login1234 Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Witam, podczas regulacji luzów zaworowych w Foresterze 1998 125km, okazało się, że jedna ze śrub regulacyjnych jest pęknięta Nie udało mi się znaleźć nic na ten temat, nawet na zagranicznych stronach. Ktoś z was wie skąd ją wziąć? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Ktoś z was wie skąd ją wziąć? ASO 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
login1234 Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 W ASO chcieli sprowadzać z Japonii, pracy podjął się tokarz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 W ASO chcieli sprowadzać z Japonii, pracy podjął się tokarz.. Dobry pomysł. Zapytaj z jakiego materiału toczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 pracy podjął się tokarz.. kiepski pomysł , tokarz oczywiście dobierze właściwą twardość śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 pracy podjął się tokarz..kiepski pomysł , tokarz oczywiście dobierze właściwą twardość śruby. Znam takich, którzy dobiorą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 (edytowane) To super. Zamiast kupić w ASO lub poszukać używki lepiej dorabiać co i tak nie będzie dobrze. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 To super. Zamiast kupić w ASO lub poszukać używki lepiej dorabiać co i tak nie będzie dobrze. Nie napisałem, że odrzucam zakup w ASO czy używki. Jednak czasem czas jest ważniejszy od innych rzeczy. Możesz się zgodzić lub nie, ale często takie rozwiązania są lepsze od oryginalnych, bo przemyślane i pozbawione wad konstrukcyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Akurat te rozwiazanie nie jest lepsze od oryginalnego, a czas jest pojeciem względnym,gorzej jak taki patent unieruchomi silnik w trasie lub spowoduje powazniejszą awarię ,wtedy to będzie oszczędność czasu i kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Znam takich, którzy dobiorą. a dobiorą też odpowiedni rodzaj materiału, bo twardość to jedno, a materiał to drugie. Dochodzi rozszerzalność cieplna, różnice potencjałów elektrochemicznych różnych materiałów i jeszcze kilka innych rzeczy, które gwarantuje, że w fabryce przemyśleli - tokarz, nawet najlepszy, niekoniecznie. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Tak, bo te śrubki to taki rocket science że muszą być z superhiper niewiadomo jakiego materiału. A na 99% to zwykła śrubka twardości 8.8 i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Te srubki musza byc z odpowiedniego materiału. Fakt to nie rocket science ale ty nie wiesz dokładnie z jakiego. Sama twardosc sruby to zbyt malo by dobrac odpowiednia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Tak, bo te śrubki to taki rocket science że muszą być z superhiper niewiadomo jakiego materiału. A na 99% to zwykła śrubka twardości 8.8 i tyle. to wpakuj tam zwykłe 8.8 i powiedz kiedy szlak trafił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Pierzchała Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Tak, bo te śrubki to taki rocket science że muszą być z superhiper niewiadomo jakiego materiału. A na 99% to zwykła śrubka twardości 8.8 i tyle. to wpakuj tam zwykłe 8.8 i powiedz kiedy szlak trafił. Skoro producent auta tak dbał o skład chemiczny stali to w zaistniałej sytuacji powinien być zobowiązany do wymiany elementu "teoretycznie" niezniszczalnego na wolny od wady fabrycznej. Śruba to element konstrukcji nie narażona na przeciążenia konstrukcyjne na tyle by uznać ją za element podlegający normalnemu zużyciu.... Idąc tym tokiem rozumowania cała konstrukcja ma prawo się rozsypać..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Te srubki musza byc z odpowiedniego materiału. Fakt to nie rocket science ale ty nie wiesz dokładnie z jakiego. Sama twardosc sruby to zbyt malo by dobrac odpowiednia. Zazwyczaj stal HG14-16 nawęglana, hartowana i odpuszczana. Tak przynajmniej mnie kiedyś uczyli. Chyba że stosuje się azotowanie, wtedy idzie inny stop. Śruby 8.8 są zazwyczaj ze stali niskowęglowej, która się dobrze nadaje do nawęglania. Potem hartowanie i odpuszczanie i taka śruba spokojnie wytrzyma nim kolega sobie zamówi OEM z Japonii. Ja mam człowieka który takie rzeczy mi spokojnie dorabia, np. dorabiał mi wałek napędowy do przekładni planetarnej ze sprzęgłem olejowym w kompresorze, który kręci się do 100 000RPM. Podstawa to człowiek, który ma pojęcie o robocie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Poważnie mówisz? Akurat śruba regulacji zaworów przez cały czas pracy silnika poddawana jest duzym obciążeniom , i jak kazda czesc silnika ulega zuzyciu w wiekszym lub mniejszym stopniu. Cos/ ktos musiało się przyczynić do pęknięcia śruby.ten rodzaj regulacji jest trwaly i niezawodny i jak żyję nie słyszałem żeby śruba pękła. Może autor tematu wrzuci foto owej śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Pierzchała Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Poważnie mówisz? Akurat śruba regulacji zaworów przez cały czas pracy silnika poddawana jest duzym obciążeniom , i jak kazda czesc silnika ulega zuzyciu w wiekszym lub mniejszym stopniu. Cos/ ktos musiało się przyczynić do pęknięcia śruby.ten rodzaj regulacji jest trwaly i niezawodny i jak żyję nie słyszałem żeby śruba pękła. Może autor tematu wrzuci foto owej śruby. Pracuję przy instalacjach gdzie występują potworne naprężenia.... pękały spoiny, kołnierze , zawory.... ale przez kilkanaście lat nie spotkałem się z pękniętą śrubą. Poddajemy stal badaniom magnetycznym, ultradźwiękowym i prześwietleniom rentgenem... nigdy nie widziałem pęknięcia śruby stąd wnioskuję że wada wystąpiła w samej śrubie. Nawet Japończycy nie są nieomylni więc mogła wystąpić wada materiałowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się