Skocz do zawartości

co wybrać, saxo vts, clio II sport, 206 GT, astra OPC


guma

Rekomendowane odpowiedzi

mam maly dylemat, chcę kupić jakiś mały mocny samochód do upalania.

Mam juz dość tego starego rumpla co go szlag trafił po ostatnim ułężu, odszedl do parku sztywnych :evil:

Moze macie jakies sugestie, doswiadczenia z uzytkowania, propozycje, czy wskazówki.

Chciałbym pogodzić cene zakupu z osiągami i późniejszą eksploatacją, dostepność i cenę części, mozliwość modyfikacji itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam maly dylemat, chcę kupić jakiś mały mocny samochód do upalania.

 

guma powiedz mi to ma byc auto na eventy czy docelowo auto budowane do PPZM lub RSMP (pytam bo wchodza kwestie homologacyjne)

 

Generalnie najprosciej, najszybciej i najtaniej bedzie zbudowac Saxo VTSa lub 106 S16 (120 KM) lub 106 Rallye (103 KM) bo na rynku jest najwiecej gratow ze wzgledu na to ze smigal puchar 106 Rallye i masa tych aut jezdzila, czesci ze 106 S16 pasuja do Saxo VTSa i vice versa. Mialem rajdowe Saxo VTSa wiec sluze pomoca jakby cos. Rallye z definicji tansze tyle ze silnik 1.6 8V (a nie jak w S16 i w VTSie 1.6 16V) Uwazaj na saxo VTSa 1.4 75 KM bo to nie mialo homologacji, podobnie jak Saxo VTR (1.6 8V)

 

Acha jeszcze jedno 106 S16 jest o prawie 100 kg lzejsze od Saxo VTsa co tez ma spore znaczenia jak budujesz rajdowke.

 

Co do 206 GT to to auto mialo tylko homologacje w A8 (nie mialo homologacji w grupie N) 206 GTi i 206 S16 nie mialo wcale homologacji (od GT rozni sie tylko zderzakami) natomiast homologacje w N i A mialo 206 RC i to uwazam za bardzo sensowne rozwiazanie 180 KM w serii i zabawa jest przednia, podobne wrazenia a nawet chyba lepsze zapawnia Clio Sport tez 180 KM i tez homologacja w N i A (natomiast zarowno do Clio jak i do RC ciezko z czesciami urzywek jak na lekrastwo a po inne wyczynowe czesci trzeba sie zglaszac do Peugeot Sport albo Ranault Sport).

 

Rozwazyl bym ewentualnie zakup pucharowej 206, puchar w tym roku sie konczy sporo ludzi sie wyprzedaje, czesci na rynku tez jest sporo a auto w A6 konkurencyjne.

 

Astra OPC to tez stosunkowo ciezki temat bo poniekad trzeba sie usmiechac do OpelPreformanceCenter ale tu napeno pomoze Nivette (bo maja chyba 3 takie astry i pewnie bylo by latwiej (jesli chodzi o Clio pomoze Boruta i Meresinski bo obaja maja takie autka i posrednicza w sprzedazy czesci, w RC od dawna siedzi Pasecki)

 

Generalnie jak chcesz typowa rajdowke to pomyslal bym o kupnie gotowca, nigdy zbudowanie auta nie bedzie tansze od kupna gotowego - zwlaszcza ze wszyscy wymienieni wyzej panowie sprzedaja aktualnie swoje samochody i treningowki, jak cos sluze namiarami.

 

Wez jeszcze pod uwage kwestia eksploatacyjne, OPC/RC/CSport - na pewno o wiele drozsze w eksploatacji jesli chodzi o czesci, koszta opon to druga sprawa - OPC slick 17/16 cali, RC Slick 17/16 cali Clio Slick 16 cali a pucharowa 206 slick 15 cali, VTS/S16 slick 14 cali (w nowej budzie VTSa homologacje ma tez slick 15 cali)

 

Jakby co sluze pomoca, kontaktami, namiarami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumka .jak wiesz jestem w temacie.saxo proste nie pogiete cywil 2002 rok 23 000pln

reszta czyli klatka(trela) szpera(queif) silnik(planowanie itp),zawias(bilstain gruby) skrzynia,wydech i inne graty okolo 30 000

masz wtedy pewnosc co wlozyles i ze sie nie rozpadnie.wszystkie czesci kupowalem nowe.

do grupy N.nawet okazalo sie ze 3 bieg rowniez jest homologowany.kola 14 lub 15

zglos sie do mnie bo pracuje u mnie adas tomalak ktory tez ma saxo vts oraz warsztat w ktorym mi auto serwisuje to pogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, wielkie dzieki.

Nie chcialem tego pisać, ale bylem juz ukierunkowany właśnie na saxo vts 1.6 16V.

Mam mozliwość przywiezienia takiego z francji, 2002 rok ubity trochę przód, nie jest przestawiony, a zamkne sie z transportem ok 10000.

Chcę od czegos zacząć do zabawy, na taki Ułęż, czy Kielce, a póniej jak juz łyknę troszkę wiedzy i praktyki, to chciałbym powoli robic licencje i wtedy pomyślę o takim clio.

 

BTW, temat na tyle ciekawy, ze mozecie go śmiało ciągnąć :cool:

 

Verciu, a co dokladnie w saxofonie masz tam dłubnięte, jak mozesz to rozpisz sie od początku włącznie z cenami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Verciu, a co dokladnie w saxofonie masz tam dłubnięte, jak mozesz to rozpisz sie od początku włącznie z cenami.

 

Ja nie Verciu ale mialem Saxo VTSa (stara buda) sprzedalem gotowe dobrze zrobione auto za 20 000. Klatka P.Trela z zastrzalami w MacPhersony, zawieszenie gwintowany Bilstein + Eibach (waska sprezyna typu main i helper), fotele Sparco Pro 2000, pasy Sabelt (4 punktowe), system gasniczy OMP, skrzynia przelozenie homologowane uklad wydechowu z nierdzewki ze sportowym katalizatorem, silnik kolektor dolotowy, walki eNkowe CatCams, wkladka filtra KN, strojenie na hamowni 134 KM.

 

Jedno jest pewne oddalem auto w cenie gratow ktore kupilem, samochod byl wlasciwie gratis, i byla to kolejna moja rajdowka ktorej nie oplacalo sie budowac, teraz kupuje przygotowane auto (poprawki zrobie na swoja modle ale cenowo wychodzi zdecydowanie bardziej przyjaznie)

 

Saxo bedzie super samochodem o ile nie boisz sie pomykac w takim malym autku ;) Bowiesz 206 Astra itp sa zdecydowanie wieksze bylo nie bylo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sykstus, w takim razie pobawię sie serią, ewentualnie zawias jakis dobry kupie, bo takie coś zawsze mogę wyciągnąć i przełożyć do nast auta lub sprzedać w razie jakbym kupił inną markę.

A z zakupem gotowej rajdówki to masz racje, tylko, ze wiesz nigdy nie wiesz co kupujesz, czy to było z trzech złozone, czy tylko lekko bite. Nie bedziesz przecież szpachli, czy powłoki lakierniczej ździeral.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle nad 106 Rally, ale wszystko przede mną.

 

Fajna tania rajdowka z pakietem Peugeot Sport spokojnie 125~130 KM :) Mile autko podobnie jak Saxo tylko ma strasznie nerwowy tyl ;) Mialem i 106 Rallye i 106 S16 i Saxo VTSa i wszystkie bardzo milo wsopminam :mrgreen:

 

A co do autka to tez wlasnie czegos szukam malego znowu bo mnie nosi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...