skowron1 Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Witam, W moim foresterze 2005r 2,5XT po wymianie miski olejowej na zamiennik po odpaleniu nie gasnie kontrolka oleju. Duzo sugestii padło ze to wina peknietego smoka. Po zdjeciu miski okazuje sie ze wizualnie smok jest ok W misce jest troche opiłkow mosięznych/brazowych... Co to moze byc?? Czy przyczyna moze byc dalej smok lub miska zamiennik?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Złote opiłki się biorą z panewek, nie jestto zaskakujące jak nie masz ciśnienia oleju. Smok może być powodem, ale bez rozebtania i sprawdzenia nikt z fusów nie będzie wróżył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skowron1 Posted September 16, 2019 Author Share Posted September 16, 2019 jak sa opiłki to juz remont mnie czeka?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 No ja bym się nie odważył odpalać silnika, który pokazał złote opiłki bez rozebrania i weryfikacji stanu panewek. Być może wystarczy ich wymiana, dalsze odpalanie może załatwić wał, potem korbowody i resztę silnika... Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Wyjmij filtr oleju i rozbebesz go. Jak będą złote opiłki to czeka Cię wydatek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Aaa bo te w misce to są spoko, tylko w filtrze niefajne, po za tym panewa 2.5 nie dotyczy, to domena 2.0, tak tu poczytałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 (edited) 9 godzin temu, mirasek napisał: po za tym panewa 2.5 nie dotyczy, to domena 2.0, tak tu poczytałem Trzeba było czytać ze zrozumieniem to byś nie musiał śmieszkować teraz, to ja pisałem że panewki w 2.5 nie sypią się bez powodu jak w 2.0. W tym przypadku problem panewek się wziął z braku ciśnienia oleju, o czym kolega pisał już w poprzednim temacie, ale podejrzewał czujnik ciśnienia albo pompę oleju, a nie smok, który mógł być naruszony przy wymianie miski. Błędem było tylko odpalanie silnika przy braku ciśnienia oleju, efekty widać powyżej. Edited September 17, 2019 by skwaro 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now