Jump to content

2.0 / 150 KM dobór części


Kuznicz
 Share

Recommended Posts

Witam,

Zostałem posiadaczem imprezki na jesieni 2018 roku. 

Czas na naprawę kilku usterek po zimie.

Na warsztat biorę ( proszę o pomoc w doborze części ze sprawdzonych firm )

1. Łożysko koła przednie lewe

2. Łożysko koła tylne lewe

3. Tulejki

4. Tarcze przód

5. Klocki hamulcowe przód

Link to comment
Share on other sites

Witam również. 

Sprawdzona firma to OEM, masz tutaj stronkę z numerami części, łatwiej będzie kupić od razu trafiony element.  

http://opposedforces.com/parts/impreza/

Podesłana przez #dominikon, bo sam kiedyś szukałem, a kto pierwszy ją podał nie wiem, ale można tylko podziękować.

Co do zamienników zbyt mało mam informacji żeby moja opinia była rzetelna, pozdrawiam.

Edited by ech
Zapomniałem dodać strony
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o nazwy firm, to mogę Ci polecić:

Łożyska - któraś z japońskich firm: NTN, NSK, KOYO, ewentualnie.szwedzki SKF, to firmy, które produkują na pierwszy montaż w różnych samochodach, więc z jakością nie ma problemów.

Tarcze - zdecydowanie odradzam Trw i Textar,  pierwsze krzywią się nawet już po kilku tysiącach kilometrów, a drugie zużywają się w oczach,  są strasznie nie trwałe,  skłaniam bym się ku włoskiemu Brembo, ewentualnie polski Rotinger, klocki Kashiyama (nie pamiętam jak się dokładnie  pisze), ewentualnie polski Breck, Trw tez może być,

A co do tulei, to chyba najrozsądniejszy wybór, to japoński NOK, ale nie zawsze jest łatwo go dostać 

Edited by marc120
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.03.2019 o 10:46, marc120 napisał:

Jeżeli chodzi o nazwy firm, to mogę Ci polecić:

Łożyska - któraś z japońskich firm: NTN, NSK, KOYO, ewentualnie.szwedzki SKF, to firmy, które produkują na pierwszy montaż w różnych samochodach, więc z jakością nie ma problemów.

Tarcze - zdecydowanie odradzam Trw i Textar,  pierwsze krzywią się nawet już po kilku tysiącach kilometrów, a drugie zużywają się w oczach,  są strasznie nie trwałe,  skłaniam bym się ku włoskiemu Brembo, ewentualnie polski Rotinger, klocki Kashiyama (nie pamiętam jak się dokładnie  pisze), ewentualnie polski Breck, Trw tez może być,

A co do tulei, to chyba najrozsądniejszy wybór, to japoński NOK, ale nie zawsze jest łatwo go dostać 

 

Co do łożysk jeśli SKF to podobna półka jest SNR jak nie trochę wyższa, ja generalnie mam SKFa sprawdzonego w kilku autach nigdy nie miałem problemu. Tarcze Brembo takie to Włoskie jak... ;) robione w Dąbrowie Górniczej. Powiem Ci tak chłopaki z Brembo przyjeżdżają do mnie po hamulce, sami wiedzą co produkują i do swoich aut tego nie chcą. Sam jeżdżę na Textarach poza tym że popiskują problemów z nimi nie mam.

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, Grzecho napisał:

Sam jeżdżę na Textarach poza tym że popiskują problemów z nimi nie mam.

Miałem na alfie tarcze plus klocki, piszczały zdecydowanie zbyt głośno, po 4 tysiącach okładzina cierna zaczęła sie odklejac od klocka, rekmalacja-przyjęta. Potem febi i na razie nie ma problemów, ale nie szukałem tutaj nie wiadomo czego, zakładałem żeby po prostu jeździło.

Link to comment
Share on other sites

Kolega miał w Sti te droższe textary,  malowane na szaro + klocki, klocki wytrzymały bodajże śmieszne 5 tyś.  km i się w jednym kole odkleiły,  a z drugiej strony nie było już prawie okładzin,  fakt faktem, że ostro jeździł ale przebieg śmieszny, najtańsze klocki dłużej wytrzymują, a jak zmienił klocki na inne, to po 15 tyś.  do nie było już tarcz, starły się do minimum, wiec jakość jest masakryczna jak dla mnie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...