Jump to content

Awaria tylnej wycieraczki - chodzi non stop


tzd

Recommended Posts

Forester 2001. W momencie włączenia na chwilę tylnej wycieraczki nastąpiła chyba jakaś awaria, bo od tego momentu wycieraczka chodzi cały czas. Doraźnie została odłączona na wtyczce pod plastikiem na tylnej klapie, ale ... co mogło się popsuć ?

 

Mechanik sprawdzał bezpiecznik i przekaźnik (chyba są w kabinie, przy lewym kolanie kierowcy) ale pomysły się kończą i nie mam pewności czy dobrze sprawdzał :)

 

Czy to możliwe, żeby popsuła się manetka przy kierownicy ?

 

Nigdy wcześniej nie było z tym problemów.

Link to comment
Share on other sites

U mnie robiła fochy- nie dojeżdżała do końca cyklu, robiła 1,5 cyklu zamiast 1, czasem 3 czy 4 zamiast 1. Poprostu sterownik nie dostawał sygnału z krańcówki (chyba). Polutowalem 2 kable i przy okazji wróciło podświetlenie bagażnika po otwarciu klapy które nawet nie wiedziałem że jest!
Felerne miejsce.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za sugestie. Dla przypomnienia - mi się to nigdy nie zdarzyło, a "gaziarz" twierdzi, że próbował włączyć tylną wycieraczkę i tak juz zostało...

 

Jak to można zdiagnozować, żeby nie zgadywać a być pewnym ?

Link to comment
Share on other sites

No jak go upeklo całkiem to nie będzie zmiany. Zsun ten gumiak (chyba z prawej strony) i spróbuj dość mocno ciągnąć pojedynczo przewody. Na 99% któryś wyciągniesz.
Kable w Subaru z tych lat są w miarę przyzwoite ale kwestia czasu robi swoje.
Zdarzył mi się chiński przewód który po 2 latach ulegał rozkładowi- rozsypywał się w rękach na biały proszek a że zrobiłem na nim instalacje do głośników wewnątrz drzwi .... no lekko się zjezylem. A najgorsze że z zewnątrz wygląda naprawdę dobrze! Jedyne, i teraz wiem że trzeba tak testować przewody, to jak nie chce się lutować to odrazu śmietnik!

Link to comment
Share on other sites

Ale skąd pewność , że to kabel.
 
Czy nie należy najpierw sprawdzić przekaźnika i manetki , tylko jak to zrobić ?
Bo tam nic nie ma takiego bo jest sterownik. We kostką manetki aby ją wykluczyć ale chyba łatwiej posłuchać czy klika jak od świateł.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Auto stoi daleko ode mnie, więc nawet nie miałem szansy nic posprawdzać, ale poczytałem... w innych markach podobne awarie były spowodowane np. popsuciem się silniczka tylnej wycieraczki.

 

Czy ktoś spotkał się z czymś takim w Subaru? czy ma to sens?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...