Skocz do zawartości

impreza 2001 kombi webasto


sebba1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem Webasto analogowe. Potrzebuję podłączyć trójnik pod powrót paliwa, który to przewód. Biała strzałka na zdjęciu to filtr, czyli zasilanie.

 

1 Czy przy żółtej strzałce - to jest przewód powrotny czy ten trzeci na którym nic nie ma?

2 gdzie w Imprezie montowali Webasto za halogenem?

3 Mam gaz. Na małym obiegu mam trójniki i podłączoną nagrzewnicę równolegle do parownika. Chcę podłączyć Webasto za nagrzewnicą. Czyli parownik równolegle do szeregu nagrzewnicy i Webasta - jak powinno być?

post-23233-0-22203700-1484769965_thumb.jpg

Edytowane przez sebba1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie tylko ja postanowiłem coś ulepszyć w aucie :-)

 

Rozumiem, że masz model BW bez własnej pompki, dlatego wpięcie w powrót? 

W starszych imprezach montowali webasto za halogenem do podłużnicy, w nowszych na prawym kielichu. Ja zdecydowałem się własnie na montaż na kielichu, bo się boję, że jak stuknę, to je rozwalę.

Ponieważ gaz mam założony podobnie, jak Ty, rozmawiałem z gazownikiem i zaproponował wpięcie webasto przed reduktor (czyli szeregowo), ale pozostawienie całości równolegle, tak jak mamy. Ja nie do końca jestem przekonany, czy wtedy woda nie będzie chodzić w małym obiegu (będzie grzać tylko silnik, lub tylko wnętrze). Zobaczę, najwyżej zrobię całość szeregowo (tak się zresztą wpina webasto wg instrukcji).

Pamiętasz o wpięciu diody prostowniczej na zasilaniu wentylatora nagrzewnicy? Wpinasz webasto w OBD, żeby móc je diagnozować?

Mam różne schematy montażowe do imprez, jeśli potrzebujesz odezwij się na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam termo-top E 4KW z własną pompką, ale oglądałem jak wygląda pompa paliwa i przewód powrotny jest zanurzony w baku więc chyba nie trzeba ciągnąć przewodu. Niestety u mnie reduktor jest dość duży i przytulony do prawego kielicha, więc muszę przy halogenie bo ich razem nie upcham. O podpięciu OBD jeszcze nie myślałem- gdzie je wpiąć? ( w wiązce webasto jest taki żółty konektor). Co do wentylatora to przydałoby się puścić napięcie na panel klimatyzacji, bo na wentylator to trzeba będzie mocny rezystor żeby nie chodził na maxa bo akumulator szybko padnie.

 

Czytałem jak będą trzy podłączenia szeregowo to pompa ma za duży opór i słabo chodzi albo ogrzewanie, albo parownik zamarza.

post-23233-0-96515900-1484863598.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jeśli chodzi o zanurzenie powrotu - owszem jest w baku, ale w sumie dość sporo nad powierzchnią. Nie wiem jak szybko zostanie nad powierzchnią paliwa, a pompka webasto sama się nie odpowietrzy... Ja wsadziłem wężyk za pompkę, tam, gdzie widać ten czarny plastik.

2. Ja też mam reduktor na prawym kielichu, ale spokojnie webasto się zmieściło obok.

3. Do OBD wpinasz się od tyłu, najwygodniej takim łącznikiem zakładanym na oba przewody.

4. Z podłączeniem pod wentylator nie jest tak prosto - wpinasz się do wentylatora, a jednocześnie musisz się wpiąć w pin sterowania nawiewem, z tyłu, rozcinając przewód i montując diodę prostowniczą - klasyczny bypas.

5. Ja mam podłączenie kombinowane - wpięcie równoległe w oryginalny system chłodzenia, a na nim reduktor i webasto połączone szeregowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

...w końcu znalazłem czas

Webasto działa,

1 założyłem igłę do zbiornika -powrót faktycznie za wysoko- użyłem do tego jako śruby złączki hamulcowej i rurki hamulcowej - sprawdza się świetnie, nie ma po co przepłacać za gotowca,

2 webasto mam za prawym halogenem, oprócz parownika mam na prawym kielichu komputer gazowy, nie chciałem wszystkiego przerabiać,
5 podłączyłem za parownikiem tak jak Qba25,  przy okazji wymiana membran w parowniku

 

 

aktualne pytania?

3 do OBD ma iść przewód tylko  żółty? z wiązki wystaje jeszcze czarny krótki cienki kabelek do czego on służy?

4 za to dopiero chce się wsiąść, które to kostki te od wentylatora?

za programatorem webasto są dwa wolne przewody fioletowy i brązowy do czego służą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 3 grosze... ja montowałem Webasto w VW... i tak:

3) nie podłączałem do gniazda OBD tylko wyprowadziłem sobie same 3 piny, które jak coś się dzieje złego podłączam pod VAG KKL (4lub5 pin to masa, 16 pin to +12V i 7 pin transmisja danych)... Tyle, że ja miałem stosunkowo prosto, bo mam Webasto sterowane cyfrowo, więc te wszystkie kable idą zarówno do zegarka, jak i modułu pilota... Jednak po prawidłowym montażu i ustawieniu CO2, w zasadzie nie zdażyło mi się, abym musiał łączyć się z Webasto... (dwa razy wyłączał mi się zbyt wcześnie, ale było to spowodowane zbyt słabym akumulatorem... - jeżeli napięcie spadnie poniżej 11.4V Webasto się wyłącza)... 

4) Tak jak tłumaczył Ci Qba25... :

po 1. musisz dać prąd na wentylator aby zaczął się kręcić (tam +12V pojawia się dopiero po zapłonie),

a po 2. jak masz już klimatronik to musisz wyzwolić kręcenie się wentylatora masą... (fajnie jeszcze jakby temperatura ustawiała się na MAXa a klapki na szybę... - ale to w przypadku pokręteł Subarowskich chyba nie jest do osiągnięcia... :(, więc musisz pamiętać o tym ustawieniu przed wyjściem z samochodu) 

Chyba, że planujesz je włączać tylko jako dogrzewanie silnika... :D

 

Acha pamiętaj, że Webasto załączy Ci wentylator dopiero jak woda osiągnie 30/40st C...

 

EDIT:

Acha tak sobie myślę, że jak masz pokrętło również od siły nawiewu i je zostawisz np. na 1 czy 2... to wystarczy podanie zasilania na wentylator i na klimatronik (właśnie przez diodę... - choć i pewnie bez diody by działało...)

Edytowane przez Bartosz Drabczyński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

 

więc trzeba:

a. przeciąć przewód plus wentylatora u pasażera przy nogach (przewód czarno-czerwony)

b. przewód czarno-czerwony od strony wentylatora podłączyć czarny od webasto  ; przewód czarno-czerwony z drugiej strony do czerwony od webasto

c. do czarnego od webasto podłączyć dodatkowo 8 pin kostki 16 pinowej od panelu nawiewów (przewód zielono-pomarańczowy), ale przewód należy przeciąć i zastosować diodę prostownikową

oto opis całego montażu podesłany przez Qba25, schemat elektryczny plik 9.jpg

58ffa8cb8a7b9_webasto-0001.thumb.jpg.df0191cf6437c289455fb30dc2ae7f78.jpg

webasto - 0002.jpg

webasto - 0003.jpg

webasto - 0004.jpg

webasto - 0005.jpg

webasto - 0006.jpg

webasto - 0007.jpg

webasto - 0008.jpg

webasto - 0009.jpg

webasto - 0010.jpg

webasto - 0011.jpg

webasto - 0012.jpg

webasto - 0013.jpg

webasto - 0014.jpg

webasto - 0015.jpg

webasto - 0016.jpg

webasto - 0017.jpg

webasto - 0018.jpg

webasto - 0019.jpg

webasto - 0020.jpg

webasto - 0021.jpg

webasto - 0022.jpg

webasto - 0023.jpg

webasto - 0024.jpg

webasto - 0025.jpg

webasto - 0026.jpg

webasto - 0027.jpg

webasto - 0028.jpg

webasto - 0029.jpg

webasto - 0030.jpg

webasto - 0031.jpg

webasto - 0032.jpg

webasto - 0033.jpg

webasto - 0034.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...