Skocz do zawartości

Legacy 2.5 SOHC AT, MY07 US, New Port Pearl Blue


Bazy7

Rekomendowane odpowiedzi

Po prawie roku użytkowania chciałbym zaprezentować moje Subaru Legacy, które przyjechało do naszego pięknego kraju z USA (z czystym CarFaxem).

Auto kupiłem w lutym 2018 od drugiego właściciel w PL. Auto z pełną dokumentacją serwisową w Kornecki Auto Sport od momentu sprowadzenia czyli od 2009 r.

Po dordze do momentu mojego zakupu szereg wymian serwisowych - oczywiście zgodnie ze sztuką płyny, filtry, klocki hamulcowe, wymiana hamulców, świece, piasty, mechanizm różnicowy, regulacja zaworów, rozrząd, przepustnica, amortyzatory zmienione na Bilstein (przód i tył), pompa wspomagania, przewody zapłonowe, przekładnia kierownicza, pompa wspomagania, UPG, sonda lambda i wielie innych potwierdzonych fakturami od Konecki Auto Sport. Widać i po papierach i po stanie auta, że poprzedni właściciele nie żałowali na niego kasy.

 

Teraz to, co za mojej kadencji:

126.830 mil (13.02.2018) - zaraz po zakupie montaż instalacji gazowej

127.000 mil (17.02.2018) - wymiana oleju (Mobil X-Cess 8100 5W40), filtr oleju i powietrza

128.000 mil (06.03.2018) - pierwszys przegląd instalacji gazowej

130.443 mil (26.04.2018) - dynamiczna wymiana oleju w skrzyni (Valvoline ATF) + filtr skrzyni

131.200 mil (17.05.2018) - wymiana rozrządu razem z pompą wody, regulacja zaworów (nowe uszczelki pokrywy zaworów oraz świec), wymiana świec (OEM), wymiana klocków hamulcowych tył

131.320 mil (22.05.2018) - wymina filtra kabinowego oraz odgrzybienie klimy

132.900 mil (26.06.2018) - wymiana oleju (Mobil X-Cess 8100 5W40), filtr oleju i powietrza

134.200 mil (01.10.2018) - wymiana akumulatora

135.500 mil (02.11.2018) - wymiana oleju w tylnym moście (Motul 75W90), wymiana tylnych sprężyn na LS4288331 (chciałem podnieść delikatnie tył)

136.000 mil (24.11.2018) - zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (preparat Raptor), pomalowany tylny zderzak (były obcierki i wgnieciony prawy narożnik zderzaka), pomalowany przedni zderzak (obcierki parkingowe), naprawione (zabezpieczone i pomalowane) lewe tylne nadkole na którym pokazały się pierwsze oznaki rdzy (był mały bąbelek na rancie, więc przy okazji naprawiłem), na dolnym rancie prawych przednich drzwi pokazała się rdza - to również zostało przy okazji zabezpieczone i pomalowane.

137.730 mil (18.02.2019) - przegląd instalacji LPG (wymiana filtrów)

140.300 mil (13.04.2019) - wymiana oleju (Mobil X-Cess 8100 5W40), filtr oleju i powietrza

149.000 mil (26.10.2019) - naprawa nadkola (lewy tył - wyszedł mały purchelek) + zabezpieczenie antykorozyjne nadkoli

149.600 mil (02.11.2019) - wymiana oleju (Mobil X-Cess 8100 5W40), filtr oleju i powietrza

150.000 mil (16.11.2019) - wymiana kolcków hamulcowych (przód)

150.300 mil (26.11.2019) - uszczelnienie kolektora ssącego (w PowerON)

151.900 mil (15.01.2020) - wymiana: czujnik ciśnienia oleju, zaślepki głowicy (2 szt.), regeneracja zacisków (przód) + konserwacja tylnych, uszczelnienie skrzyni + wymiana oleju i filra, wymiana osłony przegubu (prawy tył), wymiana uszczelniacza wałka rozrządu. Wszysko w PowerON.

152.000 mil (25.01.2020) - wymiana akumulatora

154.700 mil (26.03.2020) - naprawa rozrusznika (w PowerON)

155.200 mil (24.04.2020) - ponownie rozrusznik na gwarancji (poprzedni był wadliwy). Wymiana oleju (Mobil X-Cess 8100 5W40), filtr oleju i powietrza. W PowerON.

158.200 mil (24.07.2020) - remont tylnego zawieszenia + geometria (w PowerON).

165.000 mil (22.01.2021) - wymiana oleju (Mobil X-Cess 8100 5W40), filtr oleju i powietrza, regulacja gazu + wymiana filtrów, regulacja zaworów, regeneracja zacisków przód i tył + wymiana płynu hamulcowego, wymiana tarcz i klocków (tył), wymiana łożysk (tył), naprawa rezonatora powietrza (pęknięcie). Wszystko w PowerON.

166.300 mil (02.04.2021) - wymiana kabli WN

173.900 mil (21.08.2021) - wymiana oleju (Mobil X-Cess 8100 5W40), filtr oleju i powietrza

180.000 mil (15.04.2022) - pranie tapicerki (niestety połączenie małych dzieci i samochodu = plamy na tapicerce, któr raz na jakiś czas trzeba usunąć) + odgrzybianie klimatyzacji. 

183.560 mil (09.06.2022) -wymiana oleju (Mobil X-Cess 8100 5W40), filtr oleju i powietrza,  wymiana tarcz i klocków (przód), konserwacja układu hamulcowego (tył), wymiana filtra kabinowego, wymiana czujnika ciśnienia oleju, przegląd instalacji gazowej + wymiana filtrów.

 

i jak na razie to tyle. Pierwszy post będę uaktualniał o kolejne akcje serwisowe ;-)

IMG_20181201_141045.jpg

IMG_20181201_141107.jpg

Edytowane przez Bazy7
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny Legaś ;) Gratulacje :) 

Fajnie kupuje sie takie auta w których wszystko było naprawiane na bieżąco i raczej nie oszczędzano na częściach. 

Wrzuc fotki wnętrza w wolnej chwili ;) 

Bezawaryjnosci życzę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@frisco w końcu się zebrałem. 

Zapomniałem na liście jeszcze dodać zabezpieczenia podwozia i nadkoli Raptorem (koniec listopada). 

Przy pierwszej sposobności wjadę na kanał, cyknę kilka zdjęć i wrzucę tutaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancka maszyna.

 

W dniu 23.12.2018 o 00:11, Bazy7 napisał:

wymiana tylnych sprężyn na LS4288331

 

Co to za sprężyna? Nominalne OEM czy coś innego? Masz jakieś foto z boku auta po zabiegu? Też mam gaz w bagaju i obecnie opona tylna chowa się w nadkolu (amory i sprężyny ori).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Amnes napisał:

Elegancka maszyna.

 

 

Co to za sprężyna? Nominalne OEM czy coś innego? Masz jakieś foto z boku auta po zabiegu? Też mam gaz w bagaju i obecnie opona tylna chowa się w nadkolu (amory i sprężyny ori).

Z tego co kojarzę to z kombiaka jest. Wpisz ten nr w google to znajdziesz na 100%

IMG_20181102_122941.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bazy7 napisał:

Z tego co kojarzę to z kombiaka jest. Wpisz ten nr w google to znajdziesz na 100%

 

 

Dzięki za foto. Wygląda, że palec wejdzie - tak to pamiętam, jak wyjeżdżały z fabryki. Ew. jeszcze gwint można rozważyć. Jak będziesz wrzucał foto raptora zapodaj jakiś namiar na warsztat - już ktoś raz go polecał, latem bd myślał o kosmetyce lakierniczej i antykorozyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Amnes napisał:

 

Dzięki za foto. Wygląda, że palec wejdzie - tak to pamiętam, jak wyjeżdżały z fabryki. Ew. jeszcze gwint można rozważyć. Jak będziesz wrzucał foto raptora zapodaj jakiś namiar na warsztat - już ktoś raz go polecał, latem bd myślał o kosmetyce lakierniczej i antykorozyjnej.

Akurat ja robiłem w Starachowicach tego raptora. Robił mi po znajomosci gość (mogę polecić), który pracuje tam na lakierni w jednej (albo może jedynej w tym mieście) z fabryk automotive. 

Stara warstwa zabezpieczenia była zdarta do zera. Poszedł podkład i na to Raptor. Może jutro mi się uda wjechać na kanał to porobię zdjęcia. 

Tak to wygląda pod spodem 

IMG_20181229_110157.jpg

IMG_20181229_110206.jpg

IMG_20181229_110252.jpg

IMG_20181229_110301.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Aga zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...