Skocz do zawartości

wtyczki do automatycznej skrzyni


mtal

Rekomendowane odpowiedzi

mtal, jeśli poważnie myślisz o wymianie automatycznej skrzyni na manualną, bądź świadom tego, że czeka cię wymiana znacznej części elektroniki i wiązek w silniku. Nie wiem, czy taka robota w ogóle się opłaca :roll:

 

A nie sądzę, żeby za wysokie spalanie odpowiedzialna była OBECNOŚĆ w samochodzie automatycznej skrzyni biegów. Imprezy w automacie powinny palić mniej od manualnych, z uwagi na mniejsze straty w napędzie. Moja 1.8 automat nie spaliła nigdy więcej niż 10 l/ 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli skrzynia nie jest uszkodzona, to bym jej nie wymienial. Ja tez bylem przeciwnikiem automatu, ale teraz chce tylko automat. To duza wygoda, brak zuzywajacego sie sprzegla i naped AWD sterowany elektronicznie dzialajacy moim zdaniem lepiej niz mechaniczny. Warunkiem jest dobra regulacja silnika i skrzyni oraz regularna wymiana plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej bo np. szybciej reaguje, na wstecznym i w pozycji 1 masz standardowo blokade miedzyosiowa, tak samo gdy wcisniesz gaz do oporu. Naped jest przenoszony bez przerwy co jest plusem na sliskim czy w terenie. Ogolnie im nowszy model tym lepiej oprogramowana skrzynia automatyczna. Minusem sa nieuniknione straty mocy, dlatego automat do rajdowek sie nie nadaje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie straty mocy 1.8 to silnik slaby a w automacie to muł, a poza tym już naprawiałem swojego automata i jesli bym chciał kupic pewne czyli nowe czesci zamienne to musiałbym wyłożyć 1700zł a za komplet ze skrzynia manualna zaplaciłem troche wiecej niż połowe z tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bergen mysle jak najpowazniej bo jestem w trakcie i nie zamierzam wymieniac zadnej wiązki elektronicznej. Co do spalania to nie zgadzam sie z toba automat zawsze spali wiecej jak mi sie uda to sie pochwale

 

mtal, możesz to, co napisałeś, odnośnie wiązki i spalania, jakoś uzasadnić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha i do kolegi bergena odpowiadam napisales mi ze musze wymieniac jakies wiazki zwiazane z elektronika na co ja ci odpowiedzialem ze zadnej wiazki nie bede wymienial z manualnej skrzyni wychodza tylko cztery przewody dwa odpowiedzialne za wsteczny i dwa to zwarcie gdy auto masz na luzie. w automacie dwie wtyczki jedna 12 przewodow druga 13 po prostu je odlaczam i mostkuje dwa przewody do rozrusznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bergen mysle jak najpowazniej bo jestem w trakcie i nie zamierzam wymieniac zadnej wiązki elektronicznej. Co do spalania to nie zgadzam sie z toba automat zawsze spali wiecej jak mi sie uda to sie pochwale

 

mtal, możesz to, co napisałeś, odnośnie wiązki i spalania, jakoś uzasadnić ?

 

Automat spali więcej gdyż:

 

- pierwsze primo: ma mniej biegów, czyli gorzej rozporządza dostępnym na wale momentem obrotowym

- drugie primo :D : jest cięższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w takim razie w specyfikacji technicznej np. Imprezy 2.0 stoi jak byk, że automat spala mniej niż manual :?:

 

 

Wskazówka: Subaru's AT's electronically controlled torque distribution helps to compensate for the car’s weight distribution and resultant smaller effective rolling diameter of the front tires.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest wyjasnienie: http://209.85.135.104/search?q=cache:-p ... clnk&cd=40

Shift Lock, ktory jest tez w moim aucie, blokuje drazek zmiany biegow w automacie tak, ze zmiana polozenia drazka z P na inny zakres czy tez z D na R i odwrotnie, jest mozliwa tylko przy wlaczonym zaplonie i nacisnietym pedale hamulca. To poprostu zabezpieczenie skrzyni przed bezmyslnymi kierowcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...