Skocz do zawartości

jednak subaru się psuje , tym razem abs w legacy II


Henryk82

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie  walnięty abs bo jak dojeżdżam do skrzyżowania hamując to gdzieś tak od 20km w dół załącza mi się pompa abs. Wyszukałem w wcześniejszych postach że to wina wypiętego czujnika ale u mnie to nie możliwe (sprawdziłem wszystkie 4) są przykręcane a po odkręceniu nie chcą wyjść z piasty. po zdjęciu kół i tarcz  przemyłem je acetonem do czyszczenia tarcz hamulcowych i sprawdziłem czy gdzieś nie rozpięta wtyczka. Czyszczenie nie pomogło. Może to naprowadzi , od czasu do czasu zapala się kontrolka brake fluid pomimo że płyn jest w zbiorniczku i pomimo tego że był wymieniany jakieś 2 miesiące temu. Czy to wina samej pompy absu ?

Jak można sprawdzić poprawność działania pompy ewentualnie czy w tej  wersji można wymrugać błędy absu jak błędy silnika po zwarciu 2 kostek ? 

Ewentualnie najtańsza 3 opcja czy bez problemu mogę wyjąc bezpiecznik od absu by mnie nie denerwował , ale jakie mogą być skutki takiego działania i czy w zimę da rade hamować nie mając absu ?

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy w zimę da rade hamować nie mając absu ?

 

Weź pod uwagę, że ABS w stosunku do zimy jest bardzo młodym wynalazkiem.

No i rzecz podstawowa: ABS nie skraca drogi hamowania, ale pozwala na utrzymanie trakcji (kierowalności) auta.

 

Sumując: hamować się da, ale wymaga to deczka umiejętności.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mustangu mam napęd na tył a nie mam ani absu ani kontroli trakcji i jeżdżę z powodzeniem w (prawie) każdych warunkach. Po prostu trzeba znać auto i jego zachowanie, nie szarżować i dostosować jazdę do panujących warunków w jeszcze większym stopniu niż w samochodzie z systemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie  walnięty abs bo jak dojeżdżam do skrzyżowania hamując to gdzieś tak od 20km w dół załącza mi się pompa abs. Wyszukałem w wcześniejszych postach że to wina wypiętego czujnika ale u mnie to nie możliwe (sprawdziłem wszystkie 4) są przykręcane a po odkręceniu nie chcą wyjść z piasty. po zdjęciu kół i tarcz  przemyłem je acetonem do czyszczenia tarcz hamulcowych i sprawdziłem czy gdzieś nie rozpięta wtyczka. Czyszczenie nie pomogło. Może to naprowadzi , od czasu do czasu zapala się kontrolka brake fluid pomimo że płyn jest w zbiorniczku i pomimo tego że był wymieniany jakieś 2 miesiące temu. Czy to wina samej pompy absu ?

Jak można sprawdzić poprawność działania pompy ewentualnie czy w tej  wersji można wymrugać błędy absu jak błędy silnika po zwarciu 2 kostek ? 

Ewentualnie najtańsza 3 opcja czy bez problemu mogę wyjąc bezpiecznik od absu by mnie nie denerwował , ale jakie mogą być skutki takiego działania i czy w zimę da rade hamować nie mając absu ?

 

Twoje objawy niesprawności ABS , świadczą o jednym , nie masz nic uszkodzonego z elektroniki , czyli pompa, czujniki , tylko masz pękniety , zabrudzony , wieniec abs na przegubach , piastach  . Trzeba wziać komputer do ręki i sprawdzić predkości z poszególnych kół i jest wszystko jasne , trzeba to zrobić na wyprostowanych kołach i mieć pomiar z wszystkich kół , wychodzi to jak na dłoni które koło , diagnostyka prosta jak drut …. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...