Skocz do zawartości

Szarpanie a czujnik biegu jałowego


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Od jakiegoś czasu mam problem z gwałtownym szarpnięciem silnika w momencie zamykania się przepustnicy. Jak chciałem zahamować silnikiem to w momencie gdy puszczałem całkowicie gaz (nawet powoli) silnik szarpał przód - tył kiedy przepustnica całkowicie się domknęła. Nawet jak jechałem spokojnie na 3 biegu (2500rpm) przepustnica ledwo otwarta, gaz delikatnie dotknięty - odpuszczam stopę i szarpię. 

 

Mam już trop - w ECUexplorerze wyświetlam sobie parametr 'Neutral position switch' czyli czujnik biegu jałowego. Czujnik działa jak zwyczajna krańcówka czyli on/off. Wartości powinny być następujące: na biegu jałowym 1 a na każdym innym biegu 0.

I rzeczywiście na postoju na luzie jest 1 ale jak wrzucę bieg to jest 0 do momentu kiedy nie zacznę ruszać delikatnie lewarkiem - wówczas wartość zmienia się w sposób 0,1,0,1,0,1... z częstotliwością z jaką ruszam lewarkiem.

 

W trakcie jazdy rzeczy wygląda podobnie z tą różnicą że nie muszę ruszać lewarkiem. Wskazania czujnika zmieniają się 0,1,0,1,0,1,0,1... do momentu gdy przycisnę lewarek dłonią. 

 

Tak więc:

 

1) gdy jadę i nie trzymam lewarka samochód szarpię przy całkowitym zamknięciu przepustnicy (2, 3 szarpnięcia)

2) w momencie kiedy przytrzymam lewarek w skrajnej pozycji dłonią, szarpanie nie występuję i hamuje się silnikiem super płynnie. 

 

Wszystko wskazuję że problem jest związany z czujnikiem biegu jałowego, pytanie tylko czy winny jest sam czujnik czy może skrzynia biegów?

 

Poza tym mam pytanie czy ktoś z was orientuje się czy czujnik biegu jałowego jest tak samo skonstruowany jak czujnik wstecznego? Bo zamiast wydawać kasę w ciemno mógłbym zamienić te dwa czujniki. 

 

Pacjent Impreza GD NA

 

Pozdrawiam 

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wstecznego i jałowego są takie same po za inną wtyczką, przynajmniej w starszych GT.

Zwykle wyciera się plastikowa krańcówka, dopchniesz wybierak to jeszcze załapuje, a bez pomocy ecu widzi luz albo losowo 0/1 od drgań. Chyba szkoda kombinować z zamienianiem, te styczniki nie są drogie, a z kolei światła wsteczne pewnie przestaną działać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mirasek napisał:

Czujnik wstecznego i jałowego są takie same po za inną wtyczką, przynajmniej w starszych GT.

Zwykle wyciera się plastikowa krańcówka, dopchniesz wybierak to jeszcze załapuje, a bez pomocy ecu widzi luz albo losowo 0/1 od drgań. Chyba szkoda kombinować z zamienianiem, te styczniki nie są drogie, a z kolei światła wsteczne pewnie przestaną działać.

 

Było dokładnie tak jak napisałeś. Plastikowa końcówka czujnika biegu jałowego się wytarła przez co była delikatnie krótsza i ecu widział czasem "luz" podczas jazdy.

 

Wtyczki rzeczywiście się różnią ale tylko wypustką na obudowie która w jednym czujniku jest po prawej stronie a w drugim po lewej. Można na upartego skalpelem te wypustki zniwelować i podmienić czujniki ale rzeczywiście w ASO nowy czujnik kosztował 120zł wiec poszedłem w tym kierunku.

 

Po podmianie wszystko działa jak wcześniej. Zero jakichkolwiek szarpnięć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wygląda na bardziej wytartą niż u mnie. Wymiana powinna pomóc. Jakby co to mam nowy czujnik na sprzedaż. 

Zeby mieć pewność możesz jeszcze sprawdzić wskazania czujnika przy pomocy romraidera.

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...