Jump to content

Forester IV - za i przeciw


Harnas81
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

trochę poczytałem, i już wiem co nieco :) Ale chciałbym Was gorąco poprosić o swoje uwagi i spostrzeżenia. Bardzo mocno interesuję się zakupem Forestera XT IV generacji.
Chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej o tym aucie, do tej pory jeździłem Saabem 9-3X, taka mała namiastka auta z napędem 4x4.
Przyszedł czas na zmianę i moja uwaga skupiła się właśnie na tym samochodzie. 
Chciałbym się dowiedzieć czy faktycznie te auto jest takie bezproblemowe ;) 
Poczytałem o tym, ze pali swoje - to dla mnie do akceptacji (11-14l w mieście). Jak z tymi kosztami serwisowania - bo jedni piszą, ze jest standardowe, drudzy, ze masakrycznie wysokie?
Zmieniając markę auta chciałbym się też poradzić jak z obsługą serwisową, czytałem, ze punkty ASO są kiepskim miejscem na serwis? To zadam jeszcze pytanie ... czy kupując Forestera XT z przebiegiem ok 100kkm z czym powinienem się liczyć? Co powinienem sprawdzić podczas zakupu, jakie są bolączki tego auta z takim przebiegiem?
 

Link to comment
Share on other sites

Na wstępie: powstrzymaj się od przyozdabiania tekstu, bo w rzeczywistości pogarsza to czytelność.

 

Na temat Forestera IV napisano tu bardzo dużo, a na temat XT chyba więcej, niż o wszystkich innych razem wziętych. Więc nie sądzę, żeby ktoś miałby jeszcze coś do dodania.

Weź sobie dużą kartkę papieru albo arkusz LibreOffice Calc i wypisz po jednej stronie zalety, a po drugiej wady. Przemyśl. A jeśli coś będzie niejasne, zadawaj pytania celowane. Nikt Ci tu nie powie "kup to", albo "nie kupuj tamtego".

 

Serwis Subaru nie jest droższy od innych. Części też nie są takie drogie, choć z używkami jest kłopot. Jest też (serwis) równie dobry, co innych marek - tzn. jak się uda: to samo ASO zbiera pochwały, a i czasem nagany. Są też lepsze i gorsze.

 

Link to comment
Share on other sites

zdecydowanie za.jeżdżę dwa lata xtekiem i nie zamieniłbym go na nic innego.jesli miałbym kupować jeszcze raz to tylko ten sam,dlatego martwi mnie,że

nie produkują już 2,o DIT.

frajda z jazdy jest ogromna,lato zima,asfalt ,snieg,własciwie bez różnicy,zakręty jak po szynach,stały banan na twarzy.pali ile pali ale cos za cos.

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, subarutux napisał:

Na wstępie: powstrzymaj się od przyozdabiania tekstu, bo w rzeczywistości pogarsza to czytelność.

 

Na temat Forestera IV napisano tu bardzo dużo, a na temat XT chyba więcej, niż o wszystkich innych razem wziętych. Więc nie sądzę, żeby ktoś miałby jeszcze coś do dodania.

Weź sobie dużą kartkę papieru albo arkusz LibreOffice Calc i wypisz po jednej stronie zalety, a po drugiej wady. Przemyśl. A jeśli coś będzie niejasne, zadawaj pytania celowane. Nikt Ci tu nie powie "kup to", albo "nie kupuj tamtego".

 

Serwis Subaru nie jest droższy od innych. Części też nie są takie drogie, choć z używkami jest kłopot. Jest też (serwis) równie dobry, co innych marek - tzn. jak się uda: to samo ASO zbiera pochwały, a i czasem nagany. Są też lepsze i gorsze.

 

Dzięki za info. Nawet nie wiem dlaczego mój tekst został podkreślony. Tak czytałem i czytam forum, i ciągle coś mi nowego wpada. Choć przyznam wiedzy tu jest sporo i na pewno nie na jedną noc :) Widzę zalety jak silnik, czy właściwości jezdne. Zastanawiam się tylko nad kosztami eksploatacyjnymi, ale pomału się przekonuję, że nie taki diabeł straszny. Wiadomo nie liczę na koszty użytkowania takie jak w przypadku Opla czy Skody ... z całym szacunkiem do tych aut i ich właścicieli oczywiście :) 

To możne zapytam  o to o czym wspomniałem wyżej bo tego jakoś nie mogę wyczytać - są jakieś bolączki tego auta gdy ma ok 100k km? Widziałem, ze trzeba wymienić olej w skrzyni przy ok 60 k km a potem też co 60k km? 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Harnas81 napisał:

są jakieś bolączki tego auta gdy ma ok 100k km? 

Jeśli był serwisowany zgodnie ze sztuką w ASO - Nie ma.

W przypadku Subaru unikać trzeba diesela. Benzyny są trwałe i bezusterkowe (no może trochę w 2.5 STI upg czasem nawala, ale tttm).

także jak xt-ek z PL, serwis ASO, nie bity nie szyty nie składany z 2 - bierz śmiało. będzie Pan zadowolony. Ja miałem się przesiadać już dawno ale jakoś nie mogę się rozstać...

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co ty masz do diesla, czy to Twoje odobiste doświadczenie, czy wiedza z netu? 

Mam diesla od 6 lat i ciągle leje tylko ON i zmieniam części eksploatacyjne. 

Juz widzę co się stanie jak wejdzie e-boxer to dopiero będzie narzekanie

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.03.2019 o 19:50, radiolog napisał:

Nie wiem co ty masz do diesla, czy to Twoje odobiste doświadczenie, czy wiedza z netu? 

Mam diesla od 6 lat i ciągle leje tylko ON i zmieniam części eksploatacyjne. 

Juz widzę co się stanie jak wejdzie e-boxer to dopiero będzie narzekanie

 

 

Ja też mam diesla od 6 lat i ta sama procedura 

Części eksploatacyjne i tyle.

A i na autostradzie w Niemczech przy prędkości 180 /200 km spalanie ok 10l .

Benzyna chyba by trochę więcej wzięła 

;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...