groovee Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Szanowni Specjaliści, Mam problem z wodą w bagazniku. Odkąd Forester wyjechał z garażu (wiem, nie zasłuzył na noce pod chmurką), w miejscu koła zapasowego zbiera się woda. Nawet kilka centymetrów. Dziś zacząłem go rozbierać i zabezpieczać przerdzewiałe miejsca. Za lewym światłem nie była załozona guma na przewodzie i wydaje mi się, że to główna przyczyna. Ale w okolicy mocowania subwoofera też widać jakiś zaciek - a to są zgrzane blachy, ewentualnie woda może dostawać się od strony nadkola - nie mam pojęcia jak to uszczelnić. Czy w kwestii rdzy brunox, mata i zywica epoksydowa a na to od spodu i od srodka masa bitumiczna wystarczą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Jeśli chcesz coś uszczelniać to nie używaj żywic a masę uszczelniająco-klejącą np; https://www.google.pl/search?q=masa+uszczelniająco+klejąca+do+samochodu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi53Zbgw8PfAhXdisMKHaekDMgQ_AUIDigB&biw=1366&bih=626 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 I nie polecam brunoxa, są o wiele lepsze środki;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groovee Opublikowano 29 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Żywica ma być tylko w miejscu, gdzie przy czyszczeniu rdzy zrobiłem dziurę. Kolega polecił mi masę uszczelniającą novol, więc tym wypełnię szparę w "nadkolu" i ewentualnie zabezpieczę miejsce na koło zapasowe od spodu. Powiniennem dawać jeszcze na to masę bitumiczną (tą do konserwacji podwozia)? Brunoxa ("neutralizator dzy") już nałożyłem wczoraj, uprzednio zdzierając ile się da szczotką metalową na wiertarce. Zdjecia: 1- miejsce w którym zbierała się woda, przed suszeniem, czyszczeniem i brunoxem. 2 - "szpara w nadkolu", którą zamierzam uszczelnić od zewnątrz masą N. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 O kurka, niezły staw musiał tam być... Pokaż foty po zabezpieczeniu ciekawy zawsze efektu jestem i trzymam kciuki na przyszłość polecam w google RC900 lub RC800 (pierwsze to spray który ma w składzie żywicę epoksydową drugie to mleczko do nakładania pędzelkiem - moim skromnym zdaniem najtrwalsze środki, a różne testowałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 (edytowane) . Edytowane 11 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groovee Opublikowano 29 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 3 hours ago, aplam13 said: O kurka, niezły staw musiał tam być... (...) polecam w google RC900 lub RC800 Oj był staw. Przekonał się o tym facet na wulkanizacji, który miał sprawdzić ciśnienie powietrza w zapasówce.... No i koło mu spadło w ten czarny syf przy wyciąganiu... Tak to się wydało. Wydaje mi się, że to ciekło i gniło od wielu lat, ale gdy trzymałem auto w garażu po prostu przeoczyłem (nigdy nie używałem zapasówki). Dziękuję za sugestię. Znajomy ma mi jeszcze podrzucić jakiś sprawdzony przez niego spray epoksydowy, może to to Na razie jest brunox i dziury uzupełnione żywicą POLIESTROWĄ - mogę na to dać epoksydowy spray? Od spodu zdarłem trochę rdzy (tylko przy centralnej zaślepce było delikatnie i przy tej dziurze gdzie prze rdzewiało na wylot). Wkleiłem włókno szklane. Co teraz, spray epoksydowy, czy malować masą uszczelniającą? 2 hours ago, gorion said: oblewając dach kilkoma szklankami wody i obserwował co się dzieje. Zrobiłem to po lewej stronie (prawa tapicerka była sucha). Wlałem wodę przy relingu ok 10cm od klapy bagażnika. Spłynęło takim grubym przezroczystym przewodem na dół, w środku sucho. Fakt, wężyk jest załamany na końcu pod kątem 90 stopni, ale wszystko szczelne, to nie ruszam. Główną przyczyną zalania na pewno była lampa (no dobra, na pewno to powiem jeśli będzie sucho), ale wydaje mi się, że na zgrzewie blach też może delikatnie przeciekać. Jak zabezpieczę miejsce na koło zapasowe, to pojadę jeszcze na myjnię ciśnieniową z żoną w bagazniku i zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Nie dawaj bitumików do środka,one są do stosowania na zewnątrz,jak oczyścisz to grunt epoksydowy , pózniej lakier bazowy i bezbarwny . Jeśli oczywiście wcześniej usuniesz "branie wody":-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groovee Opublikowano 29 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Ok, ale od spodu już teraz masa uszczelniająca i zostawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Od spodu jak już rudą usunąłeś to tez grunt epoksydowy x 2-3 warstwy i na to dobry bitumik , lub inny preparat do konserwacji podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 (edytowane) 15 godzin temu, groovee napisał: Dziękuję za sugestię. Znajomy ma mi jeszcze podrzucić jakiś sprawdzony przez niego spray epoksydowy, może to to Na razie jest brunox i dziury uzupełnione żywicą POLIESTROWĄ - mogę na to dać epoksydowy spray? Od spodu zdarłem trochę rdzy (tylko przy centralnej zaślepce było delikatnie i przy tej dziurze gdzie prze rdzewiało na wylot). Wkleiłem włókno szklane. Co teraz, spray epoksydowy, czy malować masą uszczelniającą? Jak jesteś pewien że dobrze oczyściłeś i nie zależy ci na super ładnym wykończeniu to masa uszczelniająca bo nie chłonie wody, jest elastyczna, można grubiej nałożyć i nie będzie się wycierać, dodatkowo powinna trochę wygłuszyć. Spray epoksydowy to prawdopodobnie podkład epoksydowy, dobrze zabezpiecza czystą wolną od korozji stal przez przyszłym pojawieniem się ognisk, ale jest jedno ale, MUSI BYĆ BARDZO DOBRZE WYCZYSZCZONA BLACHA - sam podkład nie posiada inhibitorów korozji, żywicę epoksydową dodaje się jako składnik do środków na korozję właśnie ze względu na to że tworzy szczelną powierzchnię i zabezpiecza przed przedostawaniem się wilgoci przez jej warstwę do blachy. Jak nie jesteś pewien wyczyszczenia to najlepiej jakiś środek na korozję zaaplikować na wżery których nie jesteś w stanie dokładnie wyczyścić (środki takie najlepiej nakładać tylko na miejsca z korozją, nie zaleca się na zdrową blachę bo nie będzie przyczepności), zostawić na noc aż się przetrawi, a potem podkład lub właśnie masa uszczelniająca, a dalej to już co wolisz, lakier itp. p.s. "mio1" dobrze radzi z podwoziem, nie zapomnij o tym też;) Edytowane 30 Grudnia 2018 przez aplam13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zandeo Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 A jak ktos użyje najpierw preparat np. APP R-Stop, to w następnym kroku może dac podklad epoksydowy w sprayu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Oczywiście, jak najbardziej można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Ja bym nie stosował epoksydu w sprayu, zdecydowanie wolałbym produkt 2K , jak nie masz pistoletu lakierniczego do aplikacji to pędzlem dobrze wetrzeć grunt, epoksyd dosyć szybko podsycha i po 2 godzinach w temp. +/- 17 st.C można nakładać następną warstwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Bardzo dobra rada, jeżeli masz możliwość podkładem 2-komponentowym (podkład+utwardzacz) to dużo lepiej niż spray to zabezpieczy, więcej mikrometrów powłoki 2K w tym wypadku to lepsza ochrona antykorozyjna na przyszłość niż "dezodorantem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groovee Opublikowano 30 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Dałem już podkład epoksydowy Ale wyszło nieźle. Zweryfikuję, czy jest szczelny i podjadę jeszcze, żeby mi taki plastik dali na cały bagażnik jakim terenówki pokrywają i będzie pięknie! Dziękuję za dobre rady Panowie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Chyba to spray?:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groovee Opublikowano 30 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 No spray, tyko taki miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Ile warstw dałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groovee Opublikowano 31 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 Trzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 Powinno być dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groovee Opublikowano 31 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 Od strony nadkola okazało się, że fabryczna masa jest pęknięta. Oczyściłem ile się dało (nie zrywałem jej) i nałożyłem masy uszczelniajaco - klejącej. Tą samą masą zabezpieczyłem od spodu. Mam nadzieję, że skutecznie Najlepszego w Nowym Roku!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 No i super, powinno być dobrze na jakiś czas, muszę powiedzieć że chirurgiczna precyzja, szczęśliwego w nowym roku i żeby lodówka dobrze jeździła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 (edytowane) Woda dostaje się też do bagażnika przez otwory, w których są plastikowe tulejki w które wchodzą kołki od lamp tylnych. Fabrycznie te tulejki od strony bagażnika są zamknięte u mnie popękane i jakieś zamienniki i tamtędy woda wpada. Dobrze by było te tulejki włożyć na uszelniaczu do blach. Edytowane 11 Lutego 2019 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Albo nowe tulejki, może nie zabijają ceną;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się