kiedro Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Cześć wszystkim, Chciał bym u siebie połączyć światła drogowe z halogenami. Chodzi mi o to żeby podczas włączania długich włączały się jednocześnie halogeny. Oczywiście w drugą stronę to nie ma działać, czyli jak włączałbym halogeny to nie ma to powodować zapalania się świateł mijania. Wie ktoś jak trzeba przerobić instalację? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svavo Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Mam takie podejrzenie, że wystarczy dodać przekaźnik załączający halogeny sterowany przełącznikiem świateł długich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiedro Opublikowano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Nie znam się kompletnie na elektryce dlatego pytam Jak ten przekaźnik powinien być podpięty? Instalację trzeba jakoś mocno przerabiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svavo Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Ty się nie znasz i jak się nie znam, ale teoria jest prosta . Ogarnięty elektryk da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiedro Opublikowano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) No właśnie boję się trochę tych 'ogarniętych fachowców' Z resztą słyszałem już teorię, że wystarczy kabelek poprowadzić od długich do halogenów także wolę popytać Edytowane 29 Września 2016 przez kiedro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) By to było zgodne z przepisami, przełącznik świateł drogowych może zapalać tylko drogowe, ale gasić musi też "halogeny" jeśli są to światła dalekosiężne. W praktyce przekaźnik halogenów powinien być sterowany syganalem ze świateł drogowych, a jeśli chcemy dodatkowy wyłącznik halogenów (żeby świecić samymi fabrycznymi drogowymi) to przerywać on może ten sygnał od drogowych do przekaźnika halogenów. To jest jednak dodatkowa robota, ciągniecie kabli przez gródź - można z tego zrezygnować i mieć zawsze wszystkie drogowe (fabryka i dodatkowe) sterowane dźwigienką przy kierownicy. Tak na szosę. Do rajdów może być inaczej, ale pamiętaj, że niezgodne z przepisami lampy muszą być zasłoniete na szosie. Świateł drogowych może być w osobowce 4 (2 fabryczne i 2 dodatkowe), lecz jest ograniczenie maksymalnej światłości. W Polsce niższe niż w innych krajach. W praktyce suma liczb cechowania czterech lamp powinna nie przekroczyć 75 zaś w EU 100. Liczba cechowania jest podana koło kodu homologacji na kloszu lampy. Jak wymyślę takie rozwiązanie w XT, by nie zakłócać dopływu powietrza do intercoolera, to od razu montuję. Edytowane 29 Września 2016 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Jak wymyślę takie rozwiązanie w XT, by nie zakłócać dopływu powietrza do intercoolera, to od razu montuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Cześć, kup przekaźnik z kostką, gniazdo bezpiecznika na przewodzie, trochę przewodu i napisz na PW to się pod blokiem ogarnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się