Skocz do zawartości

yooreck

Nowy
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia yooreck

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. D1 GORAL chyba nikogo nie zdziwi, ale mnie dziwi ostentacja, z jaką niektórzy obnoszą swoje pasje: D1 NARTY, D0 NUREK, itp. [ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 9:44 pm ] i jeszcze jeden - w zasadzie można by go olać...
  2. Ja często tankuje na Neste, bo mam najbliżej i nie tracę czasu. Zarówno teraz w forku, jak i wcześniej przez 4 lata w focusie nie zauważyłem zmiany na gorsze, serwis też nigdy nie miał żadnych uwag. Jedyne paliwo, po którym czuję różnicę na lepsze, jest na Statoilu, ale do nich mi na ogół nie po drodze, bo we Wrocławiu ulokowali sie w dziwnych miejscach w środku miasta . Ale to i tak nie ma specjalnie znaczenia bo każde z nich pochodzi z Płocka (pozdrawiam miasto z najdroższym paliwem w Polsce) lub z Gdańska...
  3. całkiem rozsądne znajdziesz tutaj: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=10341067 pozdrawiam
  4. yooreck

    Pozdrawiamy sie :)

    Serdeczne pozdrowienia dla nieobecnego kierownika i jego pięknej pilotki z czarnej imprezki (WW.....), stojącej na awaryjnych pod Sofitelem ok. 15.00 :wink:
  5. primo: skąd wiesz co nam się wydaje? secundo: nam się wydaje, że nie są złe tertio: nie są złe, nawet, gdy nam się tak wydaje
  6. Dobrze jest wozić ze sobą gotowy przezroczysty plaster na szybę - maja taki np. w serwisach Forda - i naklejać natychmiast po szkodzie. Nawet jeżeli szyba jest brudna, lepiej zakleić od razu niż "czystą", po umyciu płynem do spryskiwaczy. Raz naprawiałem szybę w Focusie (drobny kwiatuszek poza polem widzenia kierowcy), oczywiście w JAAN i było OK, ale dwa razy wymieniałem. Jak trafiło mi na osi wzroku, to nawet pracownik Jaana stwierdził, ze nie warto naprawiać. Przy ubezpieczeniu w Allianz zwyżka składki kosztowała mnie 175 PLN a w zamian miałem nowiutką podgrzewaną szybę zamiast nieźle już porysowanej. Moja rada - jeżeli duży ubytek lub rysa w polu widzenia kierowcy to wymieniać bez wahania, jeżeli mamy AC, a szyba jest mocno zużyta, o co łatwo przy typowej eksploatacji subaraka :grin: . Bo jeżeli nie mamy ubezpieczenia, to zawsze próbować kleić. Wymiana szyby zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, ale głównie w starszych egzemplarzach, gdzie czasem trzeba wymieniać również podszybie, najczęściej uszkodzone przy demontażu starej. Porządnie wykonana usługa nie powoduje przecieków ani świstów i jest objęta gwarancją. Potwierdzam również informację, że spora część serwisów zleca wklejanie szyb firmom wyspecjalizowanym, doliczając oczywiście sporą marżę, ale to jest zjawisko naturalne w każdej branży.
  7. subaru jest mieckie, jak i wszystko inne, co nie jest nie-mieckie...
  8. Ja pewnie też. Od ładnych paru lat jeżdżę turbodieslami (wiecie o co chodzi z tym momentem obrotowym) i już prawie byłem zdecydowany na Mitsubishi Outlandera lub Suzuki Grand Vitarę, a w ostateczności właśnie M6. Suzuki jeździło mi się nawet lepiej, zwłaszcza po wysokich krawężnikach :grin: . A tu nagle grom z jasnego nieba: Subaru wprowadza diesla do Forestera, to znaczy, że nareszcie ma ofertę dla mnie. Przecież nie będę jeździł jakimś Audi lub VW. Prawdziwy mężczyzna dobrze wygląda z fularem, pod krawatem lub w muszce, ale nie w Golfie! Wybaczcie użytkownicy niemieckich wehikułów, ale ja wolę mieckie, a z mieckich zawsze najwyżej ceniłem Subaru. Długo była to miłość bez wzajemności, uznałem w końcu, że zbyt długo. Nie jetem ślepy i dostrzegam też wady pojazdu, jaki wybrałem, ale za to radość z jazdy i towarzystwo na forum są w stanie wynagrodzić te drobne niedociągnięcia. Pozwolę sobie tu zacytować czyjś podpis, który zobaczyłem za pierwszym wejściem na forum, jeszcze jako potencjalny nabywca: po co pchać samochód jeżeli można mieć subaru. Chyba coś przekręciłem... :grin:
  9. D1 MLODY często jest widziany we Wrocławiu - rzadko używa kierunkowskazów przy zmianie pasa ruchu.
  10. czym docieranie diesla miałoby się roznic od docierania benzyny? IMHO niczym... IMHO ja to wiem, chodziło mi tylko o brak reakcji na czyjś post
  11. No dobra, ale tak naprawdę nikt nie odpowiedział na to pytanie...wszyscy się zagłębiają w szczegóły, i dzielą włos w nieskończoność, a tu proste pytanie bez odpowiedzi? Narzekacie na polskie manuale, że są pisane jak z lat 50-tych, ale angielski (EU) i szwedzki też brzmią podobnie.
  12. yooreck

    ile wam pali ?

    Zupełnie nowy 2,0DX pierwsze dwa tankowania Orlen, śr. spalanie 9,5-9,0 później Statoil - śr. 7,8, teraz dwa razy na Neste, śr. 7,6. Zużycie liczone wg rachunków za paliwo. Ciekawe, ze komputer pokazywał początkowo ok. 1 l mniej, teraz różnica to ok. 0,5 l. Nie wiem, czy to błąd komputera, czy dystrybutora na stacji. Jazda z przewagą miejskiej w warunkach zimowych. Wypad autostradą, ze średnią 130 km/h to zużycie 10,0 l/100. Ciekaw jestem jak będzie dalej. Na razie w miarę docierania spada.
  13. Przez cztery lata często tankowałem focusa 1,8 TDCi na Neste i jeździło się bardzo dobrze. Żadnych skarg na pracę silnika i żadnych uwag w serwisie, a jeździłem 45 tys. km rocznie. Neste ma jeszcze tę zaletę, że na tankowanie zużywa się najmniej czasu. Czasem jest to naprawdę istotne!. Jak chcesz jeździć na paliwie nie z Orlenu i nie z Lotosu to tylko w rejonach nadgranicznych. Moje typy to Statoil, Neste, Shell - w takiej właśnie kolejności, która wynika z moich własnych doświadczeń w ocenie standardów kontroli jakości paliw na stacjach. Z BP mam mieszane doświadczenia. Zarówno bardzo dobre, jak i złe. Zajrzyj na stronę UOKiK, tam są raporty z kontroli jakości paliw na stacjach.
  14. Witam wszystkich witających i oczekujących na powitanie, witam "starych" forumowiczów i zupełnie nowych, jak ja sam. Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym subarowiczem i mam nadzieję, że bakcyla już nie zgubię. Macie jakieś porady dla początkujących użytkowników Forestera XD? Chętnie skorzystam bo lubię uczyć się na cudzych błędach Pozdrawiam serdecznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...