Jump to content

Olej z beczki - jaka jakosc ?


eden
 Share

Recommended Posts

Przy okazji to ile kosztuje duza beczka oleju i czy np olej syntetyczny ulega jakiejs degradacji z czasem? "psuje" sie?

Gdybym sobie kupil taka 200 litrowa beczke oleju i zakladajac ze zmieniam olej co 8kkm, to jedna starczyla by mi na ponad 300kkm, czyli pewnie do konca zycia samochodu.

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji to ile kosztuje duza beczka oleju i czy np olej syntetyczny ulega jakiejs degradacji z czasem? "psuje" sie?

 

60l beczka Motula 3300PLN w nie-ASO,nie iwem czy gdzieśjeszcze można przez neta kupić ;-)

 

Olej się starzeje.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, olej się starzeje, nawet w instrukcji pisze że olej nalezy zmieniać co ileś km lub co jakis okres czasu.

Jak jest w silniku to sie zgadza, bo dzialaja na niego woda, paliwo i rozne gazy i kwasy, ale jak jest w zamknietej beczce to tez sie "zepsuje".

Link to comment
Share on other sites

Kuba, takie coś można wyszperać:

# Jaki jest termin przydatności oleju (od daty produkcji do czasu zalania)? Czy można zalać olej po 3-4 latach od zakupu?

 

Szanowny Panie,

 

1. Gwarantowany przez Grupę Lotos czasookres przydatności do użytkowania olejów produkcji GL ( w opakowaniach jednostkowych ), jest analogiczny jak innych światowych producentów olejów i wynosi 3 ( trzy ) lata. Trzyletni okres przydatności oleju dotyczy sytuacji, gdy olej w opakowaniu oryginalnym ( bez otwierania opakowania ) jest przechowywany w odpowiednich warunkach , a nie oleju eksploatowanego.

 

2. Data produkcji jest drukowana na każdym opakowaniu jednostkowym.

 

3. Okres przechowywania oleju ponad trzy lata, nie dyskwalifikuje automatycznie jego przydatności do stosowania, zalecamy jedynie sprawdzenie czy olej nie uległ przypadkowemu zanieczyszczeniu i czy nie zmieniły się w dramatycznym stopniu jego własności fizykochemiczne.

( Z naszych doświadczeń jednoznacznie wynika iż główną przyczyną zmiany własności oleju jest jego przechowywanie w nieodpowiednich warunkach, niezgodnych ze wskazaniami zawartymi w normach przedmiotowych ).

Aleksandra Dołęcka _ Specjalista Technolog

tel. ( 0-58 ) 308-81-14

Link to comment
Share on other sites

Azrael, to tym bardziej beczka będzie miała problem z utrzymaniem takiego terminu.

 

Ale zresztą można policzyć ile kosztuje beczka, ile kosztuje zamrożenie gotówki na kilka lat by ją zużyć (o ile się uda) i wyjdzie, że się nie opłaca tak długo jak nie mamy kilku samochodów itp. by taką beczkę przez rok opróżnić.

Link to comment
Share on other sites

kolega, ktory prowadzi warsztat kupuje tylko beczki - tlumaczyl mi to tak. beczka jest zaplombowana i wiesz ze kupujesz olej danego producenta, a z opakowaniami jednostkowymi spotkal sie z podrobami

Link to comment
Share on other sites

olej z beczki jest ok pod warunkiem ze nikt przy tej beczce nie manewrował...Tylko dlatego krażą słuchy o olejach z beczki.zawsze możesz sprobować zmieszać motul z lotosem w jednej beczce.....Przecież w beczce nie koniecznie musi się coś dziać złego przy takich kombinacjach.gorzej w silniku.

Link to comment
Share on other sites

ło rany..widziałem raz gościa na cpnie który zapalniczką przyświecał se w baku czy ma dość czy może jeszcze dolać....Jakoś tak wolałem się oddalić i popyrkać na benzynie.

Więc myśle że może "łodrazu" nie wybucha.

P.S.Mam autko na gaz(też) hi hi

Link to comment
Share on other sites

Czy filtr oleju też trzeba wymieniać jak olej-co 8tys? przecież ich żywoność jest większa

Filtr oleju kosztuje 30 zł, zostawianie starego zasyfionego filtra ze starym zużytym olejem i wlanie nowego oleju jest bez sensu, oszczędność żadna, stary olej z filtra przyspiesza starzenie oleju nowego.

Link to comment
Share on other sites

Filtry tego samego producenta np do Opla zakłada się na 30tys.

 

Chyba dość jasno napisali, wymienia się zawsze filtr oleju w raz z wymianą oleju... :???:

 

* Prawidłowość pracy silnika zależy w znacznym stopniu od możliwie najdłuższego zachowania czystości oleju silnikowego. Pozwoli to uniknąć przedwczesnego zużycia części.

 

 

* Filtr oleju powinien stale oczyszczać olej.

 

 

* We współczesnych silnikach luz między poszczególnymi elementami jest minimalny. Jest więc bardzo ważne, aby nie pozwolić cząstkom ściernym, powstałym na skutek normalnego zużywania się elementów, kurzowi oraz pozostałościom spalania przedostać się do układów i tworzyć osad.

 

Nieprawidłowa filtracja powoduje odkładanie się nagaru w silniku. Zużycie poruszających się części ulega przyspieszeniu, co może to doprowadzić do szybkiego uszkodzenia silnika, zanim kierowca zauważy nienormalne zachowywanie się jego pojazdu.

wymianaoleju9oo7.jpg

* Filtr powinien też posiadać wystarczającą odporność na zatkanie.

 

 

* Specyficzna technika plisowania materiału filtrującego gwarantuje optymalne parametry filtracji oleju przez cały wymagany przebieg pojazdu.

 

 

* Filtr powinien być wytrzymały na naprężenia mechaniczne i termiczne wywołane pracą silnika.

 

 

* Powinien zatrzymywać olej, gdy silnik jest wyłączony.

 

 

* Współuczestniczy w chłodzeniu silnika.

 

Aby uzyskać homologację , filtr olejowy musi spełniać następujące warunki:

 

* zatrzymywać zanieczyszczenia wielkości 10 do 16 mikronów,

* zapewniać optymalną filtrację przez cały wymagany okres między wymianami, pozwalając na zachowanie dobrych właściwości smarnych przez cały ten czas,

* wytrzymywać najbardziej niekorzystne warunki mechaniczne i termiczne.

 

Filtr oleju jest skomplikowanym technicznie wyrobem, którego jakość ma bardzo istotne znaczenie dla wypełniania poszczególnych funkcji.

Aby zapewnić trwałość silnika, doradzamy Państwu regularną wymianę filtra.

 

Coś jeszcze nie jasne przyjacielu?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...