Skocz do zawartości

Awaria tylnej wycieraczki - chodzi non stop


tzd

Rekomendowane odpowiedzi

Forester 2001. W momencie włączenia na chwilę tylnej wycieraczki nastąpiła chyba jakaś awaria, bo od tego momentu wycieraczka chodzi cały czas. Doraźnie została odłączona na wtyczce pod plastikiem na tylnej klapie, ale ... co mogło się popsuć ?

 

Mechanik sprawdzał bezpiecznik i przekaźnik (chyba są w kabinie, przy lewym kolanie kierowcy) ale pomysły się kończą i nie mam pewności czy dobrze sprawdzał :)

 

Czy to możliwe, żeby popsuła się manetka przy kierownicy ?

 

Nigdy wcześniej nie było z tym problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie robiła fochy- nie dojeżdżała do końca cyklu, robiła 1,5 cyklu zamiast 1, czasem 3 czy 4 zamiast 1. Poprostu sterownik nie dostawał sygnału z krańcówki (chyba). Polutowalem 2 kable i przy okazji wróciło podświetlenie bagażnika po otwarciu klapy które nawet nie wiedziałem że jest!
Felerne miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Dla przypomnienia - mi się to nigdy nie zdarzyło, a "gaziarz" twierdzi, że próbował włączyć tylną wycieraczkę i tak juz zostało...

 

Jak to można zdiagnozować, żeby nie zgadywać a być pewnym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak go upeklo całkiem to nie będzie zmiany. Zsun ten gumiak (chyba z prawej strony) i spróbuj dość mocno ciągnąć pojedynczo przewody. Na 99% któryś wyciągniesz.
Kable w Subaru z tych lat są w miarę przyzwoite ale kwestia czasu robi swoje.
Zdarzył mi się chiński przewód który po 2 latach ulegał rozkładowi- rozsypywał się w rękach na biały proszek a że zrobiłem na nim instalacje do głośników wewnątrz drzwi .... no lekko się zjezylem. A najgorsze że z zewnątrz wygląda naprawdę dobrze! Jedyne, i teraz wiem że trzeba tak testować przewody, to jak nie chce się lutować to odrazu śmietnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd pewność , że to kabel.
 
Czy nie należy najpierw sprawdzić przekaźnika i manetki , tylko jak to zrobić ?
Bo tam nic nie ma takiego bo jest sterownik. We kostką manetki aby ją wykluczyć ale chyba łatwiej posłuchać czy klika jak od świateł.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto stoi daleko ode mnie, więc nawet nie miałem szansy nic posprawdzać, ale poczytałem... w innych markach podobne awarie były spowodowane np. popsuciem się silniczka tylnej wycieraczki.

 

Czy ktoś spotkał się z czymś takim w Subaru? czy ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...