Skocz do zawartości

Skooby Impreza WRX+ My'03


Michał Błażej Duda

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć gawiedzi!

 

W końcu ogarnąłem to co chciałem ogarnąć po zakupie samochodu i mogę z uśmiechem zaprezentować wam swoją Plejadę.

Trochę historii o miłości do marki i zakupie:

 

Jako małego dzieciaka zawsze fascynowały mnie ciekawe, niesztampowe auta, ale z moją historią nie będę zbyt oryginalny. Moja miłość do tego konkretnego modelu auta (jak większości forumowiczów zapewne) ma swoje korzenie w rajdach samochodowych, które "za młodu" namiętnie chłonąłem przez szklany ekran. Nie jestem w stanie dokładnie określić kiedy za cel obrałem sobie posiadanie Subaru, ale było to baaaardzo dawno temu w wieku ok. 15 lat. Przez długie lata wręcz chorowałem na widok każdej przejeżdżającej świnki, aż do teraz kiedy siedząc w samochodzie mogę z radości popukać w kierownicę udając perkusję i krzyknąć... "Kurnaaa to mojeeee! W końcu!".

 

Decyzja nadeszła rok temu kiedy to moja kochana żona stwierdziła, że nie może na mnie patrzeć jak mnie w dołku ściska i stwierdziła: "Nie czekaj, realizuj marzenia".

I tak przez okrągły rok poszukiwałem tego jedynego, odpowiedniego modelu. Po drodze było baaaardzo dużo egzemplarzy i przez rok byłem chyba w każdym zakątku Polski aby obejrzeć, przejechać się i zastanowić nad kupnem. Z modelu na model coś było wciąż nie tak - no ale nie oszukujmy się - ciężko jest kupić 13 letnie auto sportowe które stało pod kocem i nie ma wad. Na wady byłem przygotowany ale musiałby być one na tyle nieznaczące aby auto było w pełni sprawne. Dzięki ciągłym poszukiwaniom, z samochodu na samochód, pojawiło się sporo pewności siebie i sprecyzowania swoich potrzeb względem zakupu. A że potrzeby były duże a budżet nie tak wielki to potrzeba było cierpliwości i czasu.

//< Swoją drogą to powinienem dostać chyba jakiś dyplom od serwisów sprawdzających VIN za bycie regularnym klientem bo puściłem tam pieniądze które styknełyby na nowe opony :P >//

No, ale wracając do wątku, cierpliwość się opłaciła ponieważ w kwietniu b.r. odezwał się do mnie forumowicz SIP’u, iż zastanawia się nad sprzedażą swojego Skubiego.
Szybka akcja, chwyt za telefon, miła rozmowa, zdjęcia dobrze rokują, sprawdzamy co się da przed wyjazdem i następnego dnia w długą….  do Łodzi.

Dzwonię do kolegi że jestem na miejscu, ale okazuje się że niezbyt trafiłem – kolega twierdzi że podjedzie. Kilka bloków dalej słyszę charakterystyczny bulgocik. Kiedy samochód podjechał zrobił na mnie takie wrażenie, że byłem prawie pewny że go kupię jeżeli nie będzie miał żadnych ukrytych wad…. No i …. Chodziłem, szperałem, szturchałem i znalazłem tylko mało znaczące detale. Kolega uczciwie przyznał że „tu było coś malowane”, „tam kolega złapał lisa na zderzak”, „pod kocem go nie chowałem więc jeździł jak powinien” itp. Dostałem plik faktur dokumentujących serwis auta od czasu jak został sprowadzony ze Szwajcarii do Polski tak więc i przebieg się zgadza. Wszystko ok. No więc nieuchronnym było iż chwilę później stałem się dumnym posiadaczem swojego pierwszego, wymarzonego Subaru Impreza.

 

Historia auta:

Auto z rocznika 2003 w wersji europejskiej WRX, sprowadzone w 2010 r. ze Szwajcarii. Jestem 5. właścicielem w Polsce (Samochód często przechodził z rąk do rąk). Jako ciekawostka, jednym z właścicieli tego auta był Krzysztof Dzyr (Twórca akcji „STOP pijanym kierowcom”). Samochód z Krzysztofem na pokładzie pojawił się wielokrotnie na Youtube: m.in. LINK LINK LINK. Samochód sprawny i (ponoć) zawsze dobrze traktowany, regularnie schładzany i rozgrzewany, ale co najważniejsze udokumentowany pod względem serwisów.

  • Rocznik 2003 Blobeye
  • 87 tys. Przebiegu po sprowadzeniu ze Szwajcarii (pierwsza faktura serwisowa z 2010r. po wymianie płynów)
  • 142 tys. Aktualnego, potwierdzonego papierami przebiegu

 

Specyfikacja auta:

  • Silnik 2.0 T (EJ20) nie remapowany (chciałem kupić najbardziej seryjny motor jak się da), Uzbrojona w parę gadżetów seria.
  • Układ wydechowy BLITZ Nur Spec-R zbudowany na zamówienie (pięknie ryczy) z dedykowanym down’em i upp’em (muszę dobrać się głębiej żeby sprawdzić co dokładnie tam leży – uzupełnię nazwy z czasem).
  • Układ hamulcowy oryginalny WRX na klocku Ferodo przód/tył
  • Zawieszenie na sprężynach TEIN, lekko obniżone, ale w tym momencie niestety nie znam jego dokładnej specyfikacji, amortyzatory wydają się być seryjne.
  • Przedni stabilizator/rozpórka dolna i górna.
  • Pełny pakiet stylizacyjny od STI.
  • Felga wyczynowa Compomotive Motorsport TH3 17” odrestaurowana metodą systemową z zapiętymi Dunlop’ami Wintersport M2 205/50 (tak wiem, szkoda ich, ale chwilowo budżet się zmniejszył i zbieram na letnie wabaki, a jeździć trzeba).
  • Zegar ciśnienia doładowania Defi.
  • MBC Properfekt Manual Boost Controller.
  • Czerwoniutkie Hella Supertones.
  • Lakier: 18L | GRAPHITE BLACK-MET. Czarniutki a w słońcu mieni się przepięknie na złoto. Cud malina :)
  • Aluminowa płyta ochronna 3mm pod całym silnikiem.

 

Plany:

  • Czyścić, czyścić, czyścić. Lakier jest w pełni ogarnięty, z czasem może trzeba będzie wymienić przedni prawy fender bo jest tam małe wgniecenie, które mnie denerwuje ;). No i z czasem wejść do komory silnika ażeby wszystko doprowadzić do stanu „jak z fabryki”.
  • Serwisować, serwisować, serwisować. W niedalekiej przyszłości będzie trzeba wrzucić nowy rozrząd i filtry, ale to kosmetyka. Do wymiany niestety jest też przednia szyba, nadkruszona w roku od strony kierowcy. Prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości zajrzę głębiej do zawieszenia i wymienię co trzeba, choć nie mam w tym momencie sprecyzowanego „co włożę zamiast”.  Tematem dość pilnym na pewno jest wymiana ukł. hamulcowego bo po mocniejszym rozgrzaniu przy agresywniejszej jeździe zaczyna „bić” w kierownicę. Myślałem o włożeniu zestawu od STI ale po przeczytaniu na forum jaka jest przekładnia ceny w stosunku do zachodzących przy hamowaniu zmian odpuściłem sobie. Myślę że z uwagi iż nie jeżdżę nim torowo nie potrzebuję mocniejszych hamulców.  
  • Kupować, Kupować, kupować. Na pierwszy ogień lecą letnie oponki Zastanawiam się nad Bridgestone Potenza, Continental Conti Sport Contact albo Toyo Proxes (mile widziane porady :) ).  Chciałbym także wymienić konsolę zegara na niską konsolę z zegarami Defi – dzięki temu przeniósłbym ten samotny zegar ciśnienia doładowania i mógł dołożyć temperaturę i ciśnienie oleju). – Tu pytanie: Wiecie gdzie taką konsolę kupić? Nie mogę namierzyć w PL.
  • Grzebać, Grzebać, grzebać. Parę detali wymaga poprawienia. M.in. jeden Hella Supertone jest niesymetrycznie ułożony z uwagi na urwany zaczep. No i zderzak wisi od strony kierowcy trochę przy lampie – w najbliższym czasie poprawie.
  • Zrobić coś z audio. W samochodzie jeździ seryjny zestaw Subaru, a skoro jest 2din’owe gniazdo to zastanawiam się nad wymienieniem serii na coś z nawigacją/sys. głośnomówiącym. Nie jestem maniakiem agro-tuningu, więc nie będę Skubiego dociążał wzmacniaczami, filtrami, zabudowami i nie wiadomo czym jeszcze ale serię chętnie wymieniłbym na coś bardziej funkcjonalnego i milszego dla ucha (choć przy BLITZ’ie radia słuchać się nie chce ;) ). Ciekawym rozwiązaniem jakie znalazłem w sieci jest wmontowanie na stałe tabletu Nexus7, który wchodzi idealnie w dziurę po seryjnej jednostce. Pomyślę, pomyślę – może wdrożę w życie.
  • Z dużym skrzydłem z tyłu ciężko się w mieście manewruje więc pomyślę nad jakimiś czujnikami – przydały by się. EDIT: Zrobione. Moje życie stało się łatwiejsze dzięki zwyczajnemu *biiip*biip*biip dochodzącemu z bagażnika, a wszystko udało się upiąć do „seryjnego” wyglądu.
  • W planach mam renowację całego podwozia i zakonserwowanie go, ażeby służyło jeszcze długie lata.

 

No i to chyba tyle, będę update'ował zmiany na bieżąco :)
Do zabaczenia na drogach Wrocławia i Polski!

Wysokie 5!

post-25567-0-56172400-1465214818_thumb.jpg

post-25567-0-80210000-1465214820_thumb.jpg

post-25567-0-61019500-1465214822_thumb.jpg

post-25567-0-53261300-1465214824_thumb.jpg

post-25567-0-39973000-1465214826_thumb.jpg

post-25567-0-05542300-1465214828_thumb.jpg

post-25567-0-41155200-1465214831_thumb.jpg

post-25567-0-81588700-1465214835_thumb.jpg

post-25567-0-95299200-1465214841_thumb.jpg

post-25567-0-25933000-1465214843_thumb.jpg

post-25567-0-67722300-1465214844_thumb.jpg

post-25567-0-87941700-1465214845_thumb.jpg

post-25567-0-29941500-1465214847_thumb.jpg

post-25567-0-90521400-1465215758_thumb.jpg

post-25567-0-70816200-1465215760_thumb.jpg

Edytowane przez Michał Błażej Duda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny czarnuch! Zgadzam się, że ten lakier w słońcu wygląda jak 1M$.

Fajnie komponują się przednie lampy (sam się do tego przymierzam), ale felgi, mimo że wyczynowe, już nie koniecznie - no, ale są pancerne.

Popraw ten klakson, bo psuje cały wygląd. Zmieniłbym też kierę na coś mniejszego.

 

Pokaz jak wygląda pod maską ;).

Szerokości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne Imprezy mają w sobie to coś. Jest piękna, ale heleny troszkę jej nie pasują. No ale to rzecz gustu.

Bezawaryjnego użytkowania życzę. :)

 

PS. Mógłbyś zalinkować na PW odnośnie wmontowania tabletu? Bardzo mnie to zaciekawiło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Mógłbyś zalinkować na PW odnośnie wmontowania tabletu? Bardzo mnie to zaciekawiło. 

Proszę, bierzcie i korzystajcie. Na YT pod hasłem impreza+nexus znajdziecie tutoriale jak wszystko podłączyć.

https://www.youtube.com/watch?v=WA2wtB--BMM\

Edytowane przez Michał Błażej Duda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zmieniłbym też kierę na coś mniejszego.

myslalem o tym ale do użytku codziennego wolałbym jednak nie rezygnować z poduszki powietrznej ;) rozbijać się nie mam zamiaru, ale tak na wszelki wielki :)

 

 

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zmieniłbym też kierę na coś mniejszego.

myslalem o tym ale do użytku codziennego wolałbym jednak nie rezygnować z poduszki powietrznej ;) rozbijać się nie mam zamiaru, ale tak na wszelki wielki :)

 

 

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Bodajże od MY06 były mniejsze kiery i taką miałem na myśli (w moim czarnuchy jest właśnie taka). Ładna i wygodna ;).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przełożenie kierownicy z MY06 do blob'a jest P&P czy wyższa szkoła jazdy?

A to akurat bardzo ciekawe. Da się tak?
Mimo wszystko zastanawiam się nad kwestią bezpieczeństwa. Poduszka powietrzna jest elementem zaprojektowanym pod konkretny model auta i przekładanie poduchy z innego modelu wraz z kierownicą może skutkować wzrostem zagrożenia, a nie jego spadkiem lub chociażby zachowaniem na bieżącym poziomie. Taka moja myśl, poprawcie mnie jeżeli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ta nowsza kierownica jest zaprojektowana pod to samo auto.

Wątpię aby poziom bezpieczeństwa był inny.

I tak, da się przerzucić kierownicę trójramienną z STI 05-07 lub z WRX 05-07 :)

 

@Michał, bardzo fajne auto. Ostatnio trochę o nim przycichło a tutaj proszę, jest :)

Szkoda tylko że nie ma już tych białych Compomotive na których stało za czasów Dzyra ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko że nie ma już tych białych Compomotive na których stało za czasów Dzyra

 

Jeżeli mnie się nie mylę to są te same felgi tylko po renowacji systemowej. Mi bardziej pasują, Biała felga w czarnym aucie to za duży kontrast :)

EDIT: odkopałem stare zdjęcie na FB Krzysztofa - jednak to była inna felga :) Dbxhudp.jpg

 

 

Ostatnio trochę o nim przycichło

Swoją drogą - potrafisz namierzyć ją w starych tematach?

Szukałem i przyznam że nie mogłem znaleźć :)

Edytowane przez Michał Błażej Duda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie pamiętam czy to auto miało wcześniej na forum swój temat.

Przewijały się różne zdjęcia czy tutaj czy na fb przy okazji różnych imprez z udziałem Krzysztofa Dzyra i tam widziałem głównie to auto :)

Ale jeśli znajdę jakieś ślady tego auta na forum, to wyślę Ci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ładne autko ale te felgi straszna kaszana :)

Kwestia gustu :) ja jestem w nich zakochany :)

 

 

popraw sobie klaksony.Są dziury w pasie przednim gdzie można je zamontować i są w większej odległości zamontowane i lepiej to wygląda

 

maxresdefault.jpg

Dzięki za wskazówkę. Muszę obczaic dokladniej bo nie moglem ich znalezc.

 

 

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fajny Subaraczek, ale jestem tego samego zdania co kolega wyżej. Zmień ustawienie klaksonów, jak je rozsuniesz będą wyglądały lepiej. 

Przynajmniej moim zdaniem. Chyba, że takie było twoje założenie.

 

U mnie to wygląda tak : 

 

post-13200-0-30425100-1468072066_thumb.png

Edytowane przez adijocker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szepnijcie tylko kiedy. Bardzo chetnie dolacze.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Jest okazja do spotkania :) Forumowicz bierze ślub 23.07 i chciałby by wpadło parę osób, które troszkę pohałasują pod kościołem :) Można potem zrobić mały przejazd i skoczyć gdzieś na jakaś kawę i pogadać oraz obejrzeć subarki :) Co Ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...