Witam
Jestem tu nowy tak więc chciałem się przywitać za wszystkimi.
Od 2 dni jestem posiadaczem Forestera SG 2.0 z 2005 roku z sinikiem EJ204, VIN auta: JF1SG5LW46G066927, LPG w miejscu koła zapasowego. Nie był kupiony przypadkowo ale do wyższego celu - o tym poniżej
Chciałbym się Was podpytać jak w tym samochodzie wygląda sprawa z regulacją luzów zaworowych. Z tego co czytam to w tych silnikach są 3 rodzaje regulacji czyli zwykłe śruby w starszych modelach, potem płytki i na końca szklanki o różnych wysokościach. Specjalnie podałem VIN auta by było wiadomo jaki konkretnie posiadam model.
Choć w aucie praktycznie nie jest nic do zrobienia (żadnych luzów w zawieszeniu, napędy sprawne, wydech spoko, o dziwo auto nawet nie ma korozji i silnik pracuje świetnie) to przymierzam się nim na wyjazd do Teheranu w okolicy lipca 2020 więc podjąłem decyzję że robię wszystko od nowa - budżet teoretycznie nie ograniczony ale bez sensu by przekroczył cenę auta - wszystko trzeba robić by miało sens, dla tego też napisałem tergo posta
Za 2 tygodnie wyrwiemy z niego silnik i poradźcie jak zabrać się za regulację zaworów i jak się do tego przygotować, bo jeśli płytki to pasuje mi znać średnice a jak szklanki o zmiennej wysokości to gdzie je kupić ? Czy tylko ASO ? Czy osłony zaworów to papierowa uszczelka, gumowa uszczelka czy loctite ??
Oprócz regulacji zaworów wrzucam nowe świece + cewki, pójdzie nowy komplet sprzęgła, nowe tarcze z bębnami, klocki szczęki itp. Widzę delikatny wyciek na przekładni kierowniczej w miejscu gdzie wchodzi drążek kolumny kierowniczej więc i to ogarniemy jeśli to simmering.
Zamówię też pełny rozrząd gates'a z pompą wody i zmienię przy okazji termostat (gorące kraje niech się chłodzi ;)))) Przy rozrządzie oczywiście wszystkie simmeringi na wałkach i wale
Potrzebuję też jakąś płytę pod silnik i jakiś sprytny uchwyt na koło zapasowe tak by zamontować go na haku auta i móc korzystać z bagażnika odchylając to koło. Jak w tym aucie wygląda mocowanie trumny na dachu ? Nie mam tych przetyczek w poprzek dachu a relingi są trochę inne jak Jeepie którego kiedyś miałem więc nie wiem czy mi podpasują te z Jeepa bo sobie jest zostawiłem zanim go sprzedałem
Jak wygląda sprawa z częściami zamiennymi do tych samochodów - przy samochodach niemieckich często jest to sachs, luk, beru, trw, lemforder itp .... subaru nie jest mi znane a widzę że zamienniki jakie można stosować to mają jakieś dziwne nazwy typu Japanparts, Ashika itp ... jakiej jakości są te części czy warto sobie tym zawracać głowę ? Bo było by głupio wywalić oryginalne sprzęgło z okazji wyjmowania silnika i wsadzić nowy badziew ;)))
Sprawa diagnostyki
Czy zostaje tylko ten prymitywny interface na ELM327 z allegro za 100 a poza tym drogi oryginał subaru by ogarnąć coś więcej niż skasowanie błędów silnika ? Adaptacja przepustnicy, poduchy, kalibracja skrętu kiery itp ... da się to czym zrobić bo chyba nie KTS ;)))) Oczywiście uprzedzę pytania - nic mi się nie świeci wszystko jest ok, auto bezwypadkowe, wszędzie 80 - 120 mikronów więc nie musze niczego kasować ale ... chcę to mieć do auta którym jeżdżę
Temat boxerów jest mi troszkę znany, od 14 lat w garażu gości 911 Carrera 4 (przelotnie był też Boxsterek 2,5). Czasami przy nim sobie grzebię, nie trzeba regulować zaworów a świece i cewki wyjmuję w 5 minut tak więc lekko inaczej niż to jest w subaru ;)))
Trochę się rozpisałem, czekam na jakieś cenne uwagi od forumowiczów, może pomożecie nowemu koledze z forum i coś doradzicie czego unikać co nie robić a co robić itp ....
pozdrawiam
Piotr