Skocz do zawartości

Pozostawienie auta długi czas bez użytku.


Rekomendowane odpowiedzi

Chciał bym się dowiedzieć o instrukcje  w przypadku nie użytkowania samochodu przez okres np. 2 tygodni . 

Teorie mechaniczną znam chodzi wyłącznie o elektrykę .

Obawiam się ze akumulator nie wytrzyma takiego okresu w zimowej aurze (auto będzie przebywać w garażu wolno stojącym nie ogrzewanym ) .

Teoretycznie  wszystkie nastawy i kodowanie znajdują się w pamięci stałej ecu ale obawiam się o ISSR oraz alarm fabryczny . 

Czy ISSR lub alarm ma swoją baterie awaryjną które może ulec rozładowaniu ?

Czy radio posiada kod odblokowania ?

 

Najprościej ujmując czy auto po naprawach blacharskich (które wymaga odpięcia akumulatora ) wymaga jakieś interwencji w związku z długim okresem braku zasilania ?

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Po odpięciu akumulatora nie ma konieczności, może poza programowaniem stacji radiowych i szyb wykonywania dodatkowych zabiegów.  ;) 

 

Radio nie posiada kodu!

 

W przypadku, gdy samochód znajduje się w miejscu występowania zasięgu sieci komórkowej to przez okres 2tyg sprawny akumulator nie rozładuje się na skutek poboru prądu przez ISR.

Natomiast sytuacja ta może nie mieć pokrycia w przypadku ograniczonego zasięgu sieci komórkowej (np. garaż podziemny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Wczoraj padł mi akumulator, nie wiedziałem że  oświetlenie wnętrza nie gaśnie po zamknięciu samochodu i stał tak prawie dwa dni, nic nie działało, auto otworzyłem z kluczyka ale aby odpalić musiałem podłączyć akumulator przewodami do innego samochodu i za trzecim razem odpalił. Niestety mam teraz dyskotekę na desce rozdzielczej. Przejechałem się parę kilometrów ale nic nie zgasło więc wydaje mi się że czeka mnie więcej przyjemności niż tylko programowanie stacji radiowych. Po uruchomieniu silnika pojawia się napis Check Engine a potem Check Owner's Manual ale zaraz gasną, świeci się natomiast kontrolki: check engine,  wspomagania ruszania na wzniesieniu i miga kontrolka tempomatu oraz kontrolka. Zmiany trybów skrzyni i inne funkcje jak x-mode nie działają. Nowy Forester XT Platinum,  kupiony w lutym w salonie. Co mam robić. Podjechał bym do ASO ale jestem za granicą i chciałem na początku spytać na forum. Czy to wina słabego akumulatora i wymiana lub naładowanie  prostownikiem  pomoże, czy trzeba będzie podłączyć komputer aby sprawdzić błędy czy też wystarczy pojeździć więcej i wszystko zgaśnie?

Problem rozwiązany. Doładowanie akumulatora prostownikiem pomogło. Może mój przypadek komuś pomoże i nie będzie panikował gdy będzie miał dyskotekę z kontrolek.

Edytowane przez antares
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...