Skocz do zawartości

Kontrolka poziomu oleju


sztarno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj po zmianie oleju zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju(na pomarańczowo). Wymiana oleju wbita przez komputer. Po wymianie na bagnecie było 3/4 więc spróbowaliśmy dolać pod max, bo tu podejrzewaliśmy problem, ale nic to nie dało. Mechanik wyczytał gdzieś że trzeba rozgrzać silnik żeby ona zgasła, więc miałem spokojnie jechać do domu i dać znać czy zgasło. Przejechałem jakieś 10-15km jednak dalej nie zgasła (temp cieczy chłodzącej przy wyjeździe z warsztatu miała 74stC) :(. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czujnik poziomu/ciśnienia oleju mógł się uszkodzić podczas wymiany? Można tak jeździć czy lepiej odstawić go na jakąś analizę czujników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj po zmianie oleju zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju(na pomarańczowo). Wymiana oleju wbita przez komputer. Po wymianie na bagnecie było 3/4 więc spróbowaliśmy dolać pod max, bo tu podejrzewaliśmy problem, ale nic to nie dało. Mechanik wyczytał gdzieś że trzeba rozgrzać silnik żeby ona zgasła, więc miałem spokojnie jechać do domu i dać znać czy zgasło. Przejechałem jakieś 10-15km jednak dalej nie zgasła (temp cieczy chłodzącej przy wyjeździe z warsztatu miała 74stC) . Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czujnik poziomu/ciśnienia oleju mógł się uszkodzić podczas wymiany? Można tak jeździć czy lepiej odstawić go na jakąś analizę czujników?
Jaki olej i filtr zostal zastosowany? Czy jestes pewien zrodla pochodzenia oleju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej havoline 5w30 ultra v a filtr oleju mann. Na takim oleju jeździłem od poprzedniej zmiany w tym samym warsztacie zresztą robionej.

 

Edit:

Po przejechaniu 10-12 km do sklepu i z powrotem kontrolka przestała świecić. Zdarzyło się tak kiedyś komuś? Nie przypominam sobie takiej historii przy poprzedniej zmianie oleju więc wątpię żeby taki stan rzeczy był normalny.

 

Edytowane przez sztarno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.07.2018 o 15:22, Koperkovy napisał:

(temp cieczy chłodzącej przy wyjeździe z warsztatu miała 74stC)

Miałem podobną sytuację,coprawda nie po wymianie oleju, tylko samochód stał na stromym podjeździe do garażu i po uruchomieniu silnika kontrolka się zapaliła i zgasła  po dość długiej jeździe.O ile dobrze pamiętam to istotna jest odpowiednia temp.oleju żeby ustrojstwo się skasowało

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...