Skocz do zawartości

Problem z szyberdachem w legacy IV


Artman84

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Czy ktoś może miał problem z blokującą sie przednią częścią (mniejsza szyba) szyberdachu?

Problem polega na tym, że od strony kierowcy nie podnosi się ona do góry...

Tył otwiera się normalnie natomiast przednią jakby coś trzymało z lewej strony...

Prowadnice nasmarowane, szyber mało używany...

Może macie namiary na jakiegoś fachowca od szyberdachów z okolic Bielska Białej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za bezcenne porady odnośnie nie uzywania i zanikania, przekaze je poprzedniemu wlascicielowi ;)... Autko mam od tygodnia... niespodzianka z szybrem wyszła przy oględzinach przed zakupem, a Pan sprzedający był mocno zaskoczony całą sytuacją...

Wczoraj próbowałem coś podziałać i zrobiło się jeszcze ciekawiej:

Zdjąłem plastiki zasłaniajace śruby i prowadnice spryskałem WD przy delikatnej próbie otwarcia prawa strona wyskoczyła z prowadnicy a lewa dalej nic :( coś mi się wydaje że będzie grubsza robota...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przykra i nieciekawa sprawa zamiast się cieszyć z zakupu masz problem,myślę że sprzedający znał stan szyberdachu a zaskoczenie miał przetrenowane.Teraz pozostaje Ci podjechać do( ASO)-mechanika który to rozbierze i poskłada od nowa lub samemu się pobawić co do części szyberdachu na alledrogo można coś upolować w dobrych cenach,powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyberdach nie psuje mi frajdy z auta w zaden sposób. Wsiadam przekrecam kluczyk i banan na twarzy momentalny:D tylko dzieciarnia marudzi kiedy naprawię szyber...  Priorytet to to nie jest, na razie rozrząd i zabezpieczenie antykorozyjne (puki ruda go nie żre). 

Podjadę do ASO zobaczę co powiedzą i jakimi cenami rzucą... Ale coś czuję, że skończy się właśnie na kupnie używki, dniu wolnym od pracy i poskładaniu z dwóch jednego lub wymianie ale tą ostanią opcję zostawiam na wiosnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przerabiałem podobny problem(od strony pasażera nie podnosiło szyby), a z racji tego że również w moich okolicach nie znalazłem nikogo, kto naprawia szyberdachy , postanowiłem zobaczyć co tam się dzieje.

 

Odkręciłem śruby (te pod plastikami) i odkręciłem tą mniejszą szybkę : schodzi do góry bez problemu.

Następnie, po prostu otwierałem cały dach do końca , żeby rozeznać się jak ten mechanizm działa co i jak.

I dostrzegłem dwie dziwne rzeczy:

-mechanizm trzymający szybę od pasażera był niżej niż z drugiej strony(nie doszedłem czy da się to jakoś wyregulować ,podnieść )

-po otwarciu całego dachu do tyłu , na tym mechanizmie są takie "plastikowe dynksy" z białym bolcem i sprężynką. Po tej dobrze działającej stronie ->biały bolec chowa się do tego "dynksu". Z tej uszkodzonej (delikatnie ukruszony fragment mechanizmu) bolec nie chował się do środka. Zostało nasmarowane to wd40. 

 

Następnie , przykręcając szybę (tą małą), miedzy szybę a mocowanie użyłem takie podkładki (metodą dedukcji :skoro jedno ramie mechanizmu było niżej to poprostu szyba klinowała cały mechanizm).

 

Po tych zabiegach :

-jak otwieram szyberdach : robię to takimi skokami(nie trzymam przycisku cały czas bo nadal klinowało szybę, tylko pulsacyjnie go tak wciskam aż mała szybka się uchyli; potem reszta dachu otwiera się bez problemu)

-po dodaniu tych podkładek :dach jest szczelny, szyby lezą równo i jak nie zapomnę się używając otwierania skokami wszystko działa.

 

Postaram się dodać zdjęcia tych "dynksów" i podkładek żebyś wiedział o co chodzi.

 

Generalnie "naprawa" metodą chałupniczą ale działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat klinowania się mechanizmu dużych okien panoramicznych i okien wielosegmentowych jest stary jak same okna...

zawsze lub prawie zawsze zaczyna się od tych koników z tworzywa sztucznego - to one się wycierają od braku smarowania lub zbyt częstego używania lub wieku - jak to z tworzywem - się wyciera

Mało który mechanizm pozwala na wymianę tych elementów bez rozbierania układu - a jeszcze mniej przypadków gdzie można to obsłużyć bez demontażu podbitek.

 

 

Prawie zawsze po przesunięciu lub odczepieniu od środka blendy jest dostęp do śrubek regulacyjnych pod szybą lub i samych śrub mocujących szybę - więc można zwykle zdemontować same szyby aby dojrzeć co w trawie piszczy - czytaj co w prowadnicy się rygluje.

 

Sam silnik przy próbie otwarcia/zamknięcia ciągnie jednocześnie obie strony ale po jednej stronie zaczyna się opór = tym samym zaczyna się klinowanie okna aż do całkowitego zablokowania = w skrajnych przypadkach zablokuje się w obu kierunkach !!!

 

Pomocna dłoń operatora to unoszenie do góry szyby lub do góry i w kierunku pracy szyberdachu = ale to tylko doraźnie, z czasem i to nie wystarcza i trzeba na raty tam i z powrotem = przód/tył i wspomaganie ręczne, aż do celu.

 

W tak ciężkich przypadkach ręczne awaryjne otwieranie/zamykanie doprowadzi do zerwania pasków napędowych lub elementów prowadzących.

Awaryjne w sensie za pomocą klucza w zestawie kluczy auta, a nie za pomocą silniczka.

 

Więc jedno to sam mechanizm w prowadnicach, a drugie to śruby regulacyjne lub śruby i podkładki do regulacji położenia samej szyby. Dwie różne sprawy ale jeden cel = sprawny szyber/okno dachowe.

 

Nie wiem jak w subaru czy elementy składowe występują jako składowe części czy jako cały system.

 

 

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem tym opisem

i do dzieła.

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI za przydatne wskazówki i porady. Ostatnio zająłem plastiki i doszedłem do śrub trzymających szyby ale chwilowo odpuściłem temat z braku czasu. Po pierwsze muszę zdjąć małą szybę i zobaczeć co tam czym porusza żeby wiedzieć jak to działa, a raczej dlaczego nie działa... Puki co zauważyłem że poruszające się białe elementy w prowadnicach (te ze sprężynkami ) nie poruszają się równolegle, jedna zostaje z tyłu (strona która się nie podnosi). Mam nadzieję, że po wyjęciu szyby zobaczę o co tam chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...