cougar94 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Jestem posiadaczką imprezy 1.6 AWD z 1999 roku. Jakiś czas temu zaczęły się problemy, w przedziale prędkości od prawie 90km/h do ok. 120km/h trzęsie budą (nie jest to wina zawieszenia/krzywych felg etc). Na zimnym falujące obroty, jak się rozgrzeje gaśnie i nie chce już odpalić. Wymieniłam świece i kable (w gniazdach świec olej - to może być oznaka zużytych uszczelek pokrywy zaworów), wyczyściłam krokowiec. Po wymianie niestety nic się nie zmieniło, obroty nadal (choć jakby troszkę lżej) falują, a po jakimś czasie gaśnie i nie dalej odpala. Co się dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Za utrzymanie obrotów na "luzie" odpowiada silniczek krokowy, ale do jego poprawnej pracy potrzebne są prawidłowe odczyty czujników: temperatury silnika, sondy lambda, przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Podobne objawy może też dawać nieszczelność w układzie dolotowym i zasysanie "lewego powietrza". Problem z odpaleniem ciepłego silnika może być skutkiem uszkodzenia czujnika położenia wału. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 1.6 w tych latach nie dotykalem, ale zawory pewnie regulowane mechanicznie. Ktos to robil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cougar94 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 zamówiłam już czujnik położenia wału, oby wymiana pomogła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igoolo Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Miałem wanne z silnikem 1,6 (pancerny ). W tym silniku nie ma przepławki tylko MPA-sensor wyczyść go np. alkoholem w spreyu IPA. A jesli nic to nie da to jazda do warsztatu do którego masz zaufanie i regulacja zaworów. Regulacja jest na śrubkach więc nie jest to czarna magia dla prawdziwego mechanika. A i jeśli musisz ciąć koszta to zamiast nowych uszczelek pod dekle zaworów, świece i śruby dobry silikon wysokotemperaturowy, wyczyszczone stare uszczelki, dekle i będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cougar94 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Po wymianie czujnika obroty się uspokoiły, auto odpala bez problemu i jeździ. Nie ustąpiły jednak turbulencje o których wspominałam wcześniej. Załamka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igoolo Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Rozpędź autko do 120 km/h, wrzuć na luz i tocz się. Jeśli nadal będzie telepało budą to trzeba sprawdzić półosie, wał nap. lub poduchy silnika i skrzyni. Ja miałem telepanie przy porzedniej i obecnej subarynie podczas hamowani w okolicach 90-80 km/h. Nie są to tarcze więc tttm ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się