygląda jak G. w lesie
  6. Witam Jestem tu nowy tak więc chciałem się przywitać za wszystkimi. Od 2 dni jestem posiadaczem Forestera SG 2.0 z 2005 roku z sinikiem EJ204, VIN auta: JF1SG5LW46G066927, LPG w miejscu koła zapasowego. Nie był kupiony przypadkowo ale do wyższego celu - o tym poniżej Chciałbym się Was podpytać jak w tym samochodzie wygląda sprawa z regulacją luzów zaworowych. Z tego co czytam to w tych silnikach są 3 rodzaje regulacji czyli zwykłe śruby w starszych modelach, potem płytki i na końca szklanki o różnych wysokościach. Specjalnie podałem VIN auta by było wiadomo jaki konkretnie posiadam model. Choć w aucie praktycznie nie jest nic do zrobienia (żadnych luzów w zawieszeniu, napędy sprawne, wydech spoko, o dziwo auto nawet nie ma korozji i silnik pracuje świetnie) to przymierzam się nim na wyjazd do Teheranu w okolicy lipca 2020 więc podjąłem decyzję że robię wszystko od nowa - budżet teoretycznie nie ograniczony ale bez sensu by przekroczył cenę auta - wszystko trzeba robić by miało sens, dla tego też napisałem tergo posta Za 2 tygodnie wyrwiemy z niego silnik i poradźcie jak zabrać się za regulację zaworów i jak się do tego przygotować, bo jeśli płytki to pasuje mi znać średnice a jak szklanki o zmiennej wysokości to gdzie je kupić ? Czy tylko ASO ? Czy osłony zaworów to papierowa uszczelka, gumowa uszczelka czy loctite ?? Oprócz regulacji zaworów wrzucam nowe świece + cewki, pójdzie nowy komplet sprzęgła, nowe tarcze z bębnami, klocki szczęki itp. Widzę delikatny wyciek na przekładni kierowniczej w miejscu gdzie wchodzi drążek kolumny kierowniczej więc i to ogarniemy jeśli to simmering. Zamówię też pełny rozrząd gates'a z pompą wody i zmienię przy okazji termostat (gorące kraje niech się chłodzi ;)))) Przy rozrządzie oczywiście wszystkie simmeringi na wałkach i wale Potrzebuję też jakąś płytę pod silnik i jakiś sprytny uchwyt na koło zapasowe tak by zamontować go na haku auta i móc korzystać z bagażnika odchylając to koło. Jak w tym aucie wygląda mocowanie trumny na dachu ? Nie mam tych przetyczek w poprzek dachu a relingi są trochę inne jak Jeepie którego kiedyś miałem więc nie wiem czy mi podpasują te z Jeepa bo sobie jest zostawiłem zanim go sprzedałem Jak wygląda sprawa z częściami zamiennymi do tych samochodów - przy samochodach niemieckich często jest to sachs, luk, beru, trw, lemforder itp .... subaru nie jest mi znane a widzę że zamienniki jakie można stosować to mają jakieś dziwne nazwy typu Japanparts, Ashika itp ... jakiej jakości są te części czy warto sobie tym zawracać głowę ? Bo było by głupio wywalić oryginalne sprzęgło z okazji wyjmowania silnika i wsadzić nowy badziew ;))) Sprawa diagnostyki Czy zostaje tylko ten prymitywny interface na ELM327 z allegro za 100 a poza tym drogi oryginał subaru by ogarnąć coś więcej niż skasowanie błędów silnika ? Adaptacja przepustnicy, poduchy, kalibracja skrętu kiery itp ... da się to czym zrobić bo chyba nie KTS ;)))) Oczywiście uprzedzę pytania - nic mi się nie świeci wszystko jest ok, auto bezwypadkowe, wszędzie 80 - 120 mikronów więc nie musze niczego kasować ale ... chcę to mieć do auta którym jeżdżę Temat boxerów jest mi troszkę znany, od 14 lat w garażu gości 911 Carrera 4 (przelotnie był też Boxsterek 2,5). Czasami przy nim sobie grzebię, nie trzeba regulować zaworów a świece i cewki wyjmuję w 5 minut tak więc lekko inaczej niż to jest w subaru ;))) Trochę się rozpisałem, czekam na jakieś cenne uwagi od forumowiczów, może pomożecie nowemu koledze z forum i coś doradzicie czego unikać co nie robić a co robić itp .... pozdrawiam Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...