Skocz do zawartości

Check Engine kod błędu p1507


shake

Rekomendowane odpowiedzi

A więc pacjent Impreza 2.0 GX 125KM. zapala się check przy hamowaniu silnikiem kilka km i gaśnie po którymś tam odpaleniu auta po czym znów po kilku, kilkudziesięciu kilometrach się zapala, towarzyszy temu chwilowy spadek obrotów praktycznie do granicy zgaśniecia silnika (ale nie gaśnie) Podpięcie do kompa i wywala błąd p1507.

Szperam po necie i niby czujnik biegu jałowego, kupuje nowy, wymieniam i zero rezultatu... Myję silniczek krokowy check od razu gaśnie - myślę sukces :D niestety kilka km i znów check i to samo więc myję przepustnicę check gaśnie na odpalonym aucie i znów podjarany jade na jazde próbną, kilka kilometrów i znów zapala się check, żeby było śmieszniej tym razem obroty podnoszą się do 2000 i powoli spadają. Ktoś ma jakis pomysł? Bo nie chcę wymienić połowy auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź miernikiem nowy i stary czujnik czy faktycznie stary był uszkodzony a może masz dwa wadliwe, może w skrzyni juz tam podtarte cięgno tak, że nie dociska odpowiednio tego pipaka w czujniku :D więc sprawdź poprostu czy bez odpalania jaki sygnał idzie z czujnika przy wrzuconym biegu a jaki na luzie, jak obwód się zamyka i otwiera to szukaj dalej w instalacji, jeśli nie ma różnicy będziesz miał odpowiedź... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie to bardzo trudna sprawa bez odpowiedniego sterowania zewnętrznego, bo jeśli przejeżdzasz jakiś odcinek i silnik krokowy się przytnie to może wtedy łapać "byka" skoro po umyciu teraz obroty spadają Ci bardzo powoli tzn, że się nie domyka, pod tym błędem praktycznie masz tylko te dwie rzeczy, ja bym wymienił krokowy i tyle;) wg książki kod wygląda tak P1507 Idle Control System Malfunction (Fail Safe)

Edytowane przez AlexClyde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OEM 22650AA182 ej205  ok 220 euro ;) najpierw polecam dobrze obadać wszystko dopiero później cokolwiek kupować, używki są tanie, ale może być inny problem, podstawa to ktoś kto posiada generator do silników krokowych, aby sprawdzić jego pracę, sprawdzić sygnały z komputera, jedne silniki są sterowane 5V inne 12V, na odległość nie powiem Ci jak to wszystko obadać bo coś popalisz i wtedy sie narobi:P w każdym razie jest to zawór biegu jałowego po części odpowiada za ssanie ale przedewszystkim za zbijanie obrotów i trzymanie wolnych obrotów w normie, sygnały ECU dostaje od czujnika biegu jałowego, sondy lambda... wróżenie z fusów, tanim kosztem możesz zaryzykowąć "sprawną" używkę, ale gwarancji nie masz żadnej czy pomoże bez odpowiedniej diagnozy;)

Edytowane przez AlexClyde
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum.Przez ostatnie,przynajmniej 4 lata,rozbudował się na ten i podobny temat długi wątek.Sam kiedys tak miałem i wszelkie działania jakie juz opisałeś nie za bardzo pomogły albo pomogło doraźnie.Do tego auto dużo paliło aż w pewnej chwili wszsytko zniknęło samoistnie.Przynajmniej w przypadku mojej imprezy tak było.Jak auto się rozjeździło (wczesniej długo stała)to probem zniknął chociaż CEL z tym błędem czasem sie pojawia.Po założeniu LPG już mu nic nie przeszkadza ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info dla potomnych, pomogło przeczyszczenie zaworka za przepustnicą, widocznie nie domykał do końca. U mnie pomogło może i komuś w przyszłości tak się zdarzy więc ma kolejną opcję do sprawdzenia. Dziękuję za zainteresowanie tematem, każda wskazówka cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...