Jump to content

Wymiana przelotu na stockowy wydech wrx 2002r.


qeq
 Share

Recommended Posts

Witam,

na wstępie chcę powiedzieć że jestem noobem w świecie subaru z tąd poniższe pytania.

 

Pacjent to impreza wrx z 2002 r. W aucie był zrobiony customowy kolektor, uppipe, downpippe i wydech przelotowy 3'' . Jest za głośny dla mnie-auto ma służyć również czasem na trasy ok. 150km.

Chciałbym wyciszyć wydech, oraz nie robić narazie mapy, nie zależy mi jeszcze na dużym przyroście mocy.

 

Czy założenie ori wydechu z wrx (środkowy i końcowy, zostawiając uppipe i downpippe) zmniejszy przeładowanie i będzie bezpiecznie jeździć przez np. przez rok ?

Czy założenie stockowego z obecnymi modami nie spowoduje nieprawidłowej pracy silnika?

 

Czy może zmienić tylko końcowy wydech na coś cichego (tylko na co? Jest tam blitz :D) i jeździć uważając na przeładowanie?

 

Link to comment
Share on other sites

Masz seryjne ECU? To kup seryjny wydech, sprzedaj ten co masz i po problemie, będzie cicho i bezpiecznie.

Czy może jednak masz zrobioną mapę pod ten przerobiony wydech? Przy jakim doładowaniu masz boost cut?

Link to comment
Share on other sites

Znajomy od którego kupuję to auto zwrócił mi na to uwagę, że przy wysokich obrotach na 4 i 5 występuje przeładowanie którego ecu nie jest w stanie bez remapu ogarnąć.

 

A sam tłumik końcowy (nieprzelotowy) wpływa na ograniczenie przeładowania? 

 

Jeśli założę tylko końcowy ori z wrxa nie zaszkodzi silnikowi że jest rozdławiony od turbiny a na końcu zdławiony?

Link to comment
Share on other sites

Zakładając restrykcje na końcu układu podnosisz ciśnienie w całym układzie. Więc powinno mu pomóc, a zmiana końcowej puchy na komorową na pewno go wyciszy. Jednak bez środkowego tłumika może pojawić się brzęczenie. Sprawdź czy jak wygląda obecny wydech. Czy flansze i miejsca łączenia poszczególnych elementów są jak w ori.

Link to comment
Share on other sites

Teraz wszystko jasne.

 

Na taki stan rzeczy główny wpływ ma up-pipe i down-pipe, dalsza część wydechu w mniejszym stopniu, więc jak chcesz tym pojeździć bez remapu to albo wracasz do serii przynajmniej z down-pipe z katalizatorami, albo kombinujesz z większym restryktorem w układzie sterowania turbiną, co jest w sumie prostszym rozwiązaniem.

Końcowy tłumik możesz założyć cichszy, nic się złego nie stanie, co innego gdybyś miał już program i zaczął go przytykać, to EGT może niebezpiecznie wzrastać przy bucie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...