Jump to content

pocenie się silnika 3,6


areksail

Recommended Posts

Witam wszystkich ,

Pojawiło się lekkie "pocenie" na połączeniu skrzyni biegów z łańcuchem rozrządu.  Podobno wada konstrukcyjna i te modele tak mają..

Moje pytanie:  co z tym robić i czy w ogóle bawić się w uszczelnianie skoro jest to wada budowy silnika ( duży element silnika, który zawsze będzie pracował a co za tym idzie tracił swoją szczelność)

Pozdrawiam i czekam na porady

Link to comment
Share on other sites

Poważnie, rozrząd masz z przodu silnika, a skrzynia biegów jest z tyłu :) Najpierw musisz napisać z której strony cieknie :)

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, GREGG napisał:

Ja to miałem zrobione przy okazji ostatniego przeglądu, koszty symboliczne 

 

na pewno miałeś uszczelnianą pokrywę rozrządu, że koszty były symboliczne? Żeby się do tego dorwać trzeba spuścić olej, zrzucić pasek, odkręcić koło pasowe na wale, odkręcić rurkę chłodzenia oleju i chyba 40 śrub.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.12.2017 o 14:40, areksail napisał:

Moje pytanie:  co z tym robić i czy w ogóle bawić się w uszczelnianie skoro jest to wada budowy silnika ( duży element silnika, który zawsze będzie pracował a co za tym idzie tracił swoją szczelność)

Pozdrawiam i czekam na porady

 Panie i Panowie, ponawiam pytanie...

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, areksail napisał:

 Panie i Panowie, ponawiam pytanie...

To jak ustaliliśmy że chodzi o pokrywe rozrządu, to teraz możemy rozmawiać jak temu zaradzić ;)

 

A tak na poważnie, jeśli jest to tylko pocenie, to jeszcze to zostaw, a jak Ci to przeszkadza, to zleć ogarniętemu serwisowi uszczelnienie.

U mnie też jest dość mocne pocenie, ale od przeszło pół roku się nie powiększa i na razie tego nie ruszam.

 

Link to comment
Share on other sites

  na pewno miałeś uszczelnianą pokrywę rozrządu, że koszty były symboliczne? Żeby się do tego dorwać trzeba spuścić olej, zrzucić pasek, odkręcić koło pasowe na wale, odkręcić rurkę chłodzenia oleju i chyba 40 śrub.

 

Pytanie czy ciekło z łączenia pokryw czy z oringów pod dolną osłoną rozrządu. Jak wymiana oringów to tam jest grubo ponad 100 śrub w sumie i cały rozrząd do rozebrania i złożenia ponownie włączając koła zębate wałków rozrządu. Jest przy tym naprawdę sporo roboty.  

 

A na marginesie to nie żadna wada silnika tylko zwykłe oringi, które po tylu latach przestają uszczelniać i trzeba je wymienić.

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, skwaro napisał:

Pytanie czy ciekło z łączenia pokryw czy z oringów pod dolną osłoną rozrządu.

 

Mógłbyś na poniższych zdjęciach, wskazać gdzie znajdują się te oringii o których piszesz?

 

5a440f165f568_s-l1600(1).thumb.jpg.1729217b43b285358f30852f8f6fcb0b.jpg

 

248390_Subaru_s_Boxer_Engine_Turns_50.thumb.jpg.07f94799ae25afb6ec084e747ca84546.jpg

Link to comment
Share on other sites

Między blokiem a wewnętrzną osłoną rozrządu widoczną na drugim zdjęciu, patrz schemat poniżej po prawej, poza tym wymieniasz też podkładkę nr 4 i uszczelniacz wału nr 9:

566495102203.png

 

Link to comment
Share on other sites

Zwracam honor, jakimś cudem nie doczytałem że chodzi o 3.6 nie 3.0, w 3.6 masz pokrywę rozrządu bezpośrednio na bloku. Trzeba zdjąć pokrywę i od nowa uszczelnić, polecam do tego Megagreya

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...