Skocz do zawartości

pocenie się silnika 3,6


areksail

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ,

Pojawiło się lekkie "pocenie" na połączeniu skrzyni biegów z łańcuchem rozrządu.  Podobno wada konstrukcyjna i te modele tak mają..

Moje pytanie:  co z tym robić i czy w ogóle bawić się w uszczelnianie skoro jest to wada budowy silnika ( duży element silnika, który zawsze będzie pracował a co za tym idzie tracił swoją szczelność)

Pozdrawiam i czekam na porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, GREGG napisał:

Ja to miałem zrobione przy okazji ostatniego przeglądu, koszty symboliczne 

 

na pewno miałeś uszczelnianą pokrywę rozrządu, że koszty były symboliczne? Żeby się do tego dorwać trzeba spuścić olej, zrzucić pasek, odkręcić koło pasowe na wale, odkręcić rurkę chłodzenia oleju i chyba 40 śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2017 o 14:40, areksail napisał:

Moje pytanie:  co z tym robić i czy w ogóle bawić się w uszczelnianie skoro jest to wada budowy silnika ( duży element silnika, który zawsze będzie pracował a co za tym idzie tracił swoją szczelność)

Pozdrawiam i czekam na porady

 Panie i Panowie, ponawiam pytanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, areksail napisał:

 Panie i Panowie, ponawiam pytanie...

To jak ustaliliśmy że chodzi o pokrywe rozrządu, to teraz możemy rozmawiać jak temu zaradzić ;)

 

A tak na poważnie, jeśli jest to tylko pocenie, to jeszcze to zostaw, a jak Ci to przeszkadza, to zleć ogarniętemu serwisowi uszczelnienie.

U mnie też jest dość mocne pocenie, ale od przeszło pół roku się nie powiększa i na razie tego nie ruszam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  na pewno miałeś uszczelnianą pokrywę rozrządu, że koszty były symboliczne? Żeby się do tego dorwać trzeba spuścić olej, zrzucić pasek, odkręcić koło pasowe na wale, odkręcić rurkę chłodzenia oleju i chyba 40 śrub.

 

Pytanie czy ciekło z łączenia pokryw czy z oringów pod dolną osłoną rozrządu. Jak wymiana oringów to tam jest grubo ponad 100 śrub w sumie i cały rozrząd do rozebrania i złożenia ponownie włączając koła zębate wałków rozrządu. Jest przy tym naprawdę sporo roboty.  

 

A na marginesie to nie żadna wada silnika tylko zwykłe oringi, które po tylu latach przestają uszczelniać i trzeba je wymienić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między blokiem a wewnętrzną osłoną rozrządu widoczną na drugim zdjęciu, patrz schemat poniżej po prawej, poza tym wymieniasz też podkładkę nr 4 i uszczelniacz wału nr 9:

566495102203.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor, jakimś cudem nie doczytałem że chodzi o 3.6 nie 3.0, w 3.6 masz pokrywę rozrządu bezpośrednio na bloku. Trzeba zdjąć pokrywę i od nowa uszczelnić, polecam do tego Megagreya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...