Jump to content

Problem z szyberdachem w legacy IV


Artman84
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Czy ktoś może miał problem z blokującą sie przednią częścią (mniejsza szyba) szyberdachu?

Problem polega na tym, że od strony kierowcy nie podnosi się ona do góry...

Tył otwiera się normalnie natomiast przednią jakby coś trzymało z lewej strony...

Prowadnice nasmarowane, szyber mało używany...

Może macie namiary na jakiegoś fachowca od szyberdachów z okolic Bielska Białej

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za bezcenne porady odnośnie nie uzywania i zanikania, przekaze je poprzedniemu wlascicielowi ;)... Autko mam od tygodnia... niespodzianka z szybrem wyszła przy oględzinach przed zakupem, a Pan sprzedający był mocno zaskoczony całą sytuacją...

Wczoraj próbowałem coś podziałać i zrobiło się jeszcze ciekawiej:

Zdjąłem plastiki zasłaniajace śruby i prowadnice spryskałem WD przy delikatnej próbie otwarcia prawa strona wyskoczyła z prowadnicy a lewa dalej nic :( coś mi się wydaje że będzie grubsza robota...

Link to comment
Share on other sites

To przykra i nieciekawa sprawa zamiast się cieszyć z zakupu masz problem,myślę że sprzedający znał stan szyberdachu a zaskoczenie miał przetrenowane.Teraz pozostaje Ci podjechać do( ASO)-mechanika który to rozbierze i poskłada od nowa lub samemu się pobawić co do części szyberdachu na alledrogo można coś upolować w dobrych cenach,powodzenia:)

Link to comment
Share on other sites

Szyberdach nie psuje mi frajdy z auta w zaden sposób. Wsiadam przekrecam kluczyk i banan na twarzy momentalny:D tylko dzieciarnia marudzi kiedy naprawię szyber...  Priorytet to to nie jest, na razie rozrząd i zabezpieczenie antykorozyjne (puki ruda go nie żre). 

Podjadę do ASO zobaczę co powiedzą i jakimi cenami rzucą... Ale coś czuję, że skończy się właśnie na kupnie używki, dniu wolnym od pracy i poskładaniu z dwóch jednego lub wymianie ale tą ostanią opcję zostawiam na wiosnę

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio przerabiałem podobny problem(od strony pasażera nie podnosiło szyby), a z racji tego że również w moich okolicach nie znalazłem nikogo, kto naprawia szyberdachy , postanowiłem zobaczyć co tam się dzieje.

 

Odkręciłem śruby (te pod plastikami) i odkręciłem tą mniejszą szybkę : schodzi do góry bez problemu.

Następnie, po prostu otwierałem cały dach do końca , żeby rozeznać się jak ten mechanizm działa co i jak.

I dostrzegłem dwie dziwne rzeczy:

-mechanizm trzymający szybę od pasażera był niżej niż z drugiej strony(nie doszedłem czy da się to jakoś wyregulować ,podnieść )

-po otwarciu całego dachu do tyłu , na tym mechanizmie są takie "plastikowe dynksy" z białym bolcem i sprężynką. Po tej dobrze działającej stronie ->biały bolec chowa się do tego "dynksu". Z tej uszkodzonej (delikatnie ukruszony fragment mechanizmu) bolec nie chował się do środka. Zostało nasmarowane to wd40. 

 

Następnie , przykręcając szybę (tą małą), miedzy szybę a mocowanie użyłem takie podkładki (metodą dedukcji :skoro jedno ramie mechanizmu było niżej to poprostu szyba klinowała cały mechanizm).

 

Po tych zabiegach :

-jak otwieram szyberdach : robię to takimi skokami(nie trzymam przycisku cały czas bo nadal klinowało szybę, tylko pulsacyjnie go tak wciskam aż mała szybka się uchyli; potem reszta dachu otwiera się bez problemu)

-po dodaniu tych podkładek :dach jest szczelny, szyby lezą równo i jak nie zapomnę się używając otwierania skokami wszystko działa.

 

Postaram się dodać zdjęcia tych "dynksów" i podkładek żebyś wiedział o co chodzi.

 

Generalnie "naprawa" metodą chałupniczą ale działa .

Link to comment
Share on other sites

Temat klinowania się mechanizmu dużych okien panoramicznych i okien wielosegmentowych jest stary jak same okna...

zawsze lub prawie zawsze zaczyna się od tych koników z tworzywa sztucznego - to one się wycierają od braku smarowania lub zbyt częstego używania lub wieku - jak to z tworzywem - się wyciera

Mało który mechanizm pozwala na wymianę tych elementów bez rozbierania układu - a jeszcze mniej przypadków gdzie można to obsłużyć bez demontażu podbitek.

 

 

Prawie zawsze po przesunięciu lub odczepieniu od środka blendy jest dostęp do śrubek regulacyjnych pod szybą lub i samych śrub mocujących szybę - więc można zwykle zdemontować same szyby aby dojrzeć co w trawie piszczy - czytaj co w prowadnicy się rygluje.

 

Sam silnik przy próbie otwarcia/zamknięcia ciągnie jednocześnie obie strony ale po jednej stronie zaczyna się opór = tym samym zaczyna się klinowanie okna aż do całkowitego zablokowania = w skrajnych przypadkach zablokuje się w obu kierunkach !!!

 

Pomocna dłoń operatora to unoszenie do góry szyby lub do góry i w kierunku pracy szyberdachu = ale to tylko doraźnie, z czasem i to nie wystarcza i trzeba na raty tam i z powrotem = przód/tył i wspomaganie ręczne, aż do celu.

 

W tak ciężkich przypadkach ręczne awaryjne otwieranie/zamykanie doprowadzi do zerwania pasków napędowych lub elementów prowadzących.

Awaryjne w sensie za pomocą klucza w zestawie kluczy auta, a nie za pomocą silniczka.

 

Więc jedno to sam mechanizm w prowadnicach, a drugie to śruby regulacyjne lub śruby i podkładki do regulacji położenia samej szyby. Dwie różne sprawy ale jeden cel = sprawny szyber/okno dachowe.

 

Nie wiem jak w subaru czy elementy składowe występują jako składowe części czy jako cały system.

 

 

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem tym opisem

i do dzieła.

Edited by 4444
Link to comment
Share on other sites

DZIĘKI za przydatne wskazówki i porady. Ostatnio zająłem plastiki i doszedłem do śrub trzymających szyby ale chwilowo odpuściłem temat z braku czasu. Po pierwsze muszę zdjąć małą szybę i zobaczeć co tam czym porusza żeby wiedzieć jak to działa, a raczej dlaczego nie działa... Puki co zauważyłem że poruszające się białe elementy w prowadnicach (te ze sprężynkami ) nie poruszają się równolegle, jedna zostaje z tyłu (strona która się nie podnosi). Mam nadzieję, że po wyjęciu szyby zobaczę o co tam chodzi...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odkopię trochę temat. Trochę czasu minęło, a szyber sam się nie chce naprawić... Przymierzam się do wymiany i stąd moje pytanie czy pomiędzy ramą szyberdachu a karoserią jest jakaś uszczelka? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...