mtal Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 poszukuje objasnienia, schematu elektrycznego, identyfikacji poszczególnych styków od wtyczek w automatycznej skrzyni biegów 4eat subaru impreza 1.8 1994 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 W tym temacie podalem linka do opisu sutomatu lacznie z procedurami, kodami i wtyczkami: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=108895 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 mtal, jeśli poważnie myślisz o wymianie automatycznej skrzyni na manualną, bądź świadom tego, że czeka cię wymiana znacznej części elektroniki i wiązek w silniku. Nie wiem, czy taka robota w ogóle się opłaca :roll: A nie sądzę, żeby za wysokie spalanie odpowiedzialna była OBECNOŚĆ w samochodzie automatycznej skrzyni biegów. Imprezy w automacie powinny palić mniej od manualnych, z uwagi na mniejsze straty w napędzie. Moja 1.8 automat nie spaliła nigdy więcej niż 10 l/ 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Jesli skrzynia nie jest uszkodzona, to bym jej nie wymienial. Ja tez bylem przeciwnikiem automatu, ale teraz chce tylko automat. To duza wygoda, brak zuzywajacego sie sprzegla i naped AWD sterowany elektronicznie dzialajacy moim zdaniem lepiej niz mechaniczny. Warunkiem jest dobra regulacja silnika i skrzyni oraz regularna wymiana plynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 bergen mysle jak najpowazniej bo jestem w trakcie i nie zamierzam wymieniac zadnej wiązki elektronicznej. Co do spalania to nie zgadzam sie z toba automat zawsze spali wiecej jak mi sie uda to sie pochwale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vibowit Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 naped AWD sterowany elektronicznie dzialajacy moim zdaniem lepiej niz mechaniczny. Możesz to jakoś rozwinąć? Dlaczego lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Lepiej bo np. szybciej reaguje, na wstecznym i w pozycji 1 masz standardowo blokade miedzyosiowa, tak samo gdy wcisniesz gaz do oporu. Naped jest przenoszony bez przerwy co jest plusem na sliskim czy w terenie. Ogolnie im nowszy model tym lepiej oprogramowana skrzynia automatyczna. Minusem sa nieuniknione straty mocy, dlatego automat do rajdowek sie nie nadaje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 wlasnie straty mocy 1.8 to silnik slaby a w automacie to muł, a poza tym już naprawiałem swojego automata i jesli bym chciał kupic pewne czyli nowe czesci zamienne to musiałbym wyłożyć 1700zł a za komplet ze skrzynia manualna zaplaciłem troche wiecej niż połowe z tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 bergen mysle jak najpowazniej bo jestem w trakcie i nie zamierzam wymieniac zadnej wiązki elektronicznej. Co do spalania to nie zgadzam sie z toba automat zawsze spali wiecej jak mi sie uda to sie pochwale mtal, możesz to, co napisałeś, odnośnie wiązki i spalania, jakoś uzasadnić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Włoży manualną z wiskozą i będzie jeździł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Ale koni mu od tego nie przybędzie :roll: Sam jestem ciekaw rezultatów... np. co mtal zrobi z shift lockiem, zapłonem i tymi wszystkimi sprzęgami z komputerem wtryskowym i ABSem o których mowa w manualach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 kolego bergen mozesz mi odpowiedziec co to jest shift lock? w abs nie musze ingerowac bo po co? w komputer rowniez z reszta juz sobie poradzilem jutro odpalam bo nie mam rozrusznika pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 aha i do kolegi bergena odpowiadam napisales mi ze musze wymieniac jakies wiazki zwiazane z elektronika na co ja ci odpowiedzialem ze zadnej wiazki nie bede wymienial z manualnej skrzyni wychodza tylko cztery przewody dwa odpowiedzialne za wsteczny i dwa to zwarcie gdy auto masz na luzie. w automacie dwie wtyczki jedna 12 przewodow druga 13 po prostu je odlaczam i mostkuje dwa przewody do rozrusznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 bergen mysle jak najpowazniej bo jestem w trakcie i nie zamierzam wymieniac zadnej wiązki elektronicznej. Co do spalania to nie zgadzam sie z toba automat zawsze spali wiecej jak mi sie uda to sie pochwale mtal, możesz to, co napisałeś, odnośnie wiązki i spalania, jakoś uzasadnić ? Automat spali więcej gdyż: - pierwsze primo: ma mniej biegów, czyli gorzej rozporządza dostępnym na wale momentem obrotowym - drugie primo : jest cięższy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 To dlaczego w takim razie w specyfikacji technicznej np. Imprezy 2.0 stoi jak byk, że automat spala mniej niż manual :?: Wskazówka: Subaru's AT's electronically controlled torque distribution helps to compensate for the car’s weight distribution and resultant smaller effective rolling diameter of the front tires. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Spieszę z odpowiedzią - bo w spokojnej jeździe miejskiej wrzuca czwórkę przy 60km/h a biegi zmienia przy 3.000rpm (zgaduję - u mnie w Legacy H6 biegi zmienia przy 2.000 rpm i piątkę wrzuca przy 50km/h). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 no jezeli mój manual bedzie palil wiecej niz automat to bedzie musial palic srednio 16 litrow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 i dalej nie wiem za co jest odpowiedzialny shift lock Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Tu jest wyjasnienie: http://209.85.135.104/search?q=cache:-p ... clnk&cd=40 Shift Lock, ktory jest tez w moim aucie, blokuje drazek zmiany biegow w automacie tak, ze zmiana polozenia drazka z P na inny zakres czy tez z D na R i odwrotnie, jest mozliwa tylko przy wlaczonym zaplonie i nacisnietym pedale hamulca. To poprostu zabezpieczenie skrzyni przed bezmyslnymi kierowcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 18 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 a wiec niech mi kolea bergen odpowie jaki to ma wplyw na zamiane skrzyni dzieki Legacy96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Nie sądzę aby system shift lock miał jakikolwiek wpływ na fakt zamiany skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 18 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 to dlaczego piszesz ze jestes ciekaw co zrobie z shift lockiem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 wydaje mi sie ze wszystko dziala ok najwieksze problemy mialem z odpowiednim zamontowaniem łap skrzyni bo buda do automata ma inne mocowania dzieki wszystkim za podpowiedzi i rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Ha ! czyli nie miałem racji. A wydawałoby się, po lekturze schematu elektrycznego, że to wymiana skrzyni to rzeźba w kupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtal Opublikowano 20 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 kolego bergen to dorobienie lap to nic w porownaniu z przyjemnoscia jaka daje skrzynka manualna, roznica ogromna tobie tez proponuje taki zabieg bo w automacie to auto nie jezdzi pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi