Skocz do zawartości

Obroty biegu jałowego


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam następujący problem. Czyściłem przepustnicę w Imprezie GD 125km. Była mocno oblepiona nagarem. Przy okazji umyłem silniczek krokowy (też był mocno brudny) i czujnik położenia przepustnicy (tutaj tylko przedmuchałem bo był lekko okurzony). 

Jak składałem to dałem nową oryginalną uszczelkę pod przepustnicę, silniczek przykręciłem tak jak był z małą okrągłą czerwoną uszczelką którą też wyczyściłem a czujnik położenia przepustnicy przykręciłem i wyregulowałem tak jak było napisane w manualu czyli 0,5V na zamkniętej i 4,3V na otwartej.

Problem w tym że teraz auto na biegu jałowym ma wyższe obroty niż wcześniej (ok. 900 a było 800). A po przygazowaniu obroty spadają po czym wskazówka zawiesza się na 2s. na 1100 obr. i powoli opada do ok. 900. Obroty nie falują.

Czym to może być spowodowane? Uszczelka silniczka krokowego? Jakieś lewe powietrze? 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz włączoną klimę, albo nawiew na szybę przednią (włącza klimę). Jeżeli miałbyś lewe powietrze to auto nie przyśpieszało by tak jak przedtem być może gasło itp

 

Proponuję zrobić trochę kilometrów i nie wiem czy czyściłeś przepływomierz powietrza ?

Mam nadzieje, że ten czujnik (położenia przepustnicy) przykręciłeś w takim położeniu jak był wcześniej ;)

Edytowane przez llkuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, llkuba napisał:

A masz włączoną klimę, albo nawiew na szybę przednią (włącza klimę). Jeżeli miałbyś lewe powietrze to auto nie przyśpieszało by tak jak przedtem być może gasło itp

 

Proponuję zrobić trochę kilometrów i nie wiem czy czyściłeś przepływomierz powietrza ?

Mam nadzieje, że ten czujnik (położenia przepustnicy) przykręciłeś w takim położeniu jak był wcześniej ;)

 

Czujnik położenie przykręcony tak jak wcześniej i jeszcze sprawdzałem napięcie dla pewności. 

Klimy nie włączałem. 

Przepływomierza nie czyściłem. Gdzie on się znajduję? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A akumulator odłączałeś po tym czyszczeniu? Bo po czyszczeniu krokowego należy odpiąć na chwilę klemę, po czym odpalić na zimnym i poczekać do pierwszego włączenia wentylatorów chłodnicy.

Edytowane przez cianbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, cianbo napisał:

A akumulator odłączałeś po tym czyszczeniu? Bo po czyszczeniu krokowego należy odpiąć na chwilę klemę, po czym odpalić na zimnym i poczekać do pierwszego włączenia wentylatorów chłodnicy.

 

Akumulator odlaczylem ale nie czekałem aż się silnik nagrzeje. 

Dzisiaj spróbuję tak zrobić. 

 

12 godzin temu, llkuba napisał:

 

Znalazłem. Przedmucham ale myślę że problem leży w silniczku. 

Czytałem też o "adaptacji" silnika krokowego. Ale wydaje mi się że to raczej teoria domorosłych mechaników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj trochę żeby wszystko ułożyło się i komputer zczytał dane. W mojej imprezie jak zrzuce z biegu na "luz" (jadąc około 50 km/h)przez jakiś czas mam 1.100 obr/min a później zejdzie niżej. Nie ma co od razu kombinować zwróć uwagę, że teraz jest bardzo ciepło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...