Skocz do zawartości

Pęknięta śruba regulacji luzu zaworowego


login1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podczas regulacji luzów zaworowych w Foresterze 1998 125km, okazało się, że jedna ze śrub regulacyjnych jest pęknięta

Nie udało mi się znaleźć nic na ten temat, nawet na zagranicznych stronach.

Ktoś z was wie skąd ją wziąć? 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To super. Zamiast kupić w ASO lub poszukać używki lepiej dorabiać co i tak nie będzie dobrze.

Nie napisałem, że odrzucam zakup w ASO czy używki. Jednak czasem czas jest ważniejszy od innych rzeczy. Możesz się zgodzić lub nie, ale często takie rozwiązania są lepsze od oryginalnych, bo przemyślane i pozbawione wad konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Znam takich, którzy dobiorą. :)

 

a dobiorą też odpowiedni rodzaj materiału, bo twardość to jedno, a materiał to drugie.

Dochodzi rozszerzalność cieplna, różnice potencjałów elektrochemicznych różnych materiałów i jeszcze kilka innych rzeczy, które gwarantuje, że w fabryce przemyśleli - tokarz, nawet najlepszy, niekoniecznie.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, bo te śrubki to taki rocket science że muszą być z superhiper niewiadomo jakiego materiału. A na 99% to zwykła śrubka twardości 8.8 i tyle.

 

to wpakuj tam zwykłe 8.8 i powiedz kiedy szlak trafił.

 

Skoro producent auta tak dbał o skład chemiczny stali to w zaistniałej sytuacji powinien być zobowiązany do wymiany elementu "teoretycznie" niezniszczalnego na wolny od wady fabrycznej.

Śruba  to element konstrukcji nie narażona na przeciążenia konstrukcyjne na tyle by uznać ją za element podlegający normalnemu zużyciu....

Idąc tym tokiem rozumowania cała konstrukcja ma prawo się rozsypać.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te srubki musza byc z odpowiedniego materiału. Fakt to nie rocket science ale ty nie wiesz dokładnie z jakiego. Sama twardosc sruby to zbyt malo by dobrac odpowiednia.

Zazwyczaj stal HG14-16 nawęglana, hartowana i odpuszczana. Tak przynajmniej mnie kiedyś uczyli. Chyba że stosuje się azotowanie, wtedy idzie inny stop.

Śruby 8.8 są zazwyczaj ze stali niskowęglowej, która się dobrze nadaje do nawęglania. Potem hartowanie i odpuszczanie i taka śruba spokojnie wytrzyma nim kolega sobie zamówi OEM z Japonii.

 

Ja mam człowieka który takie rzeczy mi spokojnie dorabia, np. dorabiał mi wałek napędowy do przekładni planetarnej ze sprzęgłem olejowym w kompresorze, który kręci się do 100 000RPM. Podstawa to człowiek, który ma pojęcie o robocie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie mówisz? Akurat śruba regulacji zaworów przez cały czas pracy silnika poddawana jest duzym obciążeniom , i jak kazda czesc silnika ulega zuzyciu w wiekszym lub mniejszym stopniu. Cos/ ktos musiało się przyczynić do pęknięcia śruby.ten rodzaj regulacji jest trwaly i niezawodny i jak żyję nie słyszałem żeby śruba pękła. Może autor tematu wrzuci foto owej śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie mówisz? Akurat śruba regulacji zaworów przez cały czas pracy silnika poddawana jest duzym obciążeniom , i jak kazda czesc silnika ulega zuzyciu w wiekszym lub mniejszym stopniu. Cos/ ktos musiało się przyczynić do pęknięcia śruby.ten rodzaj regulacji jest trwaly i niezawodny i jak żyję nie słyszałem żeby śruba pękła. Może autor tematu wrzuci foto owej śruby.

Pracuję przy instalacjach gdzie występują potworne naprężenia.... pękały spoiny, kołnierze , zawory.... ale przez kilkanaście lat nie spotkałem się z pękniętą śrubą.

Poddajemy stal badaniom magnetycznym, ultradźwiękowym i prześwietleniom rentgenem... nigdy nie widziałem pęknięcia śruby stąd wnioskuję że wada wystąpiła w samej śrubie.

Nawet Japończycy nie są nieomylni więc mogła wystąpić wada materiałowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...