eden Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 hej czy ktos z Was zalewa olej z beczki i cos moze powiedziec o jego jakosci bo zawsze bylem raczej do tego sceptycznie nastawiony i kupowalem w butelkach/kartonach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 eden, jak wiesz co beczka zaiwera to różnica jest taka że jest tańszy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 A w butelkach to poprostu olej który jest rozlany już z beczki Jak masz pewne źródło... patrz wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Przy okazji to ile kosztuje duza beczka oleju i czy np olej syntetyczny ulega jakiejs degradacji z czasem? "psuje" sie? Gdybym sobie kupil taka 200 litrowa beczke oleju i zakladajac ze zmieniam olej co 8kkm, to jedna starczyla by mi na ponad 300kkm, czyli pewnie do konca zycia samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Przy okazji to ile kosztuje duza beczka oleju i czy np olej syntetyczny ulega jakiejs degradacji z czasem? "psuje" sie? 60l beczka Motula 3300PLN w nie-ASO,nie iwem czy gdzieśjeszcze można przez neta kupić ;-) Olej się starzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Kuba, olej się starzeje, nawet w instrukcji pisze że olej nalezy zmieniać co ileś km lub co jakis okres czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Kuba, olej się starzeje, nawet w instrukcji pisze że olej nalezy zmieniać co ileś km lub co jakis okres czasu. Jak jest w silniku to sie zgadza, bo dzialaja na niego woda, paliwo i rozne gazy i kwasy, ale jak jest w zamknietej beczce to tez sie "zepsuje". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Kuba, te beczki mają hcyba jakieś terminy wazności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Kuba, takie coś można wyszperać: # Jaki jest termin przydatności oleju (od daty produkcji do czasu zalania)? Czy można zalać olej po 3-4 latach od zakupu? Szanowny Panie, 1. Gwarantowany przez Grupę Lotos czasookres przydatności do użytkowania olejów produkcji GL ( w opakowaniach jednostkowych ), jest analogiczny jak innych światowych producentów olejów i wynosi 3 ( trzy ) lata. Trzyletni okres przydatności oleju dotyczy sytuacji, gdy olej w opakowaniu oryginalnym ( bez otwierania opakowania ) jest przechowywany w odpowiednich warunkach , a nie oleju eksploatowanego. 2. Data produkcji jest drukowana na każdym opakowaniu jednostkowym. 3. Okres przechowywania oleju ponad trzy lata, nie dyskwalifikuje automatycznie jego przydatności do stosowania, zalecamy jedynie sprawdzenie czy olej nie uległ przypadkowemu zanieczyszczeniu i czy nie zmieniły się w dramatycznym stopniu jego własności fizykochemiczne. ( Z naszych doświadczeń jednoznacznie wynika iż główną przyczyną zmiany własności oleju jest jego przechowywanie w nieodpowiednich warunkach, niezgodnych ze wskazaniami zawartymi w normach przedmiotowych ). Aleksandra Dołęcka _ Specjalista Technolog tel. ( 0-58 ) 308-81-14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 aflinta, ale to dotyczy zamkniętych opakowań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Azrael, to tym bardziej beczka będzie miała problem z utrzymaniem takiego terminu. Ale zresztą można policzyć ile kosztuje beczka, ile kosztuje zamrożenie gotówki na kilka lat by ją zużyć (o ile się uda) i wyjdzie, że się nie opłaca tak długo jak nie mamy kilku samochodów itp. by taką beczkę przez rok opróżnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 kolega, ktory prowadzi warsztat kupuje tylko beczki - tlumaczyl mi to tak. beczka jest zaplombowana i wiesz ze kupujesz olej danego producenta, a z opakowaniami jednostkowymi spotkal sie z podrobami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ts_Alpin Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 olej z beczki jest ok pod warunkiem ze nikt przy tej beczce nie manewrował...Tylko dlatego krażą słuchy o olejach z beczki.zawsze możesz sprobować zmieszać motul z lotosem w jednej beczce.....Przecież w beczce nie koniecznie musi się coś dziać złego przy takich kombinacjach.gorzej w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Czy to nie wybuchnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ts_Alpin Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 ło rany..widziałem raz gościa na cpnie który zapalniczką przyświecał se w baku czy ma dość czy może jeszcze dolać....Jakoś tak wolałem się oddalić i popyrkać na benzynie. Więc myśle że może "łodrazu" nie wybucha. P.S.Mam autko na gaz(też) hi hi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Kumpel nie wymiania oleju ale co 1 tys dolewa 0,5l. Jemu beczka by się przydała:) - Czy filtr oleju też trzeba wymieniać jak olej-co 8tys? przecież ich żywoność jest większa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Czy filtr oleju też trzeba wymieniać jak olej-co 8tys? przecież ich żywoność jest większa Filtr oleju kosztuje 30 zł, zostawianie starego zasyfionego filtra ze starym zużytym olejem i wlanie nowego oleju jest bez sensu, oszczędność żadna, stary olej z filtra przyspiesza starzenie oleju nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Wymieniałem olej po 8tys i olej i filtr wyglądał oki. Mytślałem, że mając olej z beczki można go tylko wymieniać i wymieniać zostawiając filtr oleju np. na wymianę co 24tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Filtry tego samego producenta np do Opla zakłada się na 30tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Filtry tego samego producenta np do Opla zakłada się na 30tys. Chyba dość jasno napisali, wymienia się zawsze filtr oleju w raz z wymianą oleju... :???: * Prawidłowość pracy silnika zależy w znacznym stopniu od możliwie najdłuższego zachowania czystości oleju silnikowego. Pozwoli to uniknąć przedwczesnego zużycia części. * Filtr oleju powinien stale oczyszczać olej. * We współczesnych silnikach luz między poszczególnymi elementami jest minimalny. Jest więc bardzo ważne, aby nie pozwolić cząstkom ściernym, powstałym na skutek normalnego zużywania się elementów, kurzowi oraz pozostałościom spalania przedostać się do układów i tworzyć osad. Nieprawidłowa filtracja powoduje odkładanie się nagaru w silniku. Zużycie poruszających się części ulega przyspieszeniu, co może to doprowadzić do szybkiego uszkodzenia silnika, zanim kierowca zauważy nienormalne zachowywanie się jego pojazdu. * Filtr powinien też posiadać wystarczającą odporność na zatkanie. * Specyficzna technika plisowania materiału filtrującego gwarantuje optymalne parametry filtracji oleju przez cały wymagany przebieg pojazdu. * Filtr powinien być wytrzymały na naprężenia mechaniczne i termiczne wywołane pracą silnika. * Powinien zatrzymywać olej, gdy silnik jest wyłączony. * Współuczestniczy w chłodzeniu silnika. Aby uzyskać homologację , filtr olejowy musi spełniać następujące warunki: * zatrzymywać zanieczyszczenia wielkości 10 do 16 mikronów, * zapewniać optymalną filtrację przez cały wymagany okres między wymianami, pozwalając na zachowanie dobrych właściwości smarnych przez cały ten czas, * wytrzymywać najbardziej niekorzystne warunki mechaniczne i termiczne. Filtr oleju jest skomplikowanym technicznie wyrobem, którego jakość ma bardzo istotne znaczenie dla wypełniania poszczególnych funkcji. Aby zapewnić trwałość silnika, doradzamy Państwu regularną wymianę filtra. Coś jeszcze nie jasne przyjacielu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Hmmmm. Dlaczego zatem w subarkach tak często trza wymieniać i olej i .... to to już wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi