Jump to content

Subaru Tribeca 3.0 prośba o podanie odczytów


renegat

Recommended Posts

Witam proszę o podanie wartości wskazywanych po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym,

MAP

MAF

Temperatury zasysanego powietrza

Temperatury cieczy

Temperatury zewnetrznej

TPS

RPM

LTFT Bank1 %

LTFT Bank2 %

STFT Bank1 %

STFT Bank2 %

oraz napięcia na sondach

Kąt wyprzedzania zapłonu

Wartość ładowania

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Edited by renegat
Link to comment
Share on other sites

Masz mega uboga mieszanke. Nic dziwnego ze wali bledami. Masz lpg? Szukaj lewego powietrza.

Edit:

Doczytalem jeszcze blad 1 wtrysku i solenoidu na pierwszym banku. Odpinales jakies wtyczki na glowicy od strony pasazera?

Edited by Soltys
Link to comment
Share on other sites

Wtyczek nie ruszalem, wiem ze ubogo ale sprawdzilem juz chyba wszystko i nie widzę zeby gdzies zasysal lewizne. Moze sa jakies szczegolne miejsca gdzie moze lapac lewe? Mam lpg. Odczyty robione akurat na pb ale moze sie mapy beny rozjechaly.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Mogło się rozjechać, aczkolwiek po jeździe na benie powinno wracać do normy. Dziwi mnie otwarty obwód wtryskiwacza, może coś nie tak z kompem lub wiązką LPG? Nie ma rozjazdu pomiędzy stronami, więc lewizna jest za przepływomierzem, raczej nie na styku kolektora z głowicą. Podciśnienie podłączone do reduktora czy może spadło?

Link to comment
Share on other sites

Podcisnienie podłączone. Po odpieciu aku na noc po uruchomieniu silnika korekty sa ok lecz im silnik cieplejszy tym korekty ida w gore. Teraz sa nizsze lecz jeszcze sporo za wysokie. najgorsze jest w tym to ze nie widze miejsca gdzie zasysa lewe. Czym najbezpieczniej psikać zeby wykryc tą nieszczelność?post-22609-1466345047,4784_thumb.pngpost-22609-1466345052,8771_thumb.pngpost-22609-1466345058,396_thumb.pngpost-22609-1466345064,399_thumb.pngpost-22609-1466345073,3211_thumb.pngpost-22609-1466345077,2432_thumb.png

Na pb po zdjęciu klemy na noc, gazu nie włączałem pewnie było by gorzej. Do gazownika pojade jak na benie bedzie ok.

 

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

post-22609-1466448164,0568_thumb.jpg

 

Po 60 km od resetu ecu, temperatura silnika 95 stopni C. Zastanawiaja mnie jeszcze te korekty dlugoterminowe.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edited by renegat
Link to comment
Share on other sites

Soltys może jeszcze coś podpowiesz bo mądrze gadasz.

 

Pokazywala 2,9 wczoraj, dzisiaj ok 4

 

Zmywacza uzywasz do sprawdzania nieszczelnosci tak?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edited by renegat
Link to comment
Share on other sites

Tak, masz szybka transmisje wiec korekty dosc szybko sie zmieniaja. Psikaj po silniku i jednoczesnie patrz na skaner. Jesli silnik zaciagnie zmywacz przez dziure korekty zaczna wracac.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj krotkoterminowe 3% ale czasem wpadaly na minus. MAF 4,7. Jeszcze zaobserwowalem ze jakos niechetnie przyspiesza. Jakie parametry wybrac do podgladu i nagrac podczas jazdy zeby ktos cos podpowiedzial. Na androida mam obd car doctor, na windowsa freessm.

 

Dzisiaj znowu inaczej korekty wygladaja, jak wrzuce na D (automat) to są praktycznie krótkoterminowe na 0. Jak stoje na jałowym N to korekty lecą w górę. Czy ktoś się orientuje czy w H6 w tribece pod kolektorem są jeszcze jakieś miejsca gdzie moze być nieszczelność jakieś rurki podciśnienia tam są?post-22609-1466614313,0074_thumb.pngpost-22609-1466614318,8422_thumb.pngpost-22609-1466614323,7421_thumb.pngpost-22609-1466614329,2961_thumb.png

post-22609-1466528547,2786_thumb.jpg

post-22609-1466528551,7173_thumb.jpg

post-22609-1466528555,4684_thumb.jpg

post-22609-1466528559,0297_thumb.jpg

Edited by renegat
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Dokładnie nie odpowiem bo poskracełem i podokręcałem przewody cisnieniowe, wymienilem zaworek pcv, podokręcałem przewody wtryskiwaczy lpg, dokręciłem kolektory wydechowe noi zresetowałem ecu free ssm-em. Na wyższych obrotach korekty spadały, jak mu free ssm-em podniosłem obroty jałowego o 100 było ok.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Było ok tzn. jakie miałeś korekty na wolnych? Podnosząc RPM i jeśli korekty spadają to wskazuje na nieszczelność w dolocie. Robiłeś próbę z palnym sprayem dookoła dolotu?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Podcisnienie podłączone. Po odpieciu aku na noc po uruchomieniu silnika korekty sa ok lecz im silnik cieplejszy tym korekty ida w gore. Teraz sa nizsze lecz jeszcze sporo za wysokie. najgorsze jest w tym to ze nie widze miejsca gdzie zasysa lewe. Czym najbezpieczniej psikać zeby wykryc tą nieszczelność?attachicon.gifScreenshot_2016-06-19-15-28-34.pngattachicon.gifScreenshot_2016-06-19-15-29-15.pngattachicon.gifScreenshot_2016-06-19-15-29-39.pngattachicon.gifScreenshot_2016-06-19-15-29-58.pngattachicon.gifScreenshot_2016-06-19-15-30-11.pngattachicon.gifScreenshot_2016-06-19-15-30-26.png

Na pb po zdjęciu klemy na noc, gazu nie włączałem pewnie było by gorzej. Do gazownika pojade jak na benie bedzie ok.

 

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

attachicon.gifIMG_20160620_195442.jpg

 

Po 60 km od resetu ecu, temperatura silnika 95 stopni C. Zastanawiaja mnie jeszcze te korekty dlugoterminowe.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Ten ostatni screen to nie jest dobrze. Finalna dawka pliwa to to, co zmierzy przepływomierz zmodyfikowane o LTFT oraz STFT. Tak więc u Ciebie auto musi wzbogacać o wart równą LTFT plus STFT.

 

Przyczyny takiego stanu to wg prawdopodobieństwa:

 

- nieszczelność (dolot lub instalacja LPG, głównie podciśnienie)

- przepływomierz

- uboga mapa LPG (ale z tego co piszesz po resecie ECU na Pb też rosną)

- Lambda

- problem z układem wrryskowym benzyny? Tu mało prawdopodobne bo byłoby dobrze na LPG

 

Ale pewnie to już wiesz.

 

Szczelność do lotu w wolnossaku poza wspomnianą już metodą można sprawdzić cisnieniowo lub w próbie z dymem. Ale z tym doświadczeń nie mam.

 

 

Porównałbym odczyty MAFa z innym H6 - to da Ci pojęcie o jego sprawnosci. Jeśli będzie ok to jednak najbardziej prawdopodobny będzie przeciek powietrza za MAFem.

 

Sprawdziłeś dokładnie wężyk podciśnienia LPG na całym przebiegu - od reduktora, przez MAP LPG, do kolektora?

 

Aha, granicą tolerancji LTFT jest ok. 5 proc na plus lub minus.

 

Edit. Tak sobie jeszcze myślę o tym błędzie 1go wtryskiwacza - instalacja LPG podkłada sygnał idący do wtrysków i nim się steruje. Dlatego montujac instalacje trzeba ciąć i wpinać się w obwód kabli LPG. Może tam się problem zrobił - jakiś elektryczny? Dawno to LPG zakładane?

Edited by dr.elich
Link to comment
Share on other sites

Było ok tzn. jakie miałeś korekty na wolnych? Podnosząc RPM i jeśli korekty spadają to wskazuje na nieszczelność w dolocie. Robiłeś próbę z palnym sprayem dookoła dolotu?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Teraz mam krótkie w granicach -1,5 do +1,5 dlugie oscyluja w granicy 0 na jalowym.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Jak byly problemy to po podniesieniu jalowego były na zero.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Proby z palnym sprayem nie robiłem.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edited by renegat
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Było ok tzn. jakie miałeś korekty na wolnych? Podnosząc RPM i jeśli korekty spadają to wskazuje na nieszczelność w dolocie. Robiłeś próbę z palnym sprayem dookoła dolotu?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Teraz mam krótkie w granicach -1,5 do +1,5 dlugie oscyluja w granicy 0 na jalowym.

Jak długie masz w okolicy 0 na wolnych to ok, a jakie masz korekty jak dajesz silnikowi w palinik? Na Pb i LPG?

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...