kancelista1 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Cześć, w moim legasiu kombi od mniej więcej dwóch tygodni mam pewien problem z hałasem. Zaczął się przed mrozami, więc nie bardzo widzę związek z niską temperaturą. Ponieważ diesel po odpaleniu i podniesieniu maski do cichych nie należy, to trudno mi zidentyfikować źródło hałasu. Czy przyczyną może być pasek wielorowkowy lub łańcuch rozrządu albo napinacz? Hałaś znika mniej więcej po jakichś 5 minutach jazdy. Rzecz cała ma miejsce jedynie na zimnym silniku? Warto bawić się w autoryzowany serwis, czy lepiej zaytać lokalnego mechanika:)? Pasek i napinacz został wymieniony o czasie, tzn. kiedy miałem przejechane około 120 000 km, a teraz mam 230 000 tysięcy. Łańcuch nie był sprawdzany, ale nie wiem czy rzeczywiście jest taka konieczność dieslu, bo producent zaleca sprawdzenie w okolicach 150 tysięcy przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Cześć, tradycyjnie kierowałbym podejrzenia na brudne wtryski, co tylko uwidacznia się kiedy spada temperatura. Skoro ucicha po kilku minutach, czyli po rozgrzaniu, to właśnie tutaj szukałbym przyczyn. Z tego co czytałem na tym forum, a także wiem z dwóch ASO w Warszawie to łańcuch rozrządu jest bezobsługowy. Zacznij od zalania baku chemią, na forum znajdziesz różne polecane specyfiki, które poprawiły pracę niejednego SBD. Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Perun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kancelista1 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Cześć, tradycyjnie kierowałbym podejrzenia na brudne wtryski, co tylko uwidacznia się kiedy spada temperatura. Skoro ucicha po kilku minutach, czyli po rozgrzaniu, to właśnie tutaj szukałbym przyczyn. Z tego co czytałem na tym forum, a także wiem z dwóch ASO w Warszawie to łańcuch rozrządu jest bezobsługowy. Zacznij od zalania baku chemią, na forum znajdziesz różne polecane specyfiki, które poprawiły pracę niejednego SBD. Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka Bardzo dziękuję za pomoc. Z tymi wtryskami to nie wiem, bo silnik pracuje bardzo równo... Rzecz w hałasie. Poza tym miałem robioną w serwisie chemię plus ustawianie wtrysków raptem 5 miesięcy temu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Panowie nie piszcie bzdur ,że rozrząd jest bezobsługowy Jak każda część pojazdu podlega okresowej kontroli, weryfikacji i wymianie jeśli zachodzi taka potrzeba. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez kilerzpruszkowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kancelista1 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Tak się zastanawiam, czy znalezienie jakiejś usterki, a raczej źródła hałasu, powierzyć serwisowi, czy swoim mechanikom przydomowym:)? Czy luz na łańcuchu albo na pasku wielorowkowym to coś, co powinien znaleźć spec od mechaniki popularnej, czy jednak serwis. Auto ma lat 8, a w tym roku w październiku 9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamlynny Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Cześć, w moim legasiu kombi od mniej więcej dwóch tygodni mam pewien problem z hałasem. Zaczął się przed mrozami, więc nie bardzo widzę związek z niską temperaturą. Ponieważ diesel po odpaleniu i podniesieniu maski do cichych nie należy, to trudno mi zidentyfikować źródło hałasu. Czy przyczyną może być pasek wielorowkowy lub łańcuch rozrządu albo napinacz? Hałaś znika mniej więcej po jakichś 5 minutach jazdy. Rzecz cała ma miejsce jedynie na zimnym silniku? Warto bawić się w autoryzowany serwis, czy lepiej zaytać lokalnego mechanika:)? Pasek i napinacz został wymieniony o czasie, tzn. kiedy miałem przejechane około 120 000 km, a teraz mam 230 000 tysięcy. Łańcuch nie był sprawdzany, ale nie wiem czy rzeczywiście jest taka konieczność dieslu, bo producent zaleca sprawdzenie w okolicach 150 tysięcy przebiegu. Hej U mnie niestety taki objaw skończył się na wymianie wtryskiwaczy. Szarpalem się z tym cała zeszła zimę, ASO twierdziło że wtryski są OK, czyscili je też na maszynie. Silnik pracował równo, korekty podobno w normach. Ja się poddałem i pojechałem do Carfita, zdiagnozował uszkodzone wtryski w 30s, wymienił je, mój SBD nawet przy -20 st C chodzi cichutko, co prawda troszkę twardziej niż w dodatnich temperaturach. Na starych wtryskach w mrozy stukał jakby miał się rozlecieć i przechodziło mu to po kilku minutach jazdy. Ja tylko wywaliłem kasę na czyszczenie starych wtrysków w ASO i na 10 różnych cudownych specyfików, które kolejno lałem do baku. Jeśli nie chcesz powtarzać moich błędów, sprawdź u kogoś dobrze zorientowanego w temacie SBD poprawność pracy wtryskiwaczy, tym bardziej, że Twój przebieg sugeruje ich zużycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kancelista1 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 Jestem po wizycie w serwisie. Jednak wtryski... Czyszczenie i kalibracja, póki co. Na razie problem zniknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Daj znać po kolejnej kalibracji, czy aby nie stuka znowu (życzę żeby nie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się