Skocz do zawartości

Legacy III MY00


kunu

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu zebrałem się i wyczyściłem porządnie Gacka, wiec mogłem zrobić zdjęcia i założyć mu porządny wątek na forum. Szuwarka mam juz trzy lata i generalnie jestem nim zachwycony. Z inwestycji to głównie eksploatacja czyli rozrząd, oleje, osłony przegubów i maglownicy, łączniki staba, tuleje w zawieszeniu no i regeneracja wiskozy. Auto jest zagazowane, więc raz do roku reguluję też zawory. Auto odwdzięcza się ładnie i nigdy nie zawiodło, więc zrobiłem też konserwację podwozia i dałem lakiernikowi nadkola do ogarnięcia(ale znowu purchle wychodzą kurde...). Jakiś czas temu miałem fanaberię i zakupiłem mu maskę z wlotem, zawiechę Bilsteina i kompletne audio Mcintosha(o przygodach audio zrobię osobny wpis). W tym tygodniu auto leci na montaż Bilsteina, podzielę się wrażeniami. ;)imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6Generalnie marzy mi się wstawienie do niego kiedyś turbo ale to odległa przyszłość.

WP_20170501_002.jpg

WP_20170501_004.jpg

WP_20170501_12_40_56_Pro.jpg

WP_20170501_001.jpg

WP_20170501_003.jpg

Edytowane przez kunu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny,zonka ma takiego samego:)niemal identycznego i też jej się marzy taka maseczka z wlocikiem jak mówi(gdzie udało ci się kupić?)i bardzo fajnie się tym jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kresce jest chłopak, który rozsprzedawał Legacy biturbo jdm na części(ten sam, z którego kolega Dett ma relingi i grill). Wybrałem się na wycieczkę na Śląsk i zakupiłem maskę, bilsteiny i audio;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kunu napisał:

Na kresce jest chłopak, który rozsprzedawał Legacy biturbo jdm na części(ten sam, z którego kolega Dett ma relingi i grill). Wybrałem się na wycieczkę na Śląsk i zakupiłem maskę, bilsteiny i audio;)

z tego wynika że miał niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie macha siadła. ;)

Ale w końcu to audio McIntosh'a działa jak należy? Ciekaw jestem czy to naprawdę taki Hi-End jak głosiły broszury. Legacy III było pierwszym samochodem w dziejach, do którego sprzęt grający skonstruował McIntosh. Wcześniej nie miałem w ogóle styczności z tą marką, bo banalny domowy wzmak stereo kosztuje ~20k zł. :blink:

 

A na marginesie, to ów "chłopak z kreski" ma teraz Legacy 2 GT-B na sprzedaż. Za niecałe 8k zł. Ino skrzynia AT uwalona i dyskusyjnie pomalowany (srebrny z czarnym dachem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DETT napisał:

końcu to audio McIntosh'a działa jak należy? Ciekaw jestem czy to naprawdę taki Hi-End jak głosiły broszury. Legacy III było pierwszym samochodem w dziejach, do którego sprzęt grający skonstruował McIntosh. Wcześniej nie miałem w ogóle styczności z tą marką, bo banalny domowy wzmak stereo kosztuje ~20k zł.

To nie do końca jest sprzęt produkcji Mcintosha niestety:) Defacto jest to Clarion, który został jakoś tam wystrojony,może częściowo zaprojektowany przez Mcintosha. Ale jest to też zupełnie inne radio niż zwykła seria. Znajomy elektronik mówi, że bardzo elegancko zaprojektowane i wykonane w środku ale nie wiem co to miało znaczyć :) Co do Twojego pytania to nie, nie uruchomiłem jeszcze tego audio. Już piszę jaki jest z tym problem.
    Po pierwsze: radio jest JDM, więc ma inny zakres fal. Trzeba przestroić na europejskie. https://jeremy.geek.nz/2010/03/28/japanese-import-fm-tuner-conversion/  Tu jest dokładny opis co trzeba zrobić. Robota dla dobrze wyekwipowanego elektronika (lutownica powietrzna i lutowanie na płytce SMD, plus zakup ciężko dostępnych diod pojemnościowych. Przyjaciel mi to ogarnia ale sam ma problemy po drodze:/
    Po drugie: Cały system jest w mega dziwnej oporności 8 omów. Użycie zwykłych 4 omowych głośników podobno grozi spaleniem wzmacniacza jak się mocniej podgłośni. A oryginały niestety miały rozwalone zawieszenia. Znalazłem Pana, byłego pracowanika Tonsila, który je wymienia ale zawieszenia musiał zamówić z Japoni i też jeszcze się z tym męczy:)
   Po trzecie: W aucie mam ramkę 1din a potrzebuję 2 din, która postanowiła zniknąć całkowicie z rynku jak tylko zacząłem jej szukać. Dzięki uprzejmości Bartka (chłopak z kreski:)) i Pana Dziedzica dostałem do rzeźbienia drugą ramke 1din i ramkę 2din ale z JDMa czyli prawostronną. Udało mi się jakoś to pożenić, trzeba to tylko wyszpachlować i modlić się żeby to pasowało:D Chociaż ciągle mam nadzieje że jeździec na białym koniu pojawi się na allegro i wystawi europejska ramkę 2din:)

   Po czwarte: w aucie trzeba zrobić od nowa kabelki (bo kable głośnikowe pójdą od wzmacniacza) no i dojdzie subwoofer w bagażniku(który ma tam swoją wnękę a ja mam ładną maskownicę dla niego ale muszę wyrzeźbić mocowanie z jakiegos MDF czy blachy)

Biję się też jeszcze z myślami czy wstawiać oryginalną zmieniarkę czy ją olać (oryginalnie była w bagażniku nad kołem zapasowym ale tam mam butlę od gazu) i zrobić emulator (jednostka główna i tak ma jeszcze odtwarzacz CD). Raczej skłaniam sie ku emulatorowi. Ogólnie cała sprawe traktuję jako hobbystyczny projekcik i bez napinki pomału pcham to do przodu ale kiedy to pozamykam to nie wiem :)
 

2 godziny temu, DETT napisał:

A na marginesie, to ów "chłopak z kreski" ma teraz Legacy 2 GT-B na sprzedaż. Za niecałe 8k zł. Ino skrzynia AT uwalona i dyskusyjnie pomalowany (srebrny z czarnym dachem).

Widziałem dzisiaj tę furę i cierpię bo nie mam siana a przygarnąłbym jak swoje.:) Jeżeli ktoś będzie nad nim myślał to tylko polecę sprzedawcę bo jest uczciwy i dobrze mu z oczu patrzy (po udanych zakupach podesłał mi jeszcze parę pierdół, których nie zdążył wymontować i w ogóle przyjemnie się z nim robiło interesy).

5 godzin temu, irektob napisał:

z tego wynika że miał niestety...

No jakiegoś hurtowego źródła nie znam :D 

Edytowane przez kunu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe rzeczy się od Ciebie dowiaduję. McIntosh by Clarion. Mocne. :lol:

Z opornością też dziwna sprawa.

Radio nie byłoby dla mnie problemem, bo w ogóle nie słucham. ;)

 

A co do Bartka, to faktycznie równy gość. Legas 2 też mi się bardzo podoba, ale też nie mam wolnych środków na takie zabawy. Nawet miałbym problem przywlec go z drugiego końca Polski. Bo to fajna baza jest wg. mnie. Wpakować automat z europejskiego 2.2 i pomalować na >>>Cashmire Yellow Mica<<<. I wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DETT napisał:

A na marginesie, to ów "chłopak z kreski" ma teraz Legacy 2 GT-B na sprzedaż.

możecie zapodać jakiegoś linka do gościa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu. Jak mówiłem wleciał zawias Bilsteina z JDMa, poza tym wymienione tulejki w przednich wahaczach, przednie łączniki stabilizatora, płyn hamulcowy. Chłopaki nabili i odgrzybili też klimatyzację i wymienili filtr kabinowy. Zgodnie z obietnicą wrażenia tak na świeżo.
Okazało się, że mój Gacek stał sobie na tulejach podnoszących zawieszenie, fajne alu podkładki pod macphersony +2cm. A ja się dziwiłem, że to auto tak wysoko stoi :D Jak zamiast tego wleciały lekko obniżające sprężyny od GTB to czuję się jak w gokarcie. Auto prowadzi się rewelacyjnie! Bilsteiny okazały się bardzo cywilizowane i generalnie wciąż jest dość komfortowo ale auto skręca jak po sznurku. Prowadzenie stało się bardziej precyzyjne. Przejechałem dzisiaj ledwie kilkadziesiąt km, więc nie mam jakichś gruntownych wniosków ale bardzo zmniejszyło się wychylenie na zakrętach, jest fajne czucie drogi, ciężko mi to opisać, jak jest łata na asfalcie to czuję że jest ale nie mam uczucia że jadę taczką pokroju np. VW Jetty, który jest podobnie twardy ale ta twardość od razu się przenosi na karoserię. No zakochałem się na nowo w tym aucie:) Żeby nie było gołosłownie, zdjęcie poglądowe:)

WP_20170510_004.jpg

Edytowane przez kunu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda na jakoś przesadnie zglebionego. Rzekłbym że stance jest normalny. Wychyły nadwozia były (i w sumie nadal są) tym co mnie bardzo zastanawia w moim egzemplarzu. Na pneumatyce jest bardzo wygodnie, ale wrażenia są dość sprzeczne - auto kładzie się niemiłosiernie na boki, ale prowadzi się dobrze. Ja będę miał porównanie jak przejdę z Air-Suspension (jak już wysiądzie) na sprężynowe.

A te amory Bilstein można kupić w Polsce jako nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wysokość jest bardzo rozsądna, bez strachu o jakieś progi itd. Ale przedtem było tak wysoko, że na płaskim po prostu mogłem po niego wleźć żeby np. odkręcić filtr. Teraz jest tak jak powinno być ale wrażenie jest ze siedzisz ma glebie:) W Polsce tych Bilsteinów nie widziałem ale w Niemczech czy UK jak najbardziej. Wychodziło za nie jakieś 600funtów chyba ale bez sprężyn. Z innej beczki.

Czy jest na forum ktoś z radiem Mcintosha? Chciałbym dopytać o jedną pierdółkę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kunu napisał:

W Polsce tych Bilsteinów nie widziałem ale w Niemczech czy UK jak najbardziej. Wychodziło za nie jakieś 600funtów chyba ale bez sprężyn.

Sam sobie (i Tobie też) odpowiem. Są. W Inter-Cars'ie. Przednie po ok. 650,- szt, tylne po 490,-. Same amory rzecz jasna. Dedykowane do kombi. Mają też gwint Bilstein B14 za ~4,5k zł za komplet. :lol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I oto stał się cud i na Alle pojawiła się ramka 2 din do Gacka. Pół roku poszukiwań i nagle jak gdyby nigdy nic wyskakuje. Jak czegoś szukasz tyle czasu to aż się nie chce wierzyć jak się już trafi. Zarządziłem więc pospolite ruszenie w postaci przyjaciela i brata i przystąpiliśmy do pierwszego etapu operacji "Mcintosh". Tzn. Montaż decka, wzmacniacza i kompletne okablowanie od zera. Cały weekend dla dwóch chłopa i trzeciego doskakującego. No ale wszystko jest naprawdę pro. Kable głośnikowe 2mmkw. zasilanie wzmaka z akumulatora, sygnałowy położony inną ścieżką niż zasilanie, bezpieczniki, wtyki, peszele itd.

Drugi etap był wczoraj tj. zabudowa suba w bok bagażnika. Wytłumiona zamknięta skrzynia ok 4-5 litrów, więcej nie zmieściłem a chcę żeby to wyglądało jak oryginał, który w ogóle nie ma skrzyni tylko pustą wnękę z blachy. Zdjęcie jeszcze wrzucę.

Do zrobienia został etap trzeci czyli głośniki i wytłumienie drzwi. Niestety wciąż czekam na regenerację zawieszeń i zaczynam się wkurzać:/. Ogólnie już teraz na starych papierzakach zestaw gra zaskakująco fajnie. Ostateczne wrażenia po etapie trzecim ale na razie jest bardzo obiecująco. Okazuje się że jednak fabryki Subaru opuszczały auta, które miały dobre nagłośnienie;)

WP_20170617_001.jpg

WP_20170617_004.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-"AWHEEE, HWEEE,AA!!"

-"Co? Boba Fett? Gdzie?!"

:lol:

 

Gratulacje, że się doczekałeś. Zawsze tak jest z szukaniem cukierków. Niema, niema, niema, BACH - jest.

Ciekawi mnie koncept subwoofera w bagażniku. Będzie tam gdzie oryginalny, we wnęce po lewej stronie?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No juz tam jest. Mam oryginalną maskownicę, więc jest low profile;) Niestety nie miałem oryginalnego mocowania do tej wnęki, więc zrobiłem z MDFu razem ze skrzynią. Jutro wrzucę zdjęcie. Co do ramki 2din to faktycznie spadla z nieba bo rzeźbiona hybryda jdm rhd 2din i eu 1din trochę nie wyszła...:/

btw. Tę ramkę to kupiłem dosłownie kilka minut po tym jak odebrałem wiadomość z vinem od Ciebie. Nie zadzwoniłem do Aso jednak ale chyba przyniósł mi szczęście bo wyrwałem ramkę za 30zł;)

oto i obiecane zdjęcie suba plus radio nocą.

Jak widać odcień i faktura tapicerki trochę inne są na tej maskownicy ale w bagażniku to w sumie mnie nie rusza ;)

WP_20170617_011.jpg

WP_20170618_003.jpg

Edytowane przez kunu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu... Ono się podświetla na zielono! Myślałem, że przyciski są podświetlone na niebiesko, jak wyświetlacz. Swoją drogą trochę niekonsekwentnie.

Gdybym wiedział, że to tak ładnie się komponuje po ciemku to pewnie już bym miał taki deck upolowany. A tak muszę dopiero wyczyścić karabin i rozłożyć przynęty. :lol:

 

A co do bagażnika - wygląda raczej jakby to boczek był z innej parafii, bo maskownica zdaje się pasować do podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam deck Ci nic nie da, nie ma własnego wzmacniacza, musi być razem ze wzmakiem zewnętrznym czyli musisz od nowa zrobić instalację do głośników i zasilanie ;) najlepiej wyrwać cały zestaw z głośnikami bo mają 8 omów a sub 4. Końcówki mocy wprawdzie ogarną standardowe 4 omowe woofery ale wtedy musisz lutować opornik, żeby ustawić gain suba bo bez tego prawie nie gra w takiej konfiguracji. Uff wykład się zrobił ale wierz mi, rozkminiam to od kilku miesięcy;) Gra i wygląda to fajnie ale dużo łatwiej byłoby zrobić jakieś aftermarketowe audio. Chociaż nie żałuję, dla mnie to weekendowe hobby i mam z tego radochę;)

w tym bagażniku to każdy kawałek jakoś inaczej wypłowiał i tak wyszło ale ta maskownica na żywo wyraźnie odstaje od reszty ;)

Edytowane przez kunu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kunu napisał:

Sam deck Ci nic nie da, nie ma własnego wzmacniacza

Tzn. że ma tylko wyjścia Low-Output? Czyli można do niego podłączyć dowolny wzmak? Jakie ma fizyczne wyprowadzenia z tyłu? Pewnie jakaś koślawa, unikatowa wtyczka płaska z kilkunastoma pinami a'la IL-AG5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, DETT napisał:

Tzn. że ma tylko wyjścia Low-Output? Czyli można do niego podłączyć dowolny wzmak? Jakie ma fizyczne wyprowadzenia z tyłu? Pewnie jakaś koślawa, unikatowa wtyczka płaska z kilkunastoma pinami a'la IL-AG5...

https://jeremy.geek.nz/2010/06/17/mcintosh-ef-1080i-information/

wyjście na wzmaka to takie okrągłe 13 pinowe, bardzo stare zmieniarki takie miały, standardowych wtyków do połączenia wzmaka nie ma ale podobno da się wyrzeźbić kabel który zadziała. Oprócz tego antena, kostka standard subaru (ale tylko do zasilania, głośniki nie zagrają) i dwa różne gniazda pod zmieniarkę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że znalazłeś taki szczegółowy opis. Całkiem zaawansowane to jest, skoro są osobne wersje dla sedana i wagona. No i te wartości mocy w RMS - realne 38W powinno wydmuchać szyby. :)

 

Mega bajer, czekam na opis wrażeń akustycznych. Ale nic nie poradzę, że wizualnie mi się nie podoba. Chyba przez te srebrne paski po bokach, jakby wstawiono tam coś żeby uzupełnić pustą przestrzeń.

Sam mam zamiar zastąpić moje OEM radio takim:

nengun-598563-00-subaru-legacy_bh_series

W wersjach EU było na kasety MC, w Japonii rzecz jasna dyski MD. W większości JDM'owych broszur BE/BH ten model występuje jako jednostka "bazowa". Użytkowo wydaje mi się nawet mniej funkcjonalne od tego co mam, bo nie widać żadnych kontrolek zmieniarki.

 

Ten Kenwood też jest nawet-nawet:

IMG_2344.jpg

Sądzę, że to też jakaś katalogowa opcja, bo przyciski są niemal identyczne jak w tym moim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To drugie jest piękne:) To pierwsze trochę mniej :D Nie mniej Mcintosh oprócz wyglądu ma bardzo ważną zaletę. To jakościowo naprawdę dobry sprzęt i nawet na dziadowskich głośnikach dźwięk to przepaść w stosunku do seryjnego radia i pewnie każdego innego bez osobnego wzmacniacza.
Co do głośników to dostałem wczoraj info że nie ma narazie zawieszeń do głośników Maka, więc kupuję nowe. Jestem prawie zdecydowany na zestaw odseparowany na Simpleksie Proa. Czekam tylko na pewien przelew i zamawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.06.2017 o 20:25, DETT napisał:

Fajnie, że znalazłeś taki szczegółowy opis. Całkiem zaawansowane to jest, skoro są osobne wersje dla sedana i wagona. No i te wartości mocy w RMS - realne 38W powinno wydmuchać szyby. :)

 

Mega bajer, czekam na opis wrażeń akustycznych. Ale nic nie poradzę, że wizualnie mi się nie podoba. Chyba przez te srebrne paski po bokach, jakby wstawiono tam coś żeby uzupełnić pustą przestrzeń.

Sam mam zamiar zastąpić moje OEM radio takim:

nengun-598563-00-subaru-legacy_bh_series

W wersjach EU było na kasety MC, w Japonii rzecz jasna dyski MD. W większości JDM'owych broszur BE/BH ten model występuje jako jednostka "bazowa". Użytkowo wydaje mi się nawet mniej funkcjonalne od tego co mam, bo nie widać żadnych kontrolek zmieniarki.

 

Ten Kenwood też jest nawet-nawet:

IMG_2344.jpg

Sądzę, że to też jakaś katalogowa opcja, bo przyciski są niemal identyczne jak w tym moim.

Kolego pytanie mam czy takie radio podejdzie do outbacka 2gen. Zamiast ori radia bez rzeźby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...