Skocz do zawartości

Forester SJ 2015 nabicie klimy


lacky3pl

Rekomendowane odpowiedzi

 

Czynnik R134a jest wycofywany a jego ceny staną się zaporowe. Renomowany zakład nie dokona Ci takiej konwersji bo:

- zakłady zostały zobowiązane do prowadzenia bardzo szczegółowej dokumentacji komu, ile i do jakiego auta i jakiego czynnika wpuściły

- zakład nie może sobie ot tak kupić czynnika, musi mieć fakturę od certyfikowanego źródła

- czynnik R1341a  wymaga innego oleju niż R1234yf, nawet jak wymienią olej to układ będzie zanieczyszczony i później gdy pojedziesz do serwisu i analizator gazu wykaże zanieczyszczenie, odmówią Ci usługi i masz pozamiatane bo nikt nie będzie sobie paprał maszyny nie wiadomo czym.

 

Tak więc zapomnijcie raz na zawsze o januszowych przeróbkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są inne gniazda i tyle , olej wybiera producent sprężarki.

R134a nadal kosztuje 10 razy mniej i można dostać go wszędzie a reszta wyżej napisana to teoria nie poparta praktyką. Zwykle chodzi tylko o przepisy ekologiczne żeby nie wpuszczać zabójczego co2 do atmosfery.

 

Podzwoń po zakładach powiedz że masz rozszczelniona  klimę i nie opłaca ci się płacić 1000 zł za nabicie "lepszym" czynnikiem.

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Miałki napisał:

 

Czynnik R134a jest wycofywany a jego ceny staną się zaporowe. Renomowany zakład nie dokona Ci takiej konwersji bo:

- zakłady zostały zobowiązane do prowadzenia bardzo szczegółowej dokumentacji komu, ile i do jakiego auta i jakiego czynnika wpuściły

- zakład nie może sobie ot tak kupić czynnika, musi mieć fakturę od certyfikowanego źródła

- czynnik R1341a  wymaga innego oleju niż R1234yf, nawet jak wymienią olej to układ będzie zanieczyszczony i później gdy pojedziesz do serwisu i analizator gazu wykaże zanieczyszczenie, odmówią Ci usługi i masz pozamiatane bo nikt nie będzie sobie paprał maszyny nie wiadomo czym.

 

Tak więc zapomnijcie raz na zawsze o januszowych przeróbkach.

 

Wycofany? A co z samochodami które jeżdżą? Ile chcesz tego gazu za cash. Pytanie było całki inne ale temat już ogarnięty. Olej jest inny oczywiście. Olej do 1234yf nadaje się do r134a ale nie odwrotnie. Końcówki inne ale oczywiście w sprzedaży są adaptery. Tak na marginesie na serwisach nabijaja r134a do nowych instalacji. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie R134a  jest i będzie jeszcze przez kupę czasu dostępny. Śmigają na nim wszystkie auta wyprodukowane do 2013 albo 2014 roku i jest używany w chłodnictwie przemysłowym - w coolerach do  maszyn przemysłowych  jak wtryskarki wytłaczarki itp itd( akurat ostatnio taki coolerek nabijałem u siebie bez niepotrzebnej papierologii :mrgreen::mrgreen: ) Kompresory w większości nowych aut są dostosowane i do czynnika r134a i do r1234y zresztą jest na nich tabliczka wystarczy zaglądnąć pod maskę. Instalacje różnią się gniazdami do nabijania i pewnie czymś jeszcze ale stary czynnik pasuje i klma na nim działa . 

Natomiast należy zadać sobie pytanie czy jest sens przechodzić na stary czynnik? Jeżeli instalacja klimatyzacji w twoim aucie była szczelna to nie ma sensu dobijać dopóki dopóty działa. W dodaku ceny czynnika r1234y nie są już jakieś strasznie zabójcze i raz na te 7-8 lat chyba  można sobie pozwolić na dobicie tych paru setek i mięć spokój

Zresztą masz w miare nowe auto za worek $$ i chcesz oszczędzic parę stówek na czynniku chłodzącym? B) Może lepiej to sprzedać i kupic coś tańszego z nabitą już klimą ;) 

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...