Do Marudy:
Stary, bez urazy, ale....
Piszesz tyle, że 3/4 nie przeczytałem, ale tej 1/4 starczy...
Uparłeś się i powtarzasz, że nie ma 1 średniej baryłki, no więc "statystycznie" jest i można jej parametry określić, nie chcę się powtarzać, większe mam zaufanie jak wcześniej...
Ja pytam o kulture pracy dyzla.... a Ty mi o wyprzedzaniu dyzlem na piątce.....OCZYWIŚCIE zapomniałeś dodać, że piszesz o turbodyzlu, bo dyzlem jako takim jadąc na piątce to prawie byś się cofał...
O osiągach turbodyzli.....hmmmmmm, studyjne jednostki dyzli, BITURBO, osiągają dzisiaj max 130km z litra, wysilone WOLNOSSĄCE i seryjne jednostki benzynowe hondy czy bmw osiągają podobną moc z litra, jednostki z jednym turbo lekko 200km z litra, np evo, impreza.
Na koniec najlepsze, że fiat produkuje mało dyzli i pewnie dlatego szef inżynierów u Włochów, mało o nich wie, normalnie mało z krzesła nie spadłem. Maruda, marudź sobie dalej, ale ekhm, spróbuj się nie kompromitować. Koncern FIAT ma największe osiągnięcia we wdrażaniu i rozwijaniu klekotów na świecie, w dyzlach są NR 1. między innymi są autorami technologii cr, na której jadą, lub za chwilę będą jechać/opiera się jeszcze vw/ WSZYSTKIE koncerny moto na kuli, fiat jako pierwszy zastosował w dyzlach głowicę 16v i wielopunktowy wtrysk. Dyzle od fiata kupuje m.in. GM.
ps. bardzo istotna jest jeszcze pisownia pb czy Pb, on, czy "ON" - brawo, moja babcia mawia, "mądrej głowie dość dwie słowie", inni "kiepskiej baletnicy to i ..... "
pzd.