Narrator Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Witam Moja Impreza GD często dostaje muła. Słabo przyśpiesza i w ogóle kiepsko reaguje na gaz. Pomaga restart komputera. Po restarcie na jakiś czas wszystko wraca do normy i samochód jest znowu żwawy. Spędziłem trochę czasu na analizie problemu i zauważyłem pewną zależność. Przy pomocy programu Torque Pro monitoruje parametry korekty czasu wtrysku paliwa. I tak: Kiedy impreza jeździ dobrze - parametr "korekta czasu wtrysku paliwa - Bank 1, s.lambda 2" oscyluję koło 0% W momencie kiedy samochód zacznie zamulać, parametr ten wynosi -10% Co może być odpowiedzialne za ujemną korektę? Czy sonda lambda 2 to ta za katalizatorem czy przed? (patrząc od strony silnika). Czy wymiana tej sondy może dać jakieś rezultaty? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 W GC sonda jest przed katem (bo jest jedna :-D). U mnie uszkodzona sonda lambda skutkowała tym, że samochód "zacinał się na obrotach" nie kręcił wyżej, kilka sekund stał i po chwili odpuszczał. Teraz mam też problem z tym zacinaniem ale tylko na zimnym kilkaset metrów muszę przejechać, może grzałka w sondzie niezbyt (w moim przypadku). Tutaj masz diagnostykę sondy: Ale sobie po prostu kup i podmień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Jaki silnik siedzi w tym NA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwylok Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Ja bym zerknął na korektę zapłonu bo może to typowa przypadłość knock sensora a lambda się dostosowuje Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 10 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 31 minut temu, Paulus napisał: Jaki silnik siedzi w tym NA? 2.0 125km 16 minut temu, siwylok napisał: Ja bym zerknął na korektę zapłonu bo może to typowa przypadłość knock sensora a lambda się dostosowuje Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Mógłbyś rozwinąć? Czy chodzi o "timing advance"? bo wg. Torque na biegu jałowym te wartości zmieniają się od 0 do 10 stopni (czyli wg. manuala ok.) Jeżeli chodzi o knock sensor to czasem tuż po odpaleniu wywala mi błąd "p0328 knock sensor circuit high input" ale chwilę pojeżdżę i gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwylok Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Tak, zerknij czy "timing advsnce" też nagle spada gdy masz zamulenie. Ta przypadłość się często przewija na forum, czujnik "slyszy" stuki trochę nadgorliwie. Reset pomaga ale jak raz złapie to już pamięta długo...Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Jak twój już coś zgłasza to może być z nim cos nie teges. Ja swój odkrecilem mimo że był niby dobry bo właśnie "hamowal" mi motor.Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 10 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 10 minut temu, siwylok napisał: Jak twój już coś zgłasza to może być z nim cos nie teges. Ja swój odkrecilem mimo że był niby dobry bo właśnie "hamowal" mi motor. Czyli wymiana knock sensora może rozwiązać problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się