Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Witam Szanowny Dział Techniczny Pozwoliłem sobie na zamieszczenie tu takiego oto zagadnienia (dubel z watką nowy forester 2013).... tłumacząc się dalej.... gdyż mocno mi ta sprawa zawraca głowę. Czy to normalne zjawisko, że chwilę (krótką) po uruchomieniu silnika pokazuje się kontrolka ciśnienia oleju. Stan na bagnecie_ok Na przeglądzie ASO nic nie znalazło. Pierwszy film pokazuje wyżej opisane zjawisko. https://drive.google.com/file/d/1FYItttRA_Dv3sE1cnhHdGl9QLrF7PX-r/view?usp=sharing Na drugim już taka sytuacja nie występuje. https://drive.google.com/file/d/14f5oGZN3L4qOCDt5Rimk2Bo-mjAXmTEd/view?usp=sharing I ponowny objaw mrugnięcia kontrolki. https://drive.google.com/file/d/1jM1cnrPPQnGB3DDTuAJTjk1hPhkwq1hb/view?usp=sharing Oba uruchomienia po nocy. Podczas intensywnej, agresywnej jazdy nie mruga żadna kontrolka od oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aramir Opublikowano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 Odswieze troche temat. Czy to jest normalne (sekunda-dwie)? Na cieplym silniku to nie wystepuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 (edytowane) zmień olej na coś lepszego Edytowane 13 Grudnia 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 13 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 W przypadku zimnego startu, potrzebny jest dłuższy okres czasu (w odniesieni do ciepłego silnika) do tego aby olej silnikowy obiegł wszystkie punkty smarowania i uzyskał prawidłowe ciśnienie. Czas obiegu oleju silnikowego zależy miedzy innymi od temperatury otoczenia, a także od parametrów lepkościowych oleju. Im niższa temperatura i wyższy wskaźnik lepkościowy (W), tym czas obiegu oleju dłuższy. Dodatkowo w tym punkcie należy zaznaczyć, że czujnik ciśnienia oleju znajduje się na końcu układu smarowania. Co może determinować zachowanie kontrolki ciśnienia oleju, jak w powyższych filmikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się